W211, 270 cdi -03 Automaatti 150 tkm "soutaa" kylm

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
HA.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 27.01.2007 17:52
Paikkakunta: Nokia

W211, 270 cdi -03 Automaatti 150 tkm "soutaa" kylm

Viesti Kirjoittaja HA. »

Tässä vika ja korjaus. Ostaessani auto pelasi ajossa kuumana ihan hienosti. Mutta ensimmäinen kylmälähtö yön yli seisoneena, olikin murhetta automaattiaskin kanssa. Kierrokset souteli 200 1/min alueella siihen asti kunnes moottori saavutti noin 70 asteen lämpötilan. Sen jälkeen pelasi virheettömästi.

Tasakaasulla ajaessa, riippumatta nopeudesta, sähkölaitteista tai cruisesta, seilasi kierroslukumittari yhtä viivanväliä edestakaisin noin sekunnin parin jaksoissa. Tämä tuntui myös ajotuntumassa selvästi.

Vein Tampereen Vehoon, ja siellä arvasivat vian heti oikein! Vaihtoivat askiin KYB-venttiilin joka ohjaa turbiinin lukkiutumista. Vika korjaantui kerrasta ja kuumanakin vaihtaminen muuttui terävämmäksi, varsinkin pintakaasulla ajaessa ja varsinkin alaspäin vaihto. Seilaaminen loppui kerrasta. Vaikka askin ei pitäisi lukkiutua täällä esitetyn venäläisen diagrammin mukaan tuolla alueella, oli vaikutus varsin selvä.

Diagnoosi kerrasta oikein ja korjaus kesti pari tuntia. Samalla tuli askiin uudet öljyt ja suodatin. Sanoisin että hieno suoritus. Tosin samalla aski nollattiin ja opetettiin, mikä paransi ajotuntumaa entisestään. Tämä oppiminen antoi hienon lisäefektin ajoon, oppimisen huomaa käytännössä jos ajelee pintakaasulla, oppii muutamassa minuutissa vaihtamaan isommalle pienillä kierroksilla. Mielestäni hieno laatikko, toimii kuin ajatus.

Valeon lauhdutin vähän mietityttää, mutta ei kai se kovin yleinen vika ole. Täytynee harkita erillisen kennon asentamista, joskin joku voisi tehdä siihen valmiin asennussarjan.
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

hienoa että tuli kuntoon :D saahan noi askit oppimaan säädoillä eli kuittaamalla.
Partanen.net
kt4879
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 07.02.2007 19:09

Remontin hinta

Viesti Kirjoittaja kt4879 »

Paljonko mahtoi kustantaa tuon KYB-venttiilin vaihto?
korento
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 24.05.2005 23:21

Viesti Kirjoittaja korento »

Oliko autossa vikakoodi päällä vai ei. Oman pirssin oireet hyvinkin samanlaiset, mutta ei vikakoodia.
MB E420CDI
HA.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 27.01.2007 17:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja HA. »

Ei vikakoodia, jotain muuta vanhaa historiaa oli, mutta nollauksen jälkeen parissa viikossa ei mitään uutta ilmestynyt muistiin. Tekivät askille diagnoosia testerillä, en tiedä saiko sieltä tukea asialle. Taisi enemmän perustua asentajan arvioon vian kuvauksen perusteella, ja on niitä vaihdettu ennenkin samasta syystä.

Se venttiili maksaa noin 50,- ja pari tuntia työtä. Sitten lisäksi tulee askiin öljynvaihto, suodatin ja tiiviste. Askin nollaus ja opetusajolenkki piti tehdä venttiilin vaihdon jälkeen.

Samalla vaihdettiin pari vuotavaa suuttimen pohjatiivistettä kun sieltä tuli pakokaasua konehuoneeseen.
karsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 14.11.2006 22:09
Paikkakunta: Oulu

Re: W211, 270 cdi -03 Automaatti 150 tkm "soutaa"

Viesti Kirjoittaja karsu »

HA. kirjoitti: kylmälähtö yön yli seisoneena, olikin murhetta automaattiaskin kanssa. Kierrokset souteli 200 1/min alueella siihen asti kunnes moottori saavutti noin 70 asteen lämpötilan. Sen jälkeen pelasi virheettömästi.

Tasakaasulla ajaessa, riippumatta nopeudesta, sähkölaitteista tai cruisesta, seilasi kierroslukumittari yhtä viivanväliä edestakaisin noin sekunnin parin jaksoissa. Tämä tuntui myös ajotuntumassa selvästi.
Onneksi olkoon, taisit pelätä pahempaa.
Muutamat w211 kuskit on kertoneet vastaavasta ilmiöstä nimenomaan kylmänä. Itselläni ei ole esiintynyt koskaan, johtuneeko sitten siitä että käytän aina lohkolämmitintä. Pistäppä viestiä pysyykö vika poissa.
Vastaa Viestiin