Koneenvaihto, 300E 24v ---->MB 190?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikkoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 09.05.2008 14:33
Paikkakunta: upper-savo

Koneenvaihto, 300E 24v ---->MB 190?

Viesti Kirjoittaja mikkoni »

Tietääkö ammattilaiset voiko esim. MB 190 260E vaihtaa 124 300E 24v-koneen? Onko voimansiirron osat erilaiset ja pitäisikö nekin vaihtaa?
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Muista eroista ei varmuutta mutta takajarrut on ainakin tehokkaammat.
Muuten kyllä kehtaisin väittää että että ei eroa alustoissa ja vaikka eroaisikin niin kyllä 260E alusta kestää noin pienet tehonmuutokset. 260E ja 300E=sama alusta ja 300E 12V / 300E 24V tehoeroa on vain se parisenkymmentä hepoa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

kyllä sopii 2,6 tilalle pitaa vaihtaa siihen monivenakoneeseen 2,6 vauhtipyörä jos aikoo käyttä 2,6 voimansiirtoa. ruisku on erityyppinen siihenkin käy 2,6 bensan omat hilut mutta osa moottorin ohjauksesta jää käyttämättä esimerkiksi nokka akselin asentotunnistusta ei ole 2,6 mutta 24v on tämmöisellä kompinaatiolla on ajettu 50 tkm ja toimii hyvin . vetää eri tahtiin kuin entinen kuminauhakuutonen mutta alavääntöä kaipais hieman
mikkoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 09.05.2008 14:33
Paikkakunta: upper-savo

Viesti Kirjoittaja mikkoni »

jees, mietinkin että tuonko saksasta koko 124 ja siitä vaihdan koko tekniikan. Mut vissiin kone ja moottorinohjaus riittää.
mikkoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 09.05.2008 14:33
Paikkakunta: upper-savo

Viesti Kirjoittaja mikkoni »

Minkä ikänen 190 olis tarkoitukseen sopivin että saisi leimasta helpoiten läpi?
Pitääkö päästöt olla kuitenkin alkuperäisen koneen mukaiset?
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

87 vuotinen toi sportline missä on toi 24 v kuutonen ja etujarrut on vaihdettu isommaksi eli samat kuin 124 korisessa 260 on vakiona
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Eli sulla ei ole sitä muuttuvaa nokka-akselin ajoitusta käytössä ?
Ostin 24valve moottorin ja johtosarjan, pitäis sovittaa se 2.0 kaasari koneen tilalle.
ensiksi mietin että laittais megasquirtilla, mutta kuinka hengetön siitä tulis alakierroksilla kun ei ole käytössä muuttuva imunokan ajoitus ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Käyttäjä nimi omistaa ja on tehnyt haaveilemasi auton. -tonijoupperi-
Kato haulla sen juttuja tai laita yv.tä.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

atlas kirjoitti:Käyttäjä nimi omistaa ja on tehnyt haaveilemasi auton. -tonijoupperi-
Kato haulla sen juttuja tai laita yv.tä.
tonijuopperi meinaat varmaankin
8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Ei toni juopperi lla löydy mitään järkevää haulla, laitoin jo viime viikolla yv.tä, mutta ei kaveri ole ilmeisesti lukenut postiaan.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

ei taida foorumilla toimia viestit kunnolla.
ei sen kans ole ongelmaa ku heität sen koneen paikoilleen ja päästelet menemään. :D
katsastus onkin toinen asia. :lol:
260 jarrut ei riitä.
Mercedes-Benz forever
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Niin että megaruutalla kasaan ja suora sytytyksellä.
Kai sen saa leimattua 24v jarruilla ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

sun tarttee hommata sen auton reklisteriote josta tekniikka on peräisin ja osista ostokuitti katsastusasemalle.
24v jarrut riittä hyvin ja 260 vakaajat riittää.
Mercedes-Benz forever
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Katsastustuskin on aika helppo homma kunhan on vaan hiukan ottanut etukäteen selvää mitä vaaditaan. Vertailumalliksi vaan 2.5 16V ja vertailun voi tehdä vaikkapa EPC:n avulla. 16V:tä vastaavat alustan palikat taitaa lähes kaikki löytyä w124:sta takavakaajaa lukuunottamatta(jarrut + olka-akselit, etuvakaajatkin sopivat päitä lyhentämällä), 24V:ssa taitaa jo olla 16V:ta isommat jarrut joten riittää enemmän kuin hyvin. 1.7.1987 jälkeen rekisteröidyssä autossa katti pakoputkeen. Osien alkuperästä saattavat olla myös kiinnostuneita ja siihen kelpaa luovuttaja-auton runkonumero tai rekisterinumero tai purkaamon ostokuitti ja näiden vanhojen vehkeitten kanssa kyllä kelpaa monesti sekin että sanoo että yksityiseltä ostanut, onhan noita irtonaisia vanhoja koneita vaikka kuinka ja paljon joista kukaan enää muista mistä autosta on alunperin. Katsastukseen sitten tankki yms. nestesäilöit mahdollisimman tyhjiksi ja kaikki ylimääräinen roju pois että auton saa mahdollisimman kevyeksi, 375kg pitää jäädä kokonaispainon ja omamassan erotukseksi että paikkalukuna pysyy 5, kokonaispainoa kun ei voi korottaa. 4 syl. korissa sitten tietty on etupään osalta omat pikkumuokkaukset mutta ei mitään mahdottomia (mm. lukkopelti kannattaa muutta irroitettavaksi sekä palkki johon syylärin alapää tulee puuttuu yms. pientä)
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Käykö jonkun mallin koneenkorvat suoraan ?
Taidan tehdä muutoskatsastuksen alkuperäisellä 4v vaihdelaatikolla,on kevyt ja ei tule niin hirveesti muutettuja prosentteja.
Jos joltain löytyis alkuperäiset alkuputket pakosarjalta eteen päin, niin olisin kiinnostunut ostaa ne.
Mulla on sen alkuperäis auton rungon-numero ja saan edelliseltä omistajalta kuitinkin koneesta jos on tarvis.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

W201 M103:n korvilla koneen pitäisi sopia niin että laatikko ja kardaanikin sopii ilman muutoksia. Itsellä kun on M103 keulilla niin alkuputkessa taisi varaosanumero alkaa 124 joten se varmaan sopii myös w124:sta, en nyt varmaksi sano mitään?
Vastaa Viestiin