oletteko mitanneet cdi kulutusta+ termarikotelojuttua

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pastori paholainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
Paikkakunta: etelä pohjanmaa

oletteko mitanneet cdi kulutusta+ termarikotelojuttua

Viesti Kirjoittaja pastori paholainen »

Otsikon mukaan kyselyä, oma vei maantieajossa n. 4.6- 4.8 / satkulla, termarin vaihdon jälkeen( käyntilämpötila oli n .60 nyt n. 90) tasan 4l /- 215 km keskinopeuden ollessa 78 km/h.
Tottakai tuohon saa lisätä n. puoli litraa ( eli lukemat ovat ajotietokoneen mukaisia). tankkaus / ajokilometrien mukaan tosiaan valehtelee noin 0.5l / 100km.

ps. termarikotelon vaihto on tosi outoa, koska sen termarin saa sieltä pois ja myös lämpötila anturinkin, lisäksi oma termarini oli ehjä...vain se pieni reikä missä ne haitat jossa kuula on, oli vähän kökössä ettei kuula liikkunut ja termari oli näinollen kokoajan hieman auki. Armotonta materiaalin tuhlausta.
Tämmönen kotelosysteemi oli muistaakseni -70 mosseissa ja bemuissa ? tietäväisemmät korjaa.... :wink:
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Mittausyrityksistä huolimatta en ole saanut merkittävää eroa kulutuksissa ennen ja jälkeen uuden termarin, vaikka viallisella lämmöt jäi 60 asteen kieppeille. Minusta kulutukseen näyttää eniten vaikuttavan ulkolämpötila. :?:

(Vanhassa Beemerissä oli kolmen letkun väliin tuleva täysin purkamaton termari, jos enää oikein muistan.)
Avatar
cscjhe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 11.03.2008 22:33
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja cscjhe »

Mietin samaa eli ymmärrän talvella ison eron, koska jos moottorin lämpö ei nouse, Webastolla tai 211:ssa lämppärin vastuksella yritetään pitää kajuutta lämpöisenä ==> kulutus nousee. Ihmettelén jos kesäkelillä noin paljon vaikuttaa. No, pian saan omakohtaista kokemusta eli omassa on nyt lämmöt n. 60 ja ensi viikolla menee termarin vaihtoon.
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Avatar
pastori paholainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
Paikkakunta: etelä pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja pastori paholainen »

Täälläpäin suomea ei ole vielä kesäkelejä ole ollut, mittauksen aikoihin -7 ja +5 välillä ollu lämpötilat.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Vastaa Viestiin