Mistä mahtaa johtua kun 2,0l:n ruiskumoottorin tyhjäkäynti huutaa 2000rpm ja mistä sitä säädetään (vaijerin löysääminen ei auta)?. Vika alkoi yhtä-äkkiä. Entä mikä on vihreä johto, joka lähtee kuskin puolelta vaihdelaatikon yläreunasta, ja mihin toinen pää pitäisi (pyöreä pistoke) mennä?
mulla oli samantyyppinen vika vähänaikaa sitten.. vika löytyi kaasuvivuston päässä olevasta mikrokytkimesta.. tarkista että kytkin varmasti napsahtaa kun löysää tyhjäkäynnille ja mittaa että pelaahan se kytkin.
Kun kaasupoljin on täysin ylhäällä, niin mekanismi ei edes yletä mikrokytkimeen (ilmeisesti kuitenkin pitäisi?). Käsin mikrokytkintä painaessa se napsahtaa ja hetkeksi pienentää hieman tyhjäkäyntiä, mutta sitten se palaa jälleen 2000rpm:iin vaikka mikrokytkin on painettuna. Täytynee huomenna ihmetellä lisää
Tattis! eiköhän se näillä tiedoilla onnistu. Vielä hämmästyttää se vaihdelaatikon etuyläreunasta lähtevä johto, että mihinkähän toinenpää kuuluu? Ajattelin vaan, että mahtaako siellä olla joku anturi mittaamassa vauhtipyörän pyörintänopeutta...