m110 280e kylkeen remmiahtoa?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

m110 280e kylkeen remmiahtoa?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Olen haaveillut kyseisestä yhdistelmästä jo vähän pitemmän aikaa, kun kaverin isällä olis ylimääräisenä pikkuinen ahdin.
Mutta mutta, kun on tuo mekaaninen ruisku niin sen kohdalta projekti vähän arveluttaa. Saako antamaan tarpeeksi soppaa?
Onko kellään kokemuksia 280 ruiskun ahtamisesta, Onko mennyt ruisku rikki tai kärsinyt kun ahdin laitetaan kylkeen? Onko joku asentanut megaskuirttia kyseiseen moottoriin?

Vakiollakin mukava kruisailla, mutta lisää vettä myllyyn tuli kun ei pärjännyt 325 bemarille, eli siinä olisi tavoite :D :D :D :D :D
Ei vainkaan, tarkoitus ei ole hakea mitään hirvittävää tehonlisäystä, ja paineet ajattelin pitää jossain 0,3-0,5 paikkeilla, että vakio kone kestää!
Kone on vm.-84 täysi remontti tehty 50 tkm sitten!

Tietoja kaivattaisiin että rohkaistuisi aloittamaan projektin!
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: m110 280e kylkeen remmiahtoa?

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Siirrä ruisku ahtimen imupuolelle, mut laita sitten riittävän kovat suutinputket, ettei putket "elä". Kaverille laitettiin 4-opeliin joskus 2-kasin ruuttaa 16 suuttimel.

Toimi hyvin, mut mieletön letkuhässäkkä :shock: Tosin ykköseltä keulimisen jälkeen, kun vaihto kakkosel ni kuoli vähäks aikaa ku kauhat sekos, mut siitäkun heräs ni keuli taas kakkosel uudestaan :P 9,5 kulki vartilla, määränjakajan voi laittaa myös pystyyn, jos tilan ahtautta :!: 0,7kin saattaa moottori vielä kestää, mut riittääkö soppa ruiskus :?:
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Eli periaatteessa ja käytännössä saattais toimiakkin! :D

Onko asia muuten niin että kun haluaa auton tällä yhdistelmällä konttorilta läpi saada, niin tehoja saa olla enintään 20 prosenttia enemmän kuin mallisarjan tehokkaimmassa eli tässä 280e:ssä? (Dynolaput todisteeksi)
Pienillä paineilla ei varmaa yli menekkään, mutta laillinen ja muutenkin asiallinen peli on tarkoitus tehdä!

Täytyy ottaa asiosta selvää ja alkaa suunnittelemaan toteutusta! :D
Kokemuksia kaivataan miten ruisku on käytössä toiminut ja etenkin kestänyt että kannattaako toimivaa ja hyvää "alkaa" särkemään turhalla vouhotuksella! :)
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

eikö tuo ois selevin heittää se koko vanaha ruuta jokeen ja laittaa megaskuirtti. sais sitte sääjellä seokset semmoseksiko haluaa,

ja ei ois sitte niitä 16a suutinta sielä ahtimen imu puolella, niin ois pikkusen viksumman näköne ja huolto ystävällisempi se konehuone
mb 190 om605 st
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

nevis kirjoitti:eikö tuo ois selevin heittää se koko vanaha ruuta jokeen ja laittaa megaskuirtti. sais sitte sääjellä seokset semmoseksiko haluaa,

ja ei ois sitte niitä 16a suutinta sielä ahtimen imu puolella, niin ois pikkusen viksumman näköne ja huolto ystävällisempi se konehuone
Ne suuttimet oli kyl perinteiseen tapaan imusarjassa, mut määränjakajat ennen turboa.
Megasruuttaa suosittelen myöskin, kun pitkiin teflonputkiin uppoo useempi jörö kuitenkin.
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Oletteko laitelleet autoihinne vielä megasquirtin lisäksi genboardeja? vems.fi on käsittääkseni aika uusi tukifoorumi tälle laitteelle ja ominaisuuksia tässä on mielestäni hieman enemmän kuin mekassa. En tiedä originaalin megasquirtin kehittymisestä, mutta silloin nuorena, kun noiden kanssa touhusin niin megasquirtissa ei ollut valmiutta seqventaaaliselle ruiskutusmoodille eikä suoralle sytytykselle, missä joka tulpalle on oma puola. Megasquirt on kyllä siitä varmaratkaisu että sen saa toimimaan käsittämättömän vähäisellä elektroniikan tai tietokoneen osaamisella. ahdetun auton moottorinohjauksen säätäminen ottaa hieman aikaa että sen saa optimaaliseksi ja kannattaa varata sitä varten käyttöön laajakaista lambda pakettia pakolämpömittaria ym. helpottavia laitteita. Säätäminen yksin on myös todella perseestä että kannattaa kaveri hommata avuksi. Myöskin "nakutus" kuulosuojaimet on hyvä varuulta, eli paineilma putki kutketään esim pienen alumiiniblokin avulla mootorinkylykeen ja putki vedetään kajuuttaan jossa toinen pää pistetään kuppikuulosuojaimeen porattuun reikään.

Oma suositus olisi että viilaat hengitystiet viritysoppaiden mukaan kuntoon, pistät oikein mitoitetulle imusarjoille dcoe veperit ja nokkiin teetät vähän juttuja.
So long and thanks for all the fish
Vastaa Viestiin