Amerikkaan vietävissä malleissahan on aiemmin (70-80-l.) ollut vähemmän tehoja kuin euromalleissa, johtuen erilaisista "pakokaasunpuhdistusjärjestelmistä". Mielestäni nykyään normit ovat kummallakin mantereella lähes yhtä tiukat.
Mistä siis johtuu uusissakin malleissa muutaman hevosvoiman vajaus? Esim.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Mistä siis johtuu uusissakin malleissa muutaman hevosvoiman vajaus? Esim.
S600 Euro 500hv
S600 USA 493hv
Jaa, eikös tuo 493hv ny sitten riitä vai?
No tuota. Oliskohan se kuitenkin sama juttu kuin ennenkin? Eikös ainakin tuolla Kaliforniassa ollut muutama vuosi sitten maailman tiukimmat autojen päästörajoitukset? Jos tuo koko USA:n mallisto varustetaan varmuuden vuoksi kaikista tehokkaimmilla kateilla. Tiedä häntä.
Tai sitten niillä on Euroopan malleja enemmän noita moottoritehoa syöviä ylellisyysvarusteita.
Noh, kiva kuulla mikä on oikeasti selitys tuohon. Ei kai tuota moottoritehoa mitenkään muuten rajoiteta, kuin noilla saasteenestolaitteilla. Kun löpökin on aikas lailla samaa kuin Euroopassa. Sittenhän sen ymmärtäisi, jos gasokin olis jotain 90-oktaanista.
Samaan syssyyn kysynpä, josko jollakulla olisi tietoa euro- ja jenkki-CLK320:n (W209) eroista. Euro-mallille ei ainakaan Amerikan COC-papereita saa Euroopasta.
eerola kirjoitti:Samaan syssyyn kysynpä, josko jollakulla olisi tietoa euro- ja jenkki-CLK320:n (W209) eroista. Euro-mallille ei ainakaan Amerikan COC-papereita saa Euroopasta.
-T
Mikä on COC-paperi? Katsopa, löytyisikö eroille selvitystä tuolta MBUsan sivuilta. Vaikuttaako varusteet?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
COC-paperi (Certificate Of Conformance) on vaatimuksienmukaisuustodistus jota tarvitaan rekisteröitäessä autoa uuteen maahan.
Ulkoisesti Amerikan malli ja euroopan malli eivät eroa kuin kyljen Volvo 40 -tyyppisien kruisailuvalojen osalta jotka Amerikassa vissiin siis tarvitaan. Mutta vaikka tällaiset autoon laittaisi niin siltikään Saksan ja Suomen Mersu-kauppiaat eivät pysty vaatimuksienmukaisuustodistusta antamaan. Varsinaiselta varustelistalta ei mitään vaatimuksienmukaisuuteen liittyviä varusteita löydy.
Kysymykseni on oikeastaan siis, että jos ostaa Amerikasta W209:n ja tuo sen Eurooppaan, tarvitaanko jotakin muutoksia. Ja vaikka muutoksia ei tarvittaisi, onko jotain juttua jouduttu heikentämään Amerikkaa varten. Pakokaasuista auto ei varmastikaan jää kiinni, sillä niistä jenkit ovat vaatimuksissaan aika tarkkoja. Ja vaikka mailimittari ei rekisteröintiin vaikuta, saa senkin vaihdetuksi kilometriseen - tai tilatuksi auton jo lähtökuopissa mittarilla joka näyttää sivistyskulttuurien suosimia yksiköitä.