Ja tyrät rytkyy
Ja tyrät rytkyy
Tuli sitten ostettua uusi pellinvääntäjä takalooraan.
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 26755.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 87951.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 07470.jpeg
Että sellasta..
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 26755.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 87951.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 07470.jpeg
Että sellasta..
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Re: Ja tyrät rytkyy
Hyvä valinta, UR10 oletan?_Antti kirjoitti:Tuli sitten ostettua uusi pellinvääntäjä takalooraan.
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 26755.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 87951.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 07470.jpeg
Että sellasta..
sittenhän meitä on kaksi, katotaan kumpi saa paremmin soimaan saman elementin

Ei vaan UR12
Ensi vaikutelmat, tuntuu että tolle ei riitä mikään vaikka tehoa lykätään ~700w/rms josta johtuen pysyy pirun hyvin kontrollissa, "tippuu" huomattavasti paremmin ja VOIMALLA kuin edelliset magnessiumit.
Tiivistettynä, DLS laatuun voi luottaa aina
Vai että ostit vähän pienemmän SP:n tilalle. Montakos kipaletta?
Ensi vaikutelmat, tuntuu että tolle ei riitä mikään vaikka tehoa lykätään ~700w/rms josta johtuen pysyy pirun hyvin kontrollissa, "tippuu" huomattavasti paremmin ja VOIMALLA kuin edelliset magnessiumit.
Tiivistettynä, DLS laatuun voi luottaa aina

Vai että ostit vähän pienemmän SP:n tilalle. Montakos kipaletta?
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Vahvistimia ja subbareita tulee uuteen laitteistoon molempia vain yksi,_Antti kirjoitti:Ei vaan UR12
Ensi vaikutelmat, tuntuu että tolle ei riitä mikään vaikka tehoa lykätään ~700w/rms josta johtuen pysyy pirun hyvin kontrollissa, "tippuu" huomattavasti paremmin ja VOIMALLA kuin edelliset magnessiumit.
Tiivistettynä, DLS laatuun voi luottaa aina
Vai että ostit vähän pienemmän SP:n tilalle. Montakos kipaletta?
DLS UR10 + A7.
Asennuksesta tulee kuitenkin mielenkiintoinen

ajattelin yrittää hifistynyttä suljettua koteloratkaisua, mutta saas nähdä kuinka kauan jaksaa kuunnella "sivistyneesti".
Älä vain sano että teet hattuhyllyn pelliin reiän ja pulttaat loodan siihen kiinni?Joni P. kirjoitti: Asennuksesta tulee kuitenkin mielenkiintoinen
ajattelin yrittää hifistynyttä suljettua koteloratkaisua, mutta saas nähdä kuinka kauan jaksaa kuunnella "sivistyneesti".

Itellä on vielä vaiheessa, kumpi tulee suljettu vai refleksi mutta asennustapa on jo päätetty

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Kaksi tapaa saada basso kuulumaan kunnolla;_Antti kirjoitti:Älä vain sano että teet hattuhyllyn pelliin reiän ja pulttaat loodan siihen kiinni?![]()
1. pulttaa elementin suoraan hattuhyllyyn
2. bandbass
itse asiassa sorvautan kaverilla teräslaipan johon elementin saa pultattua ja laippa hitsataan hattuhyllyyn kiinni ja sen alapuolelle rupean kasaamaan koteloa siten että siihen saa tiiviin "kauluksen" itse kotelotilan ja elementin laipan välille.
Näemmä hyvin samoilla linjoilla ollaanJoni P. kirjoitti:itse asiassa sorvautan kaverilla teräslaipan johon elementin saa pultattua ja laippa hitsataan hattuhyllyyn kiinni ja sen alapuolelle rupean kasaamaan koteloa siten että siihen saa tiiviin "kauluksen" itse kotelotilan ja elementin laipan välille.

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Lisättäköön vielä listaan kolmaskin vaihtoehto, nimittäin etusubi.Joni P. kirjoitti:Kaksi tapaa saada basso kuulumaan kunnolla;_Antti kirjoitti:Älä vain sano että teet hattuhyllyn pelliin reiän ja pulttaat loodan siihen kiinni?![]()
1. pulttaa elementin suoraan hattuhyllyyn
2. bandbass
itse asiassa sorvautan kaverilla teräslaipan johon elementin saa pultattua ja laippa hitsataan hattuhyllyyn kiinni ja sen alapuolelle rupean kasaamaan koteloa siten että siihen saa tiiviin "kauluksen" itse kotelotilan ja elementin laipan välille.
Itselläni on sen verta pieni elementti nyt tulossa ettei tuokaan vaihtoehto ole poissuljettu, joskin tuolla eturatkaisulla hävitään aika rajusti äänenpaineessa verrattuna normaaliin ratkaisuun
Etusubeja on kokeiltu kahdella Focalin 5WS:llä ja todettu toimivaksi, mutta hirmuisesta äänenpaineesta on tosiaan turha uneksia, varsinkaan noilla elementeilläJoni P. kirjoitti:Lisättäköön vielä listaan kolmaskin vaihtoehto, nimittäin etusubi.
Itselläni on sen verta pieni elementti nyt tulossa ettei tuokaan vaihtoehto ole poissuljettu, joskin tuolla eturatkaisulla hävitään aika rajusti äänenpaineessa verrattuna normaaliin ratkaisuun

UR vois kyl olla aika kiva edessä

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
saadaanhan sillä toki kaikki paine jäämään kabiiniin, mutta verrattuna toimivaan takaluukkuasennukseen, ei voida edes äänenpaineesta puhua.Juha L. kirjoitti:Kyllähän etusubilla juuri äänen painetta saa kajuuttaan mutta sijoitus onkin sitten toinen juttu kun mersussa noi hanska lokerotkaan eivät ole oikein sitä varten hyviä.
itselleni on tulossa takakonttiin spl dynamicsin PRO 12 jonka asennan 30 litraseen koteloon ja sille syötetään rinnan kytkettynä yhteen ohmiin 1200W
autostani w124c oli edellinen omistaja leikannut hattuhyllyn ronskisti pois
ja oli myöhemmin laittanut siirtopalan jostain vastaavasta vehkeestä popniiteillä
päätin sitten jättää reiän avoimeksi ja vahvistaa reiän reunat reilulla putkella joten ei ainakaan kukaan voi sanoa että rakenne olisi heikentynyt sen takia ja kantautuupa paineet kajuuttaan
autostani w124c oli edellinen omistaja leikannut hattuhyllyn ronskisti pois


Tuollaisen SPL dynamics PRO:n saa soimaan mielenkiintoisesti->vähintään 75 litrainen refleksikotelo viritettynä noin 20HZ...Elementti on mahtava toistamaan OIKEIN matalia.
Mulla meni ainakin hermot tuohon tiellä olevaan ja resonoivaan hattuhyllyyn ja niinpä leikkasin sen reunoja myöten pois
Nyt oli paljon helpompi rakennella kotelot!
Mulla meni ainakin hermot tuohon tiellä olevaan ja resonoivaan hattuhyllyyn ja niinpä leikkasin sen reunoja myöten pois

Etusubia on mukava kuunnella takapenkilläJuha L. kirjoitti:Kyllähän etusubilla juuri äänen painetta saa kajuuttaan mutta sijoitus onkin sitten toinen juttu kun mersussa noi hanska lokerotkaan eivät ole oikein sitä varten hyviä.

Koskaan en ole SPL Dyn. Pro sarjalaista elementtiä kuullu refleksi loodassa, mutta suljetussa olevaa 12" ja se oli aika *naalista. Ja saman mallin 15" oli myös samaa maata.AM kirjoitti:Tuollaisen SPL dynamics PRO:n saa soimaan mielenkiintoisesti->vähintään 75 litrainen refleksikotelo viritettynä noin 20HZ...Elementti on mahtava toistamaan OIKEIN matalia.
Jos _painetta_ haluaa oikein roimasti niin nuo on todella hyviä subeja siihen koska sitä mökää tulee enemmän kuin pienestä kylästä.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
No minä taas en ole kuullut kyseisiä subbareita koskaan missään painepöntöissä_Antti kirjoitti: Koskaan en ole SPL Dyn. Pro sarjalaista elementtiä kuullu refleksi loodassa, mutta suljetussa olevaa 12" ja se oli aika *naalista. Ja saman mallin 15" oli myös samaa maata.
Jos _painetta_ haluaa oikein roimasti niin nuo on todella hyviä subeja siihen koska sitä mökää tulee enemmän kuin pienestä kylästä.

Hohhoijaa, olihan se sitten kasassa 15minuuttia tuo laitteisto.Joni P kirjoitti:ajattelin yrittää hifistynyttä suljettua koteloratkaisua, mutta saas nähdä kuinka kauan jaksaa kuunnella "sivistyneesti".
tuohan on kuin kärpäsen pisu valtameressä tuo UR10 vaikka yhteen ohmiinkin kytkee. Eipähän näytä tuo A7:kaan mikään voimanpesä olevan.
--> vehkeet vaihtoon.
Kyllä se näemmä pitää olla kunnon 15" elementti bandbass -kotelossa, se on se joka toimii tässä autossa.

No voi voi.Joni P. kirjoitti:
Hohhoijaa, olihan se sitten kasassa 15minuuttia tuo laitteisto.
tuohan on kuin kärpäsen pisu valtameressä tuo UR10 vaikka yhteen ohmiinkin kytkee. Eipähän näytä tuo A7:kaan mikään voimanpesä olevan.
--> vehkeet vaihtoon.
Kyllä se näemmä pitää olla kunnon 15" elementti bandbass -kotelossa, se on se joka toimii tässä autossa.
En oo tiennykkään että UR:iä saa muillakin kuin 2X4ohm. keloilla

Tuo mun 12" ainakin vaati reilumman "sisäänsoiton", nyt vasta ruvennu toistelemaan kunnolla.
Laita samanlainen kymppi seuraksi sinne konttiin, jahka se sitten paranis..

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
taisi olla 2x4ohm keloilla?_Antti kirjoitti:
En oo tiennykkään että UR:iä saa muillakin kuin 2X4ohm. keloilla![]()
Tuo mun 12" ainakin vaati reilumman "sisäänsoiton", nyt vasta ruvennu toistelemaan kunnolla.
Laita samanlainen kymppi seuraksi sinne konttiin, jahka se sitten paranis..
-noh, aivan sama. rinnan ne kytkettynä ovat ja ohjekirja on jossain.
Ei muuta kuin kunnon subbaripääte vaan ja bandbass takaisin, oli virhe luulla että pystyisi tyytymään tuollaiseen ns. "sivistyneeseen" toistoon

Jopa isäukkonikin vinoili että eihän tuollaisella pysty edes ZZ topia kuuntelemaan

Joko on uus subi kiinni? Itselle tulee loppukesästä 2kpl Infinity Kappa Perfekt 12VQ. Mitä mieltä noista? Koteloksi tulisi bandbass. Ehdotuksia bandbassin rakenteluun (suljettuna vai refleksillä jne.)Joni P. kirjoitti:Kyllä se näemmä pitää olla kunnon 15" elementti bandbass -kotelossa, se on se joka toimii tässä autossa.
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Kahdelle 12" riittää kyllä hyvin normaali refleksikotelo, jopa W124 ja heittää vielä putket hyllyn läpi niin ávót
Ja kun nuo infinityt ei pikaisesti kateltuna näyttäny miltään harakireiltä.
Mut jos päädyt tekemään sen bandpass:n, niin hyvin sunniteltu ja laskettu on melkein puoliksi tehty
Ja kotelon kannattaa olla TukevA

Ja kun nuo infinityt ei pikaisesti kateltuna näyttäny miltään harakireiltä.
Mut jos päädyt tekemään sen bandpass:n, niin hyvin sunniteltu ja laskettu on melkein puoliksi tehty

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Joko? -tuon DLS UR10:n jälkeen on jo menossa kolmas subbarivaihtoehto...Mikko T kirjoitti:Joko on uus subi kiinni? Itselle tulee loppukesästä 2kpl Infinity Kappa Perfekt 12VQ. Mitä mieltä noista? Koteloksi tulisi bandbass. Ehdotuksia bandbassin rakenteluun (suljettuna vai refleksillä jne.)Joni P. kirjoitti:Kyllä se näemmä pitää olla kunnon 15" elementti bandbass -kotelossa, se on se joka toimii tässä autossa.

sen jälkeen testattiin 12" SPL Dyn Pro bandbassissa ja Radical Audion 12" suljetussa ja nyt on odottelemassa bandbass-asennusta 4kpl 10"...
- automaticue
- Vakiokalustoa
- Viestit: 132
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 19:03
ai ei kuulu??
mä en ymmärrä kun puhutaan ettei 124:n kontista saa tulemaan bassoa kajuuttaan, itelläni on 2 spl pron 12" elementtiä taaksepäin suunnattuna, jatkuva tehona 2 *300W.Kyllä tulee sisälle.Normi hattuhylly ja 99l:n suljettu boksi. Kommentteja 

W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
Re: ai ei kuulu??
kommentteja?automaticue kirjoitti:mä en ymmärrä kun puhutaan ettei 124:n kontista saa tulemaan bassoa kajuuttaan, itelläni on 2 spl pron 12" elementtiä taaksepäin suunnattuna, jatkuva tehona 2 *300W.Kyllä tulee sisälle.Normi hattuhylly ja 99l:n suljettu boksi. Kommentteja
ilmeisesti et vain tiedä mistä jäät paitsi...
tottahan toki yksi 10":kin riittää pelkkään fiilistely-hifistelyyn mutta kun minulle se on vain kärpäsen kakka pellolla tuollainen "pieni, sivistynyt" bassontoisto.
yhtälailla joillekin riittää esim. 200D mersun tehot kun taas toiset tekevät kaikkensa saadakseen sitä lisää ja lisää.

samalla lailla on kivempi ajaa tehokkaalla autolla hiljaakin kuin on myös järeällä laiteistolla kuunnella myös normikuuntelua. Ja mikä hienompaa kuin sitten joskus aina käyttää sitä reserviä

- automaticue
- Vakiokalustoa
- Viestit: 132
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 19:03
Paitsi ja paitsi.....
Jos kaverini, joka on mm. voittanut pm- mestaruuden äänenpainekisoissa, sanoo että kuuluu yllättävän hyvin, tiedän ehkä mistä en jää paitsi.........Jos ymmärsit.
Ymmärrän kuitenkin mitä pepemon tarkoitat..........mutta ihmeen hyvin nuo sisään tulee.
Sami
Ymmärrän kuitenkin mitä pepemon tarkoitat..........mutta ihmeen hyvin nuo sisään tulee.
Sami
W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
Itselläni on 190 2.0 -89 projekti meneillään. ajatuksena kaksi subia takaloossiin, kotelot lasikuidusta kontin sivusyvänteisiin. No ensimmäinen on nyt valmis, tilavuutta noin 56 litraa. Minkähän kokosta elementtiä siihen kannattaa ruveta asentamaan, taitaa olla alkuperäinen suunnitelma 12" liian iso noin pieneen koteloon? Ja mites nämä vehkeet saa sitten kuulumaan sisällekkin asti? Ajattelin kyhätä ensiapulaatikon pohjan tilalle ritilän.
On niitä semmosiakin 12":a jotka pelaa vielä pienemmissäkin koteloissa,toki kaikki riippuu siitä minkälaista toistoa hakee.Ebabaa kirjoitti:Itselläni on 190 2.0 -89 projekti meneillään. ajatuksena kaksi subia takaloossiin, kotelot lasikuidusta kontin sivusyvänteisiin. No ensimmäinen on nyt valmis, tilavuutta noin 56 litraa. Minkähän kokosta elementtiä siihen kannattaa ruveta asentamaan, taitaa olla alkuperäinen suunnitelma 12" liian iso noin pieneen koteloon? Ja mites nämä vehkeet saa sitten kuulumaan sisällekkin asti? Ajattelin kyhätä ensiapulaatikon pohjan tilalle ritilän.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Itse lähdin "jenkki malliin" Vahvariksi Soundstream Davinci 7 ch , subbariksi Image dynamics Id max 12" , konkka 2.5f , ja mankka jossa dsp Pioneer deh-p 8600.
Konttiin varapyörän paikalle kuidusta kotelo ,jossa hiekka/hatrsi pinnoite, tuntuu vahvistavan mukavasti rakennetta.
Auton merkki on kyllä väärä ; )´t4
Konttiin varapyörän paikalle kuidusta kotelo ,jossa hiekka/hatrsi pinnoite, tuntuu vahvistavan mukavasti rakennetta.
Auton merkki on kyllä väärä ; )´t4