W201 tyhjäkäynti ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

W201 tyhjäkäynti ongelma

Viesti Kirjoittaja peetee »

ja taas on tenavassa vikaa.. :evil:
eli pari kertaa on lämpimänä käyntiin laittaessa tyhjäkäynti jäänyt 2500rpm
eka kerran ku jäi, niin polkaisin kaasua ja vika korjaantui. puolen tunnin päästä taas käyntiin laittaessa sama vika, eikä auttanu kaasu eikä oikein mikään. taas puolen tunnin päästä käyntiin ja hyvin pelaa..

käytin jo ilman putsarin pois ja kattelin että päällisin puolen ei näkynyt mitään omituista. kaasuvivusto liikkuu hyvin eikä jumita.

eli mistä kannattasi lähteä vikaa etsimään.
melko hurja kaupunki ajossa tuo automaatti ku kierrokset ei laske alle 2500 :twisted:
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

up..
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 11.01.2008 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Oletko tarkistanut kaasuvivuston yhteydessä olevan mikrokytkimen toiminnan? Onko palautusjousi ehjä, jotta kaasuvivusto palautuu kunnolla ja aiheuttaa mikrokytkimen napsahtamisen päälle/pois.
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

palautuu hyvin ja kytkin napsaa.. mutta miten se kytkin mitataan?
onko se ihan vain on/off kytkin?
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kyllä se on ihan on/off.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Ei kai vaan tämäkin vika johtuisi tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta, M103 kun tuntuu huonon suodattimen kanssa keksivän mitä hullumpia temppuja.
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

olihan se suodatin siellä pumpun luona? 2 päivää pelasi ihan hyvin, mutta äsken ku taas laitoin kylmänä käyntiin niin tyhjäkäynti 1500rpm.
kun lämpesi niin nousi tuonne parin tonnin paikkeille...
rupeaa hermot menemään kohta :evil:
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Joo siellähän se on. Tässä jonkin aikaa sitten jollakulla oli kanssa suodattimen kanssa ongelmia, haeskelen linkin siihen topiciin
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

no niin auto pelaa taas.. :D :D
vika oli yksinkertaisesti väsyneessä kaasun palautus jousessa... eli tyhjäkäynnin mikrokytkin ei napsahtanut ennen ku avustin kaasuvivustosta käsin :arrow: uusi jousi ja kaasuvivuston rasvaus.. nyt taas toimii eikä maksanu mitään kun jousi löytyi varaosa ruiskusta :D

kiitokset taas kerran foorumin tiedoille.
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Vastaa Viestiin