W140, vm92, 400SE V8

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Make K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 09.11.2003 00:14
Paikkakunta: Äänekoski

W140, vm92, 400SE V8

Viesti Kirjoittaja Make K »

Tervehdys,

Mitä otsikossa mainittua autoa ostaessa tulisi ottaa huomioon.
Erityisesti tyyppiviat ja tarkastuskohteet jotka ko. mallissa ovat huomionarvoisia.

Ohjaus/alusta/moottori/voimansiirto/sähköt?

Auto tulisi lähinnä harraste/ 2.autoksi, jolle vuodessa ei paljoa kilometrejä tule joten polttoaine kulutuksella ei suurta painoarvoa ole.

Onkos joku fooruumilainen käynyt katsomassa ao. autoa Tuusulassa?
http://services.netwheels.fi/toiminnot/ ... 70&sid=190

Tässä on hiukan nolo tilanne kun "mersumieheltä" on pyydetty neuvoa, mutta kun näistä isoista bensa vehkeistä ei ole oikein tietoa :oops:

-make
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ruoste varsinkin etulokarit kannattaa tarkistaa. Tietysti kaikkien lisävarusteiden toimivuus. Kalliita korjata jälkikäteen. Kuljettajan puolen pyyhkimen toiminta(pyyhkiikö kulmat). Mekanismin hinta 1550€. Yleensä ei toimi vaihto-autoissa...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Foorumilla esiintyneitä asioita vielä ainakin:
- alustan osat tiukilla suuren painon alla eli alustan osaa kuten puslia joutunee uusimaan silloin tällöin, ellei halua ajaa kitisevällä autolla (narinat kuuluu yleensä vasta kesäkelien lämmöissä)
- ohjaus on aika tarkka renkaista ym, eli helposti pientä tärinää ratissa.
- ruostehommat kuten w111 mainitsikin
- moottori sinänsä kestävä, sytytyspuolen johtosarja saattaa olla huonossa hapessa
- haulla löytyy runsaasti tietoa jos jaksaa kaivella, esim motti ja sen sähköt ja hilppeet sama kun muissakin 400 mersuissa
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Vastaa Viestiin