Koneenvaihto, 300E 24v ---->MB 190?
Koneenvaihto, 300E 24v ---->MB 190?
Tietääkö ammattilaiset voiko esim. MB 190 260E vaihtaa 124 300E 24v-koneen? Onko voimansiirron osat erilaiset ja pitäisikö nekin vaihtaa?
Muista eroista ei varmuutta mutta takajarrut on ainakin tehokkaammat.
Muuten kyllä kehtaisin väittää että että ei eroa alustoissa ja vaikka eroaisikin niin kyllä 260E alusta kestää noin pienet tehonmuutokset. 260E ja 300E=sama alusta ja 300E 12V / 300E 24V tehoeroa on vain se parisenkymmentä hepoa.
Muuten kyllä kehtaisin väittää että että ei eroa alustoissa ja vaikka eroaisikin niin kyllä 260E alusta kestää noin pienet tehonmuutokset. 260E ja 300E=sama alusta ja 300E 12V / 300E 24V tehoeroa on vain se parisenkymmentä hepoa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
kyllä sopii 2,6 tilalle pitaa vaihtaa siihen monivenakoneeseen 2,6 vauhtipyörä jos aikoo käyttä 2,6 voimansiirtoa. ruisku on erityyppinen siihenkin käy 2,6 bensan omat hilut mutta osa moottorin ohjauksesta jää käyttämättä esimerkiksi nokka akselin asentotunnistusta ei ole 2,6 mutta 24v on tämmöisellä kompinaatiolla on ajettu 50 tkm ja toimii hyvin . vetää eri tahtiin kuin entinen kuminauhakuutonen mutta alavääntöä kaipais hieman
Eli sulla ei ole sitä muuttuvaa nokka-akselin ajoitusta käytössä ?
Ostin 24valve moottorin ja johtosarjan, pitäis sovittaa se 2.0 kaasari koneen tilalle.
ensiksi mietin että laittais megasquirtilla, mutta kuinka hengetön siitä tulis alakierroksilla kun ei ole käytössä muuttuva imunokan ajoitus ?
Ostin 24valve moottorin ja johtosarjan, pitäis sovittaa se 2.0 kaasari koneen tilalle.
ensiksi mietin että laittais megasquirtilla, mutta kuinka hengetön siitä tulis alakierroksilla kun ei ole käytössä muuttuva imunokan ajoitus ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Katsastustuskin on aika helppo homma kunhan on vaan hiukan ottanut etukäteen selvää mitä vaaditaan. Vertailumalliksi vaan 2.5 16V ja vertailun voi tehdä vaikkapa EPC:n avulla. 16V:tä vastaavat alustan palikat taitaa lähes kaikki löytyä w124:sta takavakaajaa lukuunottamatta(jarrut + olka-akselit, etuvakaajatkin sopivat päitä lyhentämällä), 24V:ssa taitaa jo olla 16V:ta isommat jarrut joten riittää enemmän kuin hyvin. 1.7.1987 jälkeen rekisteröidyssä autossa katti pakoputkeen. Osien alkuperästä saattavat olla myös kiinnostuneita ja siihen kelpaa luovuttaja-auton runkonumero tai rekisterinumero tai purkaamon ostokuitti ja näiden vanhojen vehkeitten kanssa kyllä kelpaa monesti sekin että sanoo että yksityiseltä ostanut, onhan noita irtonaisia vanhoja koneita vaikka kuinka ja paljon joista kukaan enää muista mistä autosta on alunperin. Katsastukseen sitten tankki yms. nestesäilöit mahdollisimman tyhjiksi ja kaikki ylimääräinen roju pois että auton saa mahdollisimman kevyeksi, 375kg pitää jäädä kokonaispainon ja omamassan erotukseksi että paikkalukuna pysyy 5, kokonaispainoa kun ei voi korottaa. 4 syl. korissa sitten tietty on etupään osalta omat pikkumuokkaukset mutta ei mitään mahdottomia (mm. lukkopelti kannattaa muutta irroitettavaksi sekä palkki johon syylärin alapää tulee puuttuu yms. pientä)
Käykö jonkun mallin koneenkorvat suoraan ?
Taidan tehdä muutoskatsastuksen alkuperäisellä 4v vaihdelaatikolla,on kevyt ja ei tule niin hirveesti muutettuja prosentteja.
Jos joltain löytyis alkuperäiset alkuputket pakosarjalta eteen päin, niin olisin kiinnostunut ostaa ne.
Mulla on sen alkuperäis auton rungon-numero ja saan edelliseltä omistajalta kuitinkin koneesta jos on tarvis.
Taidan tehdä muutoskatsastuksen alkuperäisellä 4v vaihdelaatikolla,on kevyt ja ei tule niin hirveesti muutettuja prosentteja.
Jos joltain löytyis alkuperäiset alkuputket pakosarjalta eteen päin, niin olisin kiinnostunut ostaa ne.
Mulla on sen alkuperäis auton rungon-numero ja saan edelliseltä omistajalta kuitinkin koneesta jos on tarvis.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline