Millaset xenonit ja valojen pesurit?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hannuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 02.03.2005 13:51
Paikkakunta: Tervola

Millaset xenonit ja valojen pesurit?

Viesti Kirjoittaja Hannuk »

Alkais oleen tässä xenoneiden hankinta ajankohtanen ja enkä nyt oikeen tiedä että millaset xenonit laitaa :roll: 6000k kuitenki mutta kun nuita H4 bi-xenoneita on niin monenlaista ku on niitä missä pitkälle ja lyhyelle oma poltin, magneetti systeemi, se kääntyvä heijastin pinta ja oli niitä vissin vielä muitaki? ja onko merkillä kuin suuri merkitys? mistä tunnistaa laadukkaan merkin ku nuita kiinaxenoneitaki varmasti riittää?

laittakaahan tänne omia kokemuksianne ja tietoja nuista, kaikissa varmasti hyvät ja huonot puolensa mutta mikä se varmin valinta. tarkotuksena siis laittaa H4 bi-xenonit ja H3. hintaki toki saisi olla kohtuullinen esim. paikallisesta sais molemmat hintaan 260e (h4 tupla polttimoilla) ja taas tummennus.comissa nuo setit 430e (h4 magneettitsydem) :roll: :shock: :?:

toivottavasti jollaki muullaki askarruttaa tämä asia :lol:
S210 320cdi Avantgarde -01
ex. W124 250D -86
kompek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 20.06.2007 16:23
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja kompek »

Kaverilla on ollu kiinaxenonit jo pari vuotta, ihan hyvin toiminut. Omien merkkiä en kyllä millään muista, isäukon volvoon laitettiin Autogaugen xenonit lisäpitkiin, hyvin nekin on toiminut.
-01 200 CDI
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Jouns »

tuon toimimisen lisäksi ois kiva kyl tietää noitten xenonien vaikutus valokuvioon?? ..kaverilla on ainakin sellaset(ei tosin mersussa) joissa valokuvio on aivan p***a. Ja häikiikö vastaantulijoita xenoneilla? tuleehan noista normaalien ajovalojen lasista jonkin verran sitä hajavaloa, mutta tuleeko niin paljon että häikii? :shock:
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Xenoneista on monenlaista juttua, mutta sellaista kaikenkattavaa totuutta ;) ei ole vielä esitetty. Jatketaan vaikka tähän kun tuo otsikko sopii niin hyvin...

Onko mitään mitä kannattaisi ehdottomasti välttää? Toimiiko Xenon W124:n vakioumpiossa?

Projektorivalojakin suunnittelin, mutta sitten hinta pompsahtaa kun pitäisi hommata valojen lisäksi kaksi sarjaa (erikseen pitkille ja lyhyille) Xenoneita. Nyt olen pitänyt vähän aikaa vahvimpana ehdokkaana tätä katuauton AMP H4 4300 K -mallia vakioumpioon. Tai sitten tästä vähän halvempi setti: Kingwood H4 6000K

Entäs värilämpötila? Jossain joku väitti, että 4300 K:n värilämpötilalla saataisiin eniten valotehoa, vaikka 6000 K on varmaan se suosituin ainakin jälkiasennuksissa.

Entäs pesurit? Sellaisethan vaaditaan. En jaksaisi alkuperäisiä pyyhinmalleja (W124 1987) laittaa. Oletteko saaneet menemään jollain suihkusysteemeillä hyväksytysti läpi katsastuksesta? Mikä olisi hyvä? Tuskin menee läpi Bilteman pumpulla ja suuttimilla? :P

Nyt kaikekattava totuus julki kansan syville tietämättömille riveille! :)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Saul kirjoitti:Xenoneista on monenlaista juttua, mutta sellaista kaikenkattavaa totuutta ;) ei ole vielä esitetty. Jatketaan vaikka tähän kun tuo otsikko sopii niin hyvin...

Onko mitään mitä kannattaisi ehdottomasti välttää? Toimiiko Xenon W124:n vakioumpiossa?

Projektorivalojakin suunnittelin, mutta sitten hinta pompsahtaa kun pitäisi hommata valojen lisäksi kaksi sarjaa (erikseen pitkille ja lyhyille) Xenoneita. Nyt olen pitänyt vähän aikaa vahvimpana ehdokkaana tätä katuauton AMP H4 4300 K -mallia vakioumpioon. Tai sitten tästä vähän halvempi setti: Kingwood H4 6000K

Entäs värilämpötila? Jossain joku väitti, että 4300 K:n värilämpötilalla saataisiin eniten valotehoa, vaikka 6000 K on varmaan se suosituin ainakin jälkiasennuksissa.

Entäs pesurit? Sellaisethan vaaditaan. En jaksaisi alkuperäisiä pyyhinmalleja (W124 1987) laittaa. Oletteko saaneet menemään jollain suihkusysteemeillä hyväksytysti läpi katsastuksesta? Mikä olisi hyvä? Tuskin menee läpi Bilteman pumpulla ja suuttimilla? :P

Nyt kaikekattava totuus julki kansan syville tietämättömille riveille! :)
Eikös niille vaadita myös automaattinen korkeudensäätö tai siten tasosäätöautomatiikka perään..? Korjatkaa jos olen väärässä. Mulla on tuo 4300 ja se on valoteholtaan paras. Jostain kuullut että halpis versioissa voi valokuviokin olla ihan p..stä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

H4 umpiossa lyhyen tarkka valokuvio on vaikea tehdä xenon lampulla. H4 halogeenissa lyhyellä valolla on se peltikauha siellä heti hehkulangan alla rajaamassa valon oikeaan suuntaan.

H4 xenon lampussa sitä kauhaa ei saada niin lähelle polttopistettä että valo saataisiin tarkasti rajattua vain lyhyelle. Tästä johtuu se H4 xenonin kova hajavalo joka sitten häikäisee.

Muissa H-kantamalleissa hajavalo ei ole ongelma.
Ja kuten jo monesti sanottua. Se xenon poltin ei tee sitä kuviota muussa kuin H4 kannassa lyhyellä valolla.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

simppa80 kirjoitti:Eikös niille vaadita myös automaattinen korkeudensäätö tai siten tasosäätöautomatiikka perään..? Korjatkaa jos olen väärässä. Mulla on tuo 4300 ja se on valoteholtaan paras. Jostain kuullut että halpis versioissa voi valokuviokin olla ihan p..stä..
Automaattista korkeudensäätöä ei vaadita uusista automalleista ennen 1.10.1998 ja kaikissa 1.10.2000 lähtien käyttöönotetuissa. Eli esim. 1999 käyttöönotetulta autolta ei vaadittu automaattista valojenkorkeussäätöä, jos mallisarjassa ei sitä ollut. Manuaalisesta lähivalojen säädöstä on niin monet pykälät, etten niitä ala tähän referoimaan, mutta karkeasti 1995 käyttööotetuissa pitää olla ainakin manuaalinen säätö. Tätä vanhemmissa ei edellytetä käsittääkseni mitään. Eräällä katsastusasemalla oltiin myös tätä mieltä.

Pesuriasia kuitenkin vaivaa edelleen enemmän. Jos vaikka ostaisinkin ne projektorit, niin pesuri pitäisi olla kuitenkin joka tapauksessa, jos xenonit nokalle heittää laillisena versiona. Ja siinä se vasta tulisi alkuperäinen pesulaite väärään paikkaan, koska se sulkahan naarmisi pleksilasin (tai mitä lienee) heti pilalle. En kertakaikkiaan ymmärrä sen pesurin tarpeellisuutta. Onnistuuko pesuri pelkkänä suihkumallina?

AKEn tiedote 4/2006 yrittää valaista asiaa...
Mika.T kirjoitti:Muissa H-kantamalleissa hajavalo ei ole ongelma.
Ja kuten jo monesti sanottua. Se xenon poltin ei tee sitä kuviota muussa kuin H4 kannassa lyhyellä valolla.
Ja H4-sarjoissa on ilmeisesti eroja kuinka hyvin se kuvion muodostus onnistuu? Suosituksia?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Suurin kysymysmerkki koko hommassa on halogeenille hyväksyttyjen umpioiden/lasien käyttö xenonien kanssa. Joissain konttoreillahan ne on hyväksytty noinkin, mutta mikä sitten lienee virallinen totuus...

Pesurihan onnistuu varmasti pelkkänä suihkuna, sellainenhan se on uudemmissakin.

Nii ja ne projektorit on rumat, älä laita niitä :D
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

AM kirjoitti:Suurin kysymysmerkki koko hommassa on halogeenille hyväksyttyjen umpioiden/lasien käyttö xenonien kanssa. Joissain konttoreillahan ne on hyväksytty noinkin, mutta mikä sitten lienee virallinen totuus...
Tuota en enää muistanutkaan. Siitä ainakin saa olla melko varma, ettei 1987 umpiota hyväksytetty xenonille.
AM kirjoitti:Pesurihan onnistuu varmasti pelkkänä suihkuna, sellainenhan se on uudemmissakin.
Niin on, mutta väittivät, että pitäisi olla mallisarjan oma pesuri tai vastaava... Taas näitä konttorikohtaisia juttuja.
AM kirjoitti:Nii ja ne projektorit on rumat, älä laita niitä :D
Onneksi se budjettikin tirplaantuisi niillä eli hidastaa kummasti. Ja lisäkustannus tulisi tietenkin vielä niistä LEDitakavaloista. ;)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
kenus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.01.2008 07:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kenus »

Kyselin Xenoneista IHA:n katsastusasemalta keväällä ja silloin minulle vastattiin että umpion pitää olla alunperin Xenoneille tarkoitetun?

Itse ajattelin kyllä asentaa Bi-Xenonit vm-87 124:en vakioumpioihin. Ajelen paljon pimeässä ja noi orkkisvalot ei oikein tyydytä, ja lisäpitkiä en ajatellut asentaa.

Onko näistä mitään kokemuksia??

http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=905
S124 200T -87
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

kenus kirjoitti: Onko näistä mitään kokemuksia??

http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=905
Foorumilta lähdössä tilaus ja hieman halvemmalla sama sarja:

Linkki
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

AM kirjoitti:Nii ja ne projektorit on rumat, älä laita niitä :D
Eikös ne olis aika hehkeät?

Kuva
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vastaa Viestiin