Iskunvaimentimet w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Iskunvaimentimet w124

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

Onko kellään tietoo mistä löytyis w124 kunnon pelkkiä nesteiskareita siis millä merkillä löytyy?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Re: Iskunvaimentimet w124

Viesti Kirjoittaja Jani »

Smake75 kirjoitti:Onko kellään tietoo mistä löytyis w124 kunnon pelkkiä nesteiskareita siis millä merkillä löytyy?
Eipä taida löytyä mistään.
Kaasujahan nuo originaalitkin on.
Miksi yleensäkin haluat nesteiskarit :?:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: Iskunvaimentimet w124

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

Tos kattelin vm 7/85 tekniikan maailmaa niin näkyi 200d olevan alkuperäisenä nesteiskunvaimentimet.

Jani kirjoitti:
Smake75 kirjoitti:Onko kellään tietoo mistä löytyis w124 kunnon pelkkiä nesteiskareita siis millä merkillä löytyy?
Eipä taida löytyä mistään.
Kaasujahan nuo originaalitkin on.
Miksi yleensäkin haluat nesteiskarit :?:
k.k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 10.12.2003 10:42

Viesti Kirjoittaja k.k »

Monesti, kun on iskunvaimentimista puhe, menee kaasu- ja nestetoimisuus sekaisin. Itseasiassa kaikki iskunvaimentimet on nestevaimentimia, mutta oikeassa kaasuiskarissa on lisäksi painekaasuinen "tyyny" vaimentimen pohjalla. Tämä tyyny puristuu kasaan varrentilavuuden tarvitseman tilan verran sisäänjoustossa. Eli kaasuiskarissa ei ole pohjaventtiilejä ja kaikki toiminta tapahtuu yhden putken sisällä. Paras olisikin puhua yksiputki- (kaasuiskari) ja kaksiputkivaimentimista (nesteiskari).
Ja mersuissa on alkuperäisesti nimenomaan YKSIPUTKISET kaasuiskunvaimentimet, joita varaosakauppiaatkin pääasiassa tarjoavat.

Itselläni on KONI:n vaimentimet, joilla on ajettu yli 300 tkm ja viime katsastuksen mittaukset olivat 69-72% ( tosi hyvät ) joten seuraavatkin iskarit autossani tulevat olemaan KONIt.

T. K.K
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mites nuo prosentit iskaritesteissä menee?Mikä hyvä ja mikä huono?Mulla näytti katsastuksessa 82% eteen ja taakse,sivusilmällä vilkaisin kun vissiin jo testailivat testereitä.Takana bilsteinin sprintit ja edessä ainakin 350tkm ajetut iskarit,en ole koskaan vaihtanut,voivat olla jopa alkuperäiset...?(718tkm)
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

k.k kirjoitti:Monesti, kun on iskunvaimentimista puhe, menee kaasu- ja nestetoimisuus sekaisin. Itseasiassa kaikki iskunvaimentimet on nestevaimentimia, mutta oikeassa kaasuiskarissa on lisäksi painekaasuinen "tyyny" vaimentimen pohjalla. Tämä tyyny puristuu kasaan varrentilavuuden tarvitseman tilan verran sisäänjoustossa. Eli kaasuiskarissa ei ole pohjaventtiilejä ja kaikki toiminta tapahtuu yhden putken sisällä. Paras olisikin puhua yksiputki- (kaasuiskari) ja kaksiputkivaimentimista (nesteiskari).
Ja mersuissa on alkuperäisesti nimenomaan YKSIPUTKISET kaasuiskunvaimentimet, joita varaosakauppiaatkin pääasiassa tarjoavat.

Itselläni on KONI:n vaimentimet, joilla on ajettu yli 300 tkm ja viime katsastuksen mittaukset olivat 69-72% ( tosi hyvät ) joten seuraavatkin iskarit autossani tulevat olemaan KONIt.

T. K.K
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin nykyiset kaasuiskaritkin on kaksiputkisia, korkeapainekaasuiskarit yksiputkisia :roll:
Ja nimenomaan korkeapainekaasuissa ei ole pohjaventtiiliä, kaksiputkisissa kaasuiskareissa on.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

Tänä päivänä tilasin bilsteinit kun myyjäkin kehui niitä koska ei enään saa pelkkiä nestevaimentimia :)
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

tuosta linkistä pitäisi löytyä konin ikunvaimentimet Mersuun.
http://www.koni.com/_cars/_special/afram.html

Parempia tuskin löydät mistään omat etuiskarit ostin vuonna -97 ja ajan vuodessa 50-70tkm iskarit vieläkin kuin uudet.
Vertailun vuoksi yhdet Monroen iskarit hajosivat auton seisoessa pari viikkoa lentokentän parkisssa, alle vuoden vanhat! Ei koskaan enää Monroen iskareita omaan kärryyn.
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

W124 iskarit ja tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Sitten tulee vielä uusi ongelma, jos on perän tasonsäätö.
Siihen on olemassa ihan omat iskarinsa, joihin pumpataan perän painuessa lisää painetta. Hintaakin niillä on KL:ssä 330 ekkua/kpl

Tavallisten putkien vaihtaminen niiden paikalle vaatii muutakin askarointia. Muistelen tuoll aiemmissa thredeissä olleen jo juttua muutoksista.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Smake75 kirjoitti:Tänä päivänä tilasin bilsteinit kun myyjäkin kehui niitä koska ei enään saa pelkkiä nestevaimentimia :)
Paljos köyhdyit bilsteineista? Ihan tavalliset vai sport/sprint?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Emppu kirjoitti:
Smake75 kirjoitti:Tänä päivänä tilasin bilsteinit kun myyjäkin kehui niitä koska ei enään saa pelkkiä nestevaimentimia :)
Paljos köyhdyit bilsteineista? Ihan tavalliset vai sport/sprint?
Itse kaitoin syksyllä bilsteinit etten,tais maksaa 120 ekee/kpl KL-varaosissa.
Hjuvat on.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Joo, itselläni on bilsteinin sprintit joka nurkassa. Ostin ne kuukauden käytettynä joten sain pilkkahintaan. Olisin vaan kyselly mitä tollaset bilsteinit oikeasti maksaa. Sullahan on tavalliset?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

Originel bilsteinit maksoi joka nurkkaan 350e yhteensä olin aika yllättynyt kun toisessa varaosaliikkeessä niistä pyydettiin 650e samanlaisista :shock:.Kysyin vielä toisenkin kerran jotta onko se hinta näin niin myyjä sanoi jotta kyllä oli melkoinen hinnanero myyjä vaan tokas saa toki ennemmänkin maksaa jos tämä hinta ei kelpaa :roll:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12616
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Smake75 kirjoitti:Originel bilsteinit maksoi joka nurkkaan 350e yhteensä olin aika yllättynyt kun toisessa varaosaliikkeessä niistä pyydettiin 650e samanlaisista :shock:.Kysyin vielä toisenkin kerran jotta onko se hinta näin niin myyjä sanoi jotta kyllä oli melkoinen hinnanero myyjä vaan tokas saa toki ennemmänkin maksaa jos tämä hinta ei kelpaa :roll:
emppuhan kyseli SPRINTTIEN hintaa,

bilstainin sprinttejä tuskin saat 350€ , ja jos saa niin kerro muillekkin mistä 8)

oletko varma että toisessa ei tarjottu sprinttejä ? nuo 350€ on varmaankin nuo originellit .
Viimeksi muokannut epk, Su 29.02.2004 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

Ei ne iskarit ollu spirtit vaan original ne maksoi 350e. :roll:
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

Tänään sain vaihdettua bilsteinit alle ei ikinä voi verrata bilsteiniä bogen iskareihin kyllä oli huomattavan suuri ero vaikka kysymykses on vaan iskarit :)
toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.12.2003 12:36

Viesti Kirjoittaja toni »

Minkä merkkiset alkuperäiset on vai onko useita merkkejä ollut uutena?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ainakin nykyään alkuperäisissä iskareissa on sachs tekstit kyljessä.
Joku mersupurkaamo??
Opa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 24.10.2003 16:09
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Opa »

>Sitten tulee vielä uusi ongelma, jos on perän tasonsäätö.
>Siihen on olemassa ihan omat iskarinsa, joihin pumpataan perän >painuessa lisää painetta

Välikysymys:
Eikös 124 farkuissa ole aina tasonsäätö?
Ja Konilta tämmöisiä ei löydy, Bilsteinilta kyllä?
Oikea vaihtoehto olisi tällöin Konit eteen ja Bilsteinit taakse. Vai?
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Opa kirjoitti:Eikös 124 farkuissa ole aina tasonsäätö?
Ainakin 89- malleista lähtien on, sedaneissa ja mahdollisesti vanhemmissa farkuissa se oli lisävaruste.

Noista tasokorjatuista esmes KL:llä on vain yhtä tyyppiä, eikä siitäkään ilmoiteta valmistajaa. Muissa merkeissä en ole kuullut edes käytetyn vastaavaa mallia, joten ei mitään näkö- kuulo- tai hajuhavaintoa eri merkkien saatavuudesta.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17303
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niitä tasonsäädön iskareita ei taida saada kuin alkuperäisinä, siis Sachs.
Esim. KL kautta.
wiimax.fi
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Jatketaan aihetta.

200e tarttis varmaankin uudet iskarit. Onko porukalla kokemusta ebay:stä tilaamisesta, tai lähinnä siellä myytävien iskareiden laadusta? Tälläiset esim:

http://cgi.ebay.de/4-STOSSDAMPFER-STOss ... dZViewItem

Eli tosiaan onko vain 117,50e koko kierros? Samaa löytyy myös 129,90 hinnalla :shock:

Bilsteiniä (B4) näkyy saavan taakse 99e / 2kpl, eikös tuo ole melkolailla kappalehinta suomessa? Eteen samat 129e / 2kpl Näiden laatukin olis varmaan jo selkeästi parempi mitä noiden edellisten...

Onko tiedossa muita paikkoja saksassa kuin eBay mistä noita voisi tilailla?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Mersuissa on ollu ainakin Bilstenin ja Saschin iskareita. Itselleni ostin viime kesänä KL-stä Bilsteinin Sprintit, jotka on noin 30mm lyhyemmät kuin normisti (Sportline-alusta) ja hintaa oli 120e/kpl.

Itse en ainakaan uskaltanut kokeilla KYBejä tai muita romuja muiden huonojen kokemusten takia. Alkuperäinen on tarkoitettu autoon ja niitä on testattu radalla miljoonia kilometrejä. Mutta jos haluaa kikkailla, niin Hyvinkäällä on esim. yks liike (en muista nimeä), joka myy Spaksia jne. säädettävänä. Tällöin tulee uusia koko kierron kerralla.
Hervast
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 18.01.2006 18:43
Paikkakunta: Oku

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Bilstein ja Koni lienevät ne laadukkaimmat ja kestävimmät iskarit.

80 Audissa oli joskus sachsit takana ja toinen alkoi vuotaa hetikohta kun takuu oli umpeutunut :evil: Ehkä kaikkein huonoimmat iskarit mihin olen törmännyt ovat Gabriel merkkisiä, niin hyvää tarjousta ei noista voi tehdä että ikinä ostaisin.

Kybit ja monroet mistä on kokemuksia ovat olleet ihan ok kamaa, mut niiden hintaero perus bilsteiniin ei välttämättä mahdottoman iso.
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

mitä mahtaa tarkoitaa Bilstein iskarissa keltainen lätkä jossa on keskellä numero kaksi
kakkos laatuako iskarit autossani on :D :cry:
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Onko tiedossa muita paikkoja saksassa kuin eBay mistä noita

Viesti Kirjoittaja geoman »

Itse olen tilannut osoitteesta www.ls-motor.de
Toimitukset ovat toimineet ja sieltä näet eri valmistajien saatavilla olevat vaihtoehdot. Muista osoitteista minulla ei ole kokemusta.
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

jorma-k kirjoitti:
Opa kirjoitti:Eikös 124 farkuissa ole aina tasonsäätö?
Ainakin 89- malleista lähtien on, sedaneissa ja mahdollisesti vanhemmissa farkuissa se oli lisävaruste.
Kyllä se tasonsäätö on ollut jo 123 farkuissa vakiovaruste.
W123 280TE -79
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14033
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

xr5t kirjoitti:mitä mahtaa tarkoitaa Bilstein iskarissa keltainen lätkä jossa on keskellä numero kaksi
kakkos laatuako iskarit autossani on :D :cry:
Katsos kohtalotoveri. Minä tilasin KL-varaosasta iskarit coupeen, ja toisessa on tuo kakkonen. Muistaakseni myös iskariin kaiverretun osanumeron muutama numero oli erilainen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
J5
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 03.04.2006 10:43
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko tiedossa muita paikkoja saksassa kuin eBay mistä no

Viesti Kirjoittaja J5 »

geoman kirjoitti:Itse olen tilannut osoitteesta www.ls-motor.de
Toimitukset ovat toimineet ja sieltä näet eri valmistajien saatavilla olevat vaihtoehdot. Muista osoitteista minulla ei ole kokemusta.
Firman ohjeista olin ymmärtävinäni ( saksantaitoni on kehnoa) että ulkomaille tilaus ei onnistu suoraan webbisivulta vaan pitää tehdä säköpostilla tai puhelimella.

Toimiikohan yhteydet englanniksi? Hinnat vaikuttaa kohtuullisilta, mitenkäs toimituskulut Suomeen?
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Tilasin Ebay shopista saksasta kierroksen bilsteiniä ja toimituskulut suomeen 15 euroa.

Saas nyt nähdä koska ne tulee, mutta olivat 200 euroa halvemmat mitä suomessa. Eli kummelin sanoin, apinaa koijataan, apinaa pumpataan...
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Vastaa Viestiin