elikkäs pitäis akku vaihtaa -96 välkkyyn,onko jotain mitä pitäis ottaa huomioon,vai onko ihan normaali toimen pide kuten muissakin autoissa.cdiissähän vissiin ainakin oli eroa.
Ei cdi:ssäkään mitään ihmeellistä oo. Akku irti ja uus tilalle, sitä ennen varmistus että radion koodi on tiedossa. Uuden akun asennuksen jälkeen aja kaikki ikkunat alas ja hitaalla ylös, niin säätyvät. Jos olis ESP, niin rattiakin vois kääntää ääriasennosta toiseen.
Make K kirjoitti:Jos koodattu radio, niin koodi haltuun ennen akun irroitusta.
-make
Miten koodin saapi ulos ratiosta? Itse vänkäsin akun vaihdon ajaksi laturista virtaa jotta ei ratio pimene. Onneksi laturin antama pärinä ei rikkonut mitään. Kyseessä w202 ja joku mersun oma mankka. Kuulema koodin saa veholta ilmaiseksikin jos rupeaa koodia kyselemään.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Koodi maksaa Koivuhaan Vehossa 38 € ja kestää pari päivää saada se. Kun eivät vaivautuneet asiaa hoitamaan kuudessakaan viikossa, en sitten vihdoin saadusta (n. 6. kyselyn jälkeen) koodista suostunut mitään maksamaan. Johan siinä välissä tuli radiokin päivitettyä uudempaan...
Mahdolliselle kattoluukulle tehdään myös normeeraus ajamalla se aivan auki ja pitämällä hetki nappi edelleen pohjassa ja kiinni vastaavalla tavalla. Muuten luukku ei avaudu "automaattisesti" puoliväliin.
Niin joo, ikkunat pitää olla kiinni, kun akkua irroittaa. Akun vaihdon jälkeen ne ajetaan ensin alas, sitten ylös, ja jos joku fönsteri olijo valmiiksi alhaalla, tekemättä jäi.
Tästähän joku vähän aika sitten muistaakseni kirjoitteli.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Kun akku vaihdetaan niin silloin syötetään virtaa savukkeensytyttimen kautta
autoon .Virta- avain sellaiseen asentoon että se sytytin pelaa ,ei siellä tarvi mitään muuta hommailla, näin ainakin akku liikkeessä Kouvolassa Kuittinen tekee , ja homma hanskassa