Onko kokemusta sähköisen syylärin asennuksesta w123 200d?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Virolainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Virolainen »

Päivää!
Tarina siina että kauniina päiväna 2,2 v sitten ostin Tattarisuolta w123 200d vm 84.(siis 44 kW 8) )
Nyt on mennyt aikaa ja raha ja auto on viellä melko jokapäivasessa käytössa. Aikasemiin meno meinki ( :twisted: ) ja nykyaikana maailmanpoliitiset tapahtumat mitkä johtaneet raakaöljyn hinnan ennätyksiin jossain hemmetin markinoilla on syventänyt pahan rakentelun syndrooma. En käyta sana "tuunki" harrastuksesta.
Elikka olisin kiinnostunut laittamaan Tattarisuon varaosahuollosta hankittavan 12volttisen sähköjäähdytin sydeemin autoon ja pääseman eroon 4-6% voimanhäviösta, minkä aiheuttajaksi on tuulehtin. Sähkökytkenta + napa, relee, sähkömootori - ei ole vissin kovin vaikea? Onko kenellä kokemusta?

Tähän asti olen tehny/muutanut :
APEXI vapavirtaus suodatin,
3.06(?9) perä,
laatiko,
vetarit, '
kardaani kokonaisena vaihdettu,
jarrusatulat,
palat,
levyt,
15" vanteet,
sisustaa muuneltu.
Imusarjassa nätti kaljatölkkin pohja sokeoinnina vanhan ilmaputsarin reiassa.
Alumiininen harjanvarsi ventiilikopan päälta menevan huohotus kumiletkun jatkeena

Suunittelu vaiheissa: Sinkki (leikki) ämpäri lmaputsarin scoopiksi(konepellin alle piilon tietenkin), kun omavalmiste suojan niitaus meni rumaksi valmistelu vaiheessa.

Et semmoista. Onko kokemusta siis tuost sähkösyylarin asennuksesta?
Paha tauti iski kun hankin tuon auton, nyt ei ole enää aikaa muuhun
apro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja apro »

5 vuotta 240D pystärillä ja reilut pari 123 300TDllä - ilman tuuletinta. Aloin joskus vaihtaa sähköflektiä, mutta en sitten viitsinytkään: vain helteillä ruuhkassa olen joutunut sammuttelemaan konetta. Auton liikkuessa ei ongelmia. Vain kun hinasin 300lla autotrailerin päällä 600 kiloista kokonaista (ilmanvastus!) huvimajaa, piti nopeutta rajoittaa jonkin verran.

Herkkä kaasujalka auttaa.

Muuten: saatan vielä sen sähkärin itsekin asentaa, jos täältä etelään kesällä vielä lähden.
Virolainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa

sähkofleksi ? tarvitaanko tuuletinta?

Jäi mainimatta että mul viellä 300D -sta otettu öljyjäähdytin koneessa kinni. Osaasko joku sanoa tarvitaanko sita tuuletinta sitten ollenkaan??

Sarlin SRT miehet sanoi että ei tarte ja niiden autoilla on vesitila erikoisbetoonia täynna. Mut sitten niilla on kans tiivisteet ihan eri sorttia kun mun alkuperäiset. Ei millään viitis tuhoa tuota konetta, kun see näytta merkkeja kuolemattomuudesta kohtuullisella käytölla ja huollolla.
Virolainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ihan uusi asia se sähkösyylari vai???

Olenko nyt keksimässa jotain ihan uuta w123 piireissä??? Vai onko se niin tyhmää että kukaan ei ole edes yrittänyt? Pitäishän teorettisesti kulutus laskea ja voimantuotto lisäntya.. noin 2 - 3 kW :shock: Ja jos alkulähde on 44kW niin kylla pikkulisäyskin tuntuu..
Laitan sit kuvia kun saan valmiiksi (ja kunnon liitymän) 8)
Virolainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Historiakirjoja varten

Asennus onnustui ja on toiminnut 2 vuotta. Ja jatkaa toimimista. Auto ei ole enää mulla.
ribaabbariba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Mulla on samanlainen projekti menossa, kohteena on 613 matkamersu. Projekti on siinä vaiheessa, että flekti on paikallaan ja Biltemasta löytynyt vesiletkun väliin tuleva lämpötila-anturihässäkkä on jo asennettu. Eli sähkötöitä vailla.

Sen verran olen koeajanut ilman flektiä ettei välittömiä lämpöongelmia tuollakaan ole tarjolla.
Vastaa Viestiin