w 124 2.0 bensa, kulutus tuplaantunut ja tehot hävinneet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
taitamaton
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 08.05.2008 20:23

w 124 2.0 bensa, kulutus tuplaantunut ja tehot hävinneet

Viesti Kirjoittaja taitamaton »

pierpurgin 2 ee kaasari, pakokaasutestissä käytin, tyhjäkäynnillä arvot kohdallaan mutta kun vähän painaa kaasua seos menee rikkaalle heti.
tulpat,viranjakajan kansi ja ilmansuodatin on vaihdettu, ei vaikutusta.
Käynnistyy hyvin, ja atf:ää on kaasarissa ja polttoainejärjestelmä aineitakin kokeiltu. Kierrokset nousee noin reiluun puoleen normaalista täyskaasulla, maantiejossa saan just hädin tuskin auton 100km/h vauhtiin.
Kaasu pohjassa enempi tukehtuu puolikaasulla kiihtyy vähän paremmin. Onko vika kaasarin kalvossa,bensapumpussa vai missä?
:oops:
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Kalvohan siellä varmaan on rikki... vai oliko tossa 2ee:ssäkin se kalvo. Ja eikös tässä ole sähkösäätöinen toi suutin? Sekin kannattais tarkistaa.

Edit. Itellä on kans 2.0B mut mulla on toi pierburg CD175 kaasari, nii ei osaa varmaa sanoo tosta 2ee:stä. Tohon omaan maksaa kalvo alle 2 euroo ja menee nanosekunit ku sen vaihtaa, joten ei turhaan kannata ainakaa sitä yrittää säätellä.
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Re: w 124 2.0 bensa, kulutus tuplaantunut ja tehot hävinneet

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

taitamaton kirjoitti:pierpurgin 2 ee kaasari, pakokaasutestissä käytin, tyhjäkäynnillä arvot kohdallaan mutta kun vähän painaa kaasua seos menee rikkaalle heti.
tulpat,viranjakajan kansi ja ilmansuodatin on vaihdettu, ei vaikutusta.
Käynnistyy hyvin, ja atf:ää on kaasarissa ja polttoainejärjestelmä aineitakin kokeiltu. Kierrokset nousee noin reiluun puoleen normaalista täyskaasulla, maantiejossa saan just hädin tuskin auton 100km/h vauhtiin.
Kaasu pohjassa enempi tukehtuu puolikaasulla kiihtyy vähän paremmin. Onko vika kaasarin kalvossa,bensapumpussa vai missä?
:oops:
ei kai tuossa 2ee:ssä ollut tuota ATF:ää??(vaimennusöljy)
edesmennyt
W201
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

Veikkaisin itsekin tuota kalvoa. Se kannattaa vaihtaa ensimmäisenä. Jos atf:ää puuttuisi se vaikuttaisi vain kiihdytyksessä ja siinäkin vain vähän aikaa.

Tuli myös mieleen kaasuttimen tulviminen, mutta se vaikuttaisi oletettavasti myös tyhjäkäynnillä. Siiellä kaasuttimen polttoainejärjestelmässä on uimurikammion kelluntakohosäätöisen venttiilin lisäksi alipainesäätöinen venttiili, jonka toimintaa en tosin aivan täysin tunne. Voisi siis olla mahdollista, että tyhjäkäynnillä uimurikammioon tulee oikea määrä bensaa tyhjäkäynillä, mutta kaasua lisättäessä alipaineventtiili aukeaa enemmän ja päästää bensiiniä kuluneen kohoventtiilin läpi, jolloin kaasutin alkaa tulvia. Tuo kohoventtiili kuluu jonkin verran käytön myötä.

Juuri vähän aikaa sitten purin kokonaan, pesin ja kokosin uudelleen strömbergin 175 CDT -kaasuttimen.
w115 220 -71
taitamaton
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 08.05.2008 20:23

kaasari onkin 175 cd eikä 2 ee

Viesti Kirjoittaja taitamaton »

pitää ostaa kalvo ja tuttu asentaja saa vaihtaa..
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

ei tainnut saada tarvikkeena tuohon 2e-e romuun muuta kuin tuon kumilaipan joka tulee sinne pohjaan.
Taitaa mennä alkuperäisosiksi
edesmennyt
W201
taitamaton
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 08.05.2008 20:23

JEE! Vika oli kaasarin

Viesti Kirjoittaja taitamaton »

kalvossa,maksoi 2,50e, ja jopa minä tumpelo osasin itse vaihtaa sen, kyllä lähtee mese nyt, ainakin aikasempaan verrattuna,auto on kuin eri planeetalta....
Vastaa Viestiin