w201 -88 2.6 Aut. S/E säätö vaihdelaatikossa ei toimi
w201 -88 2.6 Aut. S/E säätö vaihdelaatikossa ei toimi
Mistä kannattaisi ongelmaa etsiä, kun automaatin S/E säädöllä ei ole havaittavissa mitään eroa?
Voiko tähän liittyä myös se, että kickdown ei pistä pienimmälle mahdolliselle vaihteelle? Esim 60km/h vauhdissa neloselta pistää kolmoselle, vaikka kakkosella riittäisi kierroksia.
Kiitoksia avusta!
Voiko tähän liittyä myös se, että kickdown ei pistä pienimmälle mahdolliselle vaihteelle? Esim 60km/h vauhdissa neloselta pistää kolmoselle, vaikka kakkosella riittäisi kierroksia.
Kiitoksia avusta!
Mb 190E 2.6 Aut.
No ne standard/ekonomy napit ei taijja toimia juuri missään tuon ikäsissä
vekottimissa kunnolla. Kikkarivaijerin lootan puoleisessa päässä on
mutikka jossa on säätö tälle ekonomytoiminnolle mutta on vaan niin
veemäisen ahtaassa paikassa että taitaa yleensä jäädä säätämättä.
Kiristä sitä kikkarivaijeria kaasuvivuston puoleisesta päästä enshätään
niin saattaa vaihdella virkeemmin alaspäin.
vekottimissa kunnolla. Kikkarivaijerin lootan puoleisessa päässä on
mutikka jossa on säätö tälle ekonomytoiminnolle mutta on vaan niin
veemäisen ahtaassa paikassa että taitaa yleensä jäädä säätämättä.
Kiristä sitä kikkarivaijeria kaasuvivuston puoleisesta päästä enshätään
niin saattaa vaihdella virkeemmin alaspäin.
se nappula vaikuttaa yhteen kytkimeen joka on moottoritilassa.Siitä lähtee letku laatikolle.. Kytkin vaan sulkee tai aukaisee alipaineen pääsyn vaihdelaatikolle. Voisit katsoa tuleeko sinne moottoritilassa olevalle mötikälle sähkö. Sieltä mötikältä laittaa vaikka tukkoon sen alipaineen niin sitten on standardi päällä. Harmi kun nyt ei ole kuvaa ihan saatavilla.. ja kiire 

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Eipä tuolla E/S-napilla omassanikaan suurta eroa vaihtokohtiin tule kevyellä kaasutuksella. Täyskaasulla vaihtaa S:llä pienempää, kun taas E:llä pitää isoa vaihdetta silmässä ja vaihtaa ehkä aavistuksen aikasemmin isommalle.
Voisiko tuo vaihteiston vaijeri olla niin löysällä, että loota lykkää isompaa pykälää aikaisin jo S-asennollakin? Vaijeri löytyy öljynputsarin ja kaasuvivuston läheltä ja siinä on valkoinen "mutteri", josta saa säädettyä vaijerin kireyttä.
Sitten tuo kick-down - siihen ei vaikuta onko E/S-valitsin missä asennossa, vaan aina kun kick-downille asti painetaan pitäisi peliin tulla pienin mahdollinen vaihde ja vaihto isommalle vasta punarajalla. Omassani ei tuo kikkarin nappi toiminut ostettaessa ja meno oli melko laiskaa. Uusi nappi kaasupolkimen alle ja johan lähti loikkimaan!
Voisiko tuo vaihteiston vaijeri olla niin löysällä, että loota lykkää isompaa pykälää aikaisin jo S-asennollakin? Vaijeri löytyy öljynputsarin ja kaasuvivuston läheltä ja siinä on valkoinen "mutteri", josta saa säädettyä vaijerin kireyttä.
Sitten tuo kick-down - siihen ei vaikuta onko E/S-valitsin missä asennossa, vaan aina kun kick-downille asti painetaan pitäisi peliin tulla pienin mahdollinen vaihde ja vaihto isommalle vasta punarajalla. Omassani ei tuo kikkarin nappi toiminut ostettaessa ja meno oli melko laiskaa. Uusi nappi kaasupolkimen alle ja johan lähti loikkimaan!
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Kiitoksia vastauksista. Ollaan tuolta ilmanputsarin alta kiristelty kaasuvaijeria jos jonkin verran jo, ilman tulosta. Pitää illalla/kun on aikaa kattoa tuota alipainemötikkää.
Ja tuo lähtee liikkeelle kakkosella. Jos pohjaan painaa niin ykkönen tulee silmään, vaihtaa kakkoselle 3500 rpm kohdalla VAIKKA kickdown olisi pohjassa. ...Pitäisi vetää punaviivalle?
Mistäs tuohon saisi varaosia parhaiten?
Ja tuo lähtee liikkeelle kakkosella. Jos pohjaan painaa niin ykkönen tulee silmään, vaihtaa kakkoselle 3500 rpm kohdalla VAIKKA kickdown olisi pohjassa. ...Pitäisi vetää punaviivalle?
Mistäs tuohon saisi varaosia parhaiten?
Mb 190E 2.6 Aut.
Kickdown:illa pitäs mennä tappiin asti.
Tässä kuva sen näkösestä mötikästä. Katso vaan että siitä toinen letku menee vaihdelaatikolle. Kuva on w126..
http://i203.photobucket.com/albums/aa14 ... mer300.jpg
Tässä kuva sen näkösestä mötikästä. Katso vaan että siitä toinen letku menee vaihdelaatikolle. Kuva on w126..
http://i203.photobucket.com/albums/aa14 ... mer300.jpg
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki