CDI:n suuttimen pultti poikki

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

CDI:n suuttimen pultti poikki

Viesti Kirjoittaja sl350 »

Non niin... ei naksahtanut momentti vaan pultti, nyt on vitsit vähissä. Onko ehdotuksia/kokemuksia millä saisi katkenneen putin pois vai auto suoraan korjaamoon, Oulun Veholle ei kiitos oisko Laasonen vai joku koneistamo onko Oululaisilla tietoa, apuja?. Suutin lähti irti helposti kun ei ollut pahasti vuotanut. :(
BMW E31 850i V12
BMW K1300S-09
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jotkut on saaneet irti ihan sitä varten tehdyllä satsilla.

Sopivan ahtaan holkin läpi porataan (suora) reikä katkenneeseen pulttin.
Lyödään tappi kiinni ja pyöritetään poikkeen.

Löytyy kaikista köyhien kaupoista.
( Tokmannit, motonetit, robin hoodit......)
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

jos ei katkennut kovin syvälle reikään niin mahollista hitsata pieni mutteri ohuella puikolla kiinni siihen pultin jämään :wink:
ML W164
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

Kävin Car Centre Laasosella jolle ongelma oli varsin tuttu. Korjausehdotus tehdään siihen vahvempaan osaan ennen kirteiden alkua 8 mm helikolit ja homma selvä, pistän infoo kuinka onnistui.
BMW E31 850i V12
BMW K1300S-09
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

[quote="sl350"]Kävin Car Centre Laasosella jolle ongelma oli varsin tuttu. Korjausehdotus tehdään siihen vahvempaan osaan ennen kirteiden alkua 8 mm helikolit ja homma selvä, pistän infoo kuinka onnistui. [/

Auto tuli kuntoon suutin on nyt kiinni 8mm pultilla+helicol, huh helpotus. Käyttäkää ihmeessä momenttiavainta kun kiristätte niitä suuttiminen pultteja, kiitokset vastanneille.
BMW E31 850i V12
BMW K1300S-09
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Aina kun käytätte pultin irti ,putsatkaa kierteet.
Kierretappilla kierre (auki) ja paineilmaa perään.
Se pikeytynyt noki jota vuodon yhteydessä tulee moottorista on kuin liimaa .
Vielä ennen kasausta kokeilkaa pultilla onko kierteet kunnossa,pultti paikoilleen ja käsin täytyy mennä tarpeeksi syvälle.
crc tai vastaava tuote ei pahaksi.
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Niin ja mielellään aina uusi pultti.... :roll:
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
seppo1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 27.12.2004 19:48
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja seppo1 »

quote="lampinen"]Niin ja mielellään aina uusi pultti.... :roll:[/quote]niinhänse aina kuulukin laittaa uusi pultti.ja täytyykin.
mersu1
Vastaa Viestiin