w124 200d käynnistys ongelma, sammutus ongelma ratkaistu...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mr_aspen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ke 22.08.2007 19:07
Paikkakunta: Turku

w124 200d käynnistys ongelma, sammutus ongelma ratkaistu...

Viesti Kirjoittaja mr_aspen »

auto: -90 w124 200d autom.

ilmestyi outo ongelma... ekan kerran indikoi itsestään siten, ettei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Ihan samalla tavalla kuin että jos vaihteen valitsin ei ole P tai N asennossa. eli hehkuttaa kyllä, mutta itse starttaus jää uupumaan. Auton sai starttaamaan, kun manuaalisesti syötti pihtien kanssa virtaa startille.

Seuraavan kerran vika indikoi itsestään siten, ettei sammunut ollenkaan. piti käyttää pysäytyskytkintä syöttöpumpussa...

ei tee sitä joka kerta, mutta jokainen kerta on minulle liikaa...

arveltiin ukkon kanssa, että vika voisi olla virtalukon pohjassa, mutta ennen sen vaihtoa ajattelin kysellä täältä hiukan kokemuksia, onko kenelläkään käynyt samoin :?:
Viimeksi muokannut mr_aspen, To 03.04.2008 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mr_aspen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ke 22.08.2007 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mr_aspen »

noniin... ensimmäinen vika paikallistettu ja korjattu... sammutusongelma ratkesi yllättävänkin helposti, kun sammuttimen päällä oleva alipaineletku oli vinosti kiinni, ja vuosi toisesta reunasta. nopeasti katsottuna näytti olevan paikallaan, mutta kun tarkemmin katsoi ja painoi sen syvemmälle niin alkoi sammutuskin toimia :D

vielä olisi tuo käynnistysongelma... sitä ei ilmene kovin usein, mutta jokainen kerta on liikaa... kenelläkään ollut samanlaisia ongelmia?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ei se sitten vika olisi oikein starttimoottorilla? Solenoidi?
Miten oireilee, jos laatikon P- ja N-asennot tunnistava anturi ei toimi oikein ja auto luulee, että pykälä on päälä vaikka ei olisikaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
TeroS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 23.08.2008 14:39
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja TeroS »

Uus mersumies on heti mäessä, apuja tarvitaan. Onko tähän ongelmaan löytyny ratkaisua? Saman ongelman kanssa painitaan täälläkin. Virtalukonpohjan ja lukkopatruunan jo vaihdoin, ei ollut mitään apua. Eli muuten käyttäytyy normaalisti, mutta startti asennossa ei tapahdu mitään, ei naksaustakaan kuulu.

Tuo vaihdekepin asentotunnistinko katkasee virran kulun virtalukon ja solenoidin väliltä, mikäli on rikki? Ja tunnistinko löytyy jostakin laatikon kyljestä?

Autoni on -89 W124 300TDT, niin ja automaatti tietty..
TeroS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 23.08.2008 14:39
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja TeroS »

Jaahas, hörähtikin kun vaihdekepin laitto N-asentoon. Miten muistelin koittaneeni sitäkin jo aikasemmin... Onkos nyt vinkkejä miten saadaan auto käyntiin myös P-asennossa?
Avatar
RSU
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 08.02.2004 10:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja RSU »

Itsellä oli kanssa 124/88 250 TD:ssä käynnistysvika. Välillä lähti ja välillä ei inahtanutkaan. Vika löytyi lopulta sulakkeesta, (oliskohan ollut 5). Kuitenkin solenoidille vaikuttava sulake. Oli päällisin puolin katsottaessa ihan ehjän näköinen mutta kun otti sormiinsa ja vähän lujemmin pyöritti sormien välissä niin metallilanka mureni jauhoksi niin eipä saanut solenoidi virtaa kuin ajoittain. Uusin samalla kaikki sulakkeet. Näköjään pehmenevät ajan ja virran vaikutuksesta. Toisissakin oli samanlaisen vian alkuja.
Yli 25 vuotta mersuilua
Vastaa Viestiin