w201 -88 2.6 Aut. S/E säätö vaihdelaatikossa ei toimi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
KlaZaA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 16.08.2007 12:30

w201 -88 2.6 Aut. S/E säätö vaihdelaatikossa ei toimi

Viesti Kirjoittaja KlaZaA »

Mistä kannattaisi ongelmaa etsiä, kun automaatin S/E säädöllä ei ole havaittavissa mitään eroa?
Voiko tähän liittyä myös se, että kickdown ei pistä pienimmälle mahdolliselle vaihteelle? Esim 60km/h vauhdissa neloselta pistää kolmoselle, vaikka kakkosella riittäisi kierroksia.

Kiitoksia avusta!
Mb 190E 2.6 Aut.
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

No ne standard/ekonomy napit ei taijja toimia juuri missään tuon ikäsissä
vekottimissa kunnolla. Kikkarivaijerin lootan puoleisessa päässä on
mutikka jossa on säätö tälle ekonomytoiminnolle mutta on vaan niin
veemäisen ahtaassa paikassa että taitaa yleensä jäädä säätämättä.
Kiristä sitä kikkarivaijeria kaasuvivuston puoleisesta päästä enshätään
niin saattaa vaihdella virkeemmin alaspäin.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

se nappula vaikuttaa yhteen kytkimeen joka on moottoritilassa.Siitä lähtee letku laatikolle.. Kytkin vaan sulkee tai aukaisee alipaineen pääsyn vaihdelaatikolle. Voisit katsoa tuleeko sinne moottoritilassa olevalle mötikälle sähkö. Sieltä mötikältä laittaa vaikka tukkoon sen alipaineen niin sitten on standardi päällä. Harmi kun nyt ei ole kuvaa ihan saatavilla.. ja kiire :D
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Eipä tuolla E/S-napilla omassanikaan suurta eroa vaihtokohtiin tule kevyellä kaasutuksella. Täyskaasulla vaihtaa S:llä pienempää, kun taas E:llä pitää isoa vaihdetta silmässä ja vaihtaa ehkä aavistuksen aikasemmin isommalle.

Voisiko tuo vaihteiston vaijeri olla niin löysällä, että loota lykkää isompaa pykälää aikaisin jo S-asennollakin? Vaijeri löytyy öljynputsarin ja kaasuvivuston läheltä ja siinä on valkoinen "mutteri", josta saa säädettyä vaijerin kireyttä.

Sitten tuo kick-down - siihen ei vaikuta onko E/S-valitsin missä asennossa, vaan aina kun kick-downille asti painetaan pitäisi peliin tulla pienin mahdollinen vaihde ja vaihto isommalle vasta punarajalla. Omassani ei tuo kikkarin nappi toiminut ostettaessa ja meno oli melko laiskaa. Uusi nappi kaasupolkimen alle ja johan lähti loikkimaan!
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Lähteekös auto liikenteeseen paikaltaan pienemmällä vaihteella kun on S päällä ja taas pykälää isommalla E:llä?
Merseedespents
KlaZaA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 16.08.2007 12:30

Viesti Kirjoittaja KlaZaA »

Kiitoksia vastauksista. Ollaan tuolta ilmanputsarin alta kiristelty kaasuvaijeria jos jonkin verran jo, ilman tulosta. Pitää illalla/kun on aikaa kattoa tuota alipainemötikkää.

Ja tuo lähtee liikkeelle kakkosella. Jos pohjaan painaa niin ykkönen tulee silmään, vaihtaa kakkoselle 3500 rpm kohdalla VAIKKA kickdown olisi pohjassa. ...Pitäisi vetää punaviivalle?

Mistäs tuohon saisi varaosia parhaiten?
Mb 190E 2.6 Aut.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Kickdown:illa pitäs mennä tappiin asti.

Tässä kuva sen näkösestä mötikästä. Katso vaan että siitä toinen letku menee vaihdelaatikolle. Kuva on w126..
http://i203.photobucket.com/albums/aa14 ... mer300.jpg
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
KlaZaA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 16.08.2007 12:30

Viesti Kirjoittaja KlaZaA »

Juu löysin tuon palikan sieltä, pistin letkun tukkoon näin aluksi, taisi mennä economy päälle. Pitää vielä virransaanti tarkastaa ym. Ei olisi kellään toimivaa kickdown - nappia myytävänä??
Mb 190E 2.6 Aut.
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

Mulla teki joskus saman, koitas aukaista se kytkin siitä vaihdekepin vieretä... Sinne kytkimen sisälle ylensää kertyy pölyä ym paskaa ja siksi ainakaa itellä ei pelittäny. Paineilmalla putsaus ja taas toimi :)
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Vastaa Viestiin