Suunnitelmissa vaihtaa Mersuun ja nyt tarvittaisiin vähän apua valintaan.
Kaavailussa siis W202 korimalli bensakoneella ja automaattina. Työautolla 100tkm vuodessa syö suurimmat ajohimot niin henkilöautoon ei sitten kilometrejä kerry niin paljoa että dieseli olisi järkevä.
Pomppaako kulutus tai remonttikulut suuresti jos valitsee kuusipyttyisen?
Toisaalta näin teini-iän urheiluhenkiset ajot taakse jättäneenä pikkukoneisenkin teho riittänee.
Onko näissä moottoriversioissa usein (kalliisti?) vaihdettavaa nokkaremmiä tai jotain muuta murheenkryyniä josta olisi hyvä tietää etukäteen?
Kestääkö automaattivaihteistot murheetta?
Kuinka paljon kilometrejä voimalinja kestää ilman isompia remontteja?
Onko nämä pommin varman käyttöauton maineessa niin kuin vanhemmat Mersut? Pelaako sähköt vähän vanhempanakin?
Onko W202:ssa akselistorakenne joka vaatii "kassillisen uusia puslia" määrävälein? Kuinka kallista se on?
Onko siinä tai sen eri versioissa muita huomion arvoisia asioita? Vai kannattaisiko ehkä ajatella jotain toista mallia?
W202 hankintavinkkejä?
jotakin vastausta
Mersussa ei ole remmiä, vaan ketju
Tosin ketjukin olisi syytä vaihtaa vaikkapa 200 tkm kohdalla.
Ei kovinkaan työläs homma.
Automaatin kestossa on tärkeää, että öljyt+ suodatin on vaihdettu.
Mutta niinhän on koko autokin - huoltamaton yksilö aiheuttaa harmeja.
Katso mittatikkua= jos öljy on mustaa, niin kävele pois....
(pitää olla punaista ).
Alustan "puslat " on helppoja vaihtaa, eikä kovin hinnakkaitakaan.
Takapään monivarsituentojen helat saattavat narista, mutta tangot on helppo vaihtaa.
Kaverilla tuli juuri täyteen C-sarjalla 300 tkm - ilman isompia huolia.
Ja ostikin tilalle juuri viimeviikolla uuden C:n , eli w204.
..eli tästä voit paljonkin päätellä

Tosin ketjukin olisi syytä vaihtaa vaikkapa 200 tkm kohdalla.
Ei kovinkaan työläs homma.
Automaatin kestossa on tärkeää, että öljyt+ suodatin on vaihdettu.
Mutta niinhän on koko autokin - huoltamaton yksilö aiheuttaa harmeja.
Katso mittatikkua= jos öljy on mustaa, niin kävele pois....
(pitää olla punaista ).
Alustan "puslat " on helppoja vaihtaa, eikä kovin hinnakkaitakaan.
Takapään monivarsituentojen helat saattavat narista, mutta tangot on helppo vaihtaa.
Kaverilla tuli juuri täyteen C-sarjalla 300 tkm - ilman isompia huolia.
Ja ostikin tilalle juuri viimeviikolla uuden C:n , eli w204.
..eli tästä voit paljonkin päätellä

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Tekniikkapuoli on mesessä aika hyvässä kuosissa eli kestävyyttä kyllä löytyy, mutta se ruoste on ongelma, kuten täälläkin on jo useasti tullut esille. Eli tarkistettavia paikkoja: takaluukun lukon ympärys, ovien alatiivisteen ynpäristö, lokasuojan kaaret ym. Autossa ei ole sinkkipeltiä kuin korkeintaan helmoissa jos niissäkään (helman rakenne on kyllä sellainen että se yleensä kestää hyvin), sitten kun isossa osassa pohjaa on ainoastaan pohjamaali, niin ruostetta kyllä löytyy yleensä runsaasti.
Ajo-ominaisuudet on mielestäni hyvät, mutta sivutuuliherkkyyttä, uraherkkyyttä ja suuntavakavuusongelmaa löytyy varsinkin jos alustassa on vähänkään välyksiä.
Ajo-ominaisuudet on mielestäni hyvät, mutta sivutuuliherkkyyttä, uraherkkyyttä ja suuntavakavuusongelmaa löytyy varsinkin jos alustassa on vähänkään välyksiä.
- tomppapoika
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 20.04.2008 21:56
- Paikkakunta: Mikkeli
Kannattaa myös tarkistaa pitääkö etupää ääntä kun kääntää renkaat hitaassa vauhdissa aivan ääriasenoon.. eli kuuluuko kolinaa yms erikoisia ääniää.. kävin itse koeajamassa 3eri csarjalaista joilla oli ajettu 250-300tkm niin kaikissa kolisi ainakin hieman etupää..
-Tommi-
Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)
Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)
Osta C220 automaattina. Kulut pomppaavat reilusti, jos otat
kuusisylinterisen. Jos tosin ajat niin vähän, ettei diesel kiinnosta,
niin ei sen kuutosen pitäisi olla ongelma. C220 ei kuluta enempää
kuin C180 tai C200, mutta kulkee eri malliin. Siinä on osin samaa tekniikkaa
kuin C280:ssa eli hiukan kalliimpi HF-ilmamäärän mittaus ja olikohan
siinä myös muuttuvat venttiilien ajoitukset.
Diesel on aina hyvä valinta kilometreistä riippumatta, kun vaan otat
sieltä tehokkaimmasta päästä. Loppuvuodesta bensa voi maksaa jo 2
euroa litra, joten säästöä voi tulla enemmän kuin nyt. Diesel kestää
pitkään ja sillä alkaa olla merkitystä vanhoissa ja paljon ajetuissa autoissa.
Vuosina 1994-95 Mersulla oli ongelmia moottorin johtosarjojen
kanssa, johdot hapertuvat. En tiedä, koskeeko ongelma nelisylinterisiäkin,
mutta ainakin kuusisylinterisiä.
Omissa parissa C-mersussa (C220 ja C280) ei ollut mitään tyyppivian
tapaistakaan. Raidetangon päät kestävät vain 120 tkm, mutta ne on helppo
vaihtaa. Toisen ostin uutena ja aika tylsä sillä oli ajella, kun ei ollut
korjattavaa. Jarrupalat eteen laitettiin raidetangon päiden lisäksi 177 tkm
aikana. Myydessä se oli kuin uusi vaaleaa sisustaa myöten. Toisesta hajosi
käynnistinmoottori.
Ruostetilanne kannattaa tarkistaa. Omat autot olivat ruosteettomia, mutta
ne olivat alle 10 vuotta vanhoja.
Vanhat autot on niukasti varusteltu, joten kannattaa tarkistaa erikseen,
onko autossa kaikki halutut varusteet. Istuinlämmitys ja valopesurit
kuuluivat Suomi-varusteisiin ja niistä on hyötyä täällä. Automaatti jo
tulikin ruksattua. Sähkölasit ja ilmastointi ovat myös hyviä, sekä kaatuva
takapenkki. Lukkoperä (ASD) olisi mainio, mutta harvinainen varuste.
Metalliväri ja Elegance ovat näyttäviä koristeita.
kuusisylinterisen. Jos tosin ajat niin vähän, ettei diesel kiinnosta,
niin ei sen kuutosen pitäisi olla ongelma. C220 ei kuluta enempää
kuin C180 tai C200, mutta kulkee eri malliin. Siinä on osin samaa tekniikkaa
kuin C280:ssa eli hiukan kalliimpi HF-ilmamäärän mittaus ja olikohan
siinä myös muuttuvat venttiilien ajoitukset.
Diesel on aina hyvä valinta kilometreistä riippumatta, kun vaan otat
sieltä tehokkaimmasta päästä. Loppuvuodesta bensa voi maksaa jo 2
euroa litra, joten säästöä voi tulla enemmän kuin nyt. Diesel kestää
pitkään ja sillä alkaa olla merkitystä vanhoissa ja paljon ajetuissa autoissa.
Vuosina 1994-95 Mersulla oli ongelmia moottorin johtosarjojen
kanssa, johdot hapertuvat. En tiedä, koskeeko ongelma nelisylinterisiäkin,
mutta ainakin kuusisylinterisiä.
Omissa parissa C-mersussa (C220 ja C280) ei ollut mitään tyyppivian
tapaistakaan. Raidetangon päät kestävät vain 120 tkm, mutta ne on helppo
vaihtaa. Toisen ostin uutena ja aika tylsä sillä oli ajella, kun ei ollut
korjattavaa. Jarrupalat eteen laitettiin raidetangon päiden lisäksi 177 tkm
aikana. Myydessä se oli kuin uusi vaaleaa sisustaa myöten. Toisesta hajosi
käynnistinmoottori.
Ruostetilanne kannattaa tarkistaa. Omat autot olivat ruosteettomia, mutta
ne olivat alle 10 vuotta vanhoja.
Vanhat autot on niukasti varusteltu, joten kannattaa tarkistaa erikseen,
onko autossa kaikki halutut varusteet. Istuinlämmitys ja valopesurit
kuuluivat Suomi-varusteisiin ja niistä on hyötyä täällä. Automaatti jo
tulikin ruksattua. Sähkölasit ja ilmastointi ovat myös hyviä, sekä kaatuva
takapenkki. Lukkoperä (ASD) olisi mainio, mutta harvinainen varuste.
Metalliväri ja Elegance ovat näyttäviä koristeita.
Itse päädyin C220 Elegance automaattiin samoista syistä kuin mitä JarkkoN kertoi. Reilu kompromissi kulutuksen, varustelun ja suorituskyvyn välillä.
Sanon myös sen että itse olin hyvin skeptinen C malliin ylipäätään. En pitänyt siitä lainkaan aikaisemmin. Mutta kokemukseni perustuikin 180 classic ja 200D esprit malleihin. Tämä 220 olikin yllätyksekseni mainio peli.
Olen ollut erittäin tyytyväinen ko. autoon, vaikka nyt siitä onkin lähes pakko luopua. Vajaa 10000km vain ajanut sillä
Sanon myös sen että itse olin hyvin skeptinen C malliin ylipäätään. En pitänyt siitä lainkaan aikaisemmin. Mutta kokemukseni perustuikin 180 classic ja 200D esprit malleihin. Tämä 220 olikin yllätyksekseni mainio peli.
Olen ollut erittäin tyytyväinen ko. autoon, vaikka nyt siitä onkin lähes pakko luopua. Vajaa 10000km vain ajanut sillä

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:45
- Paikkakunta: Savo