grafiittirasvaa perään?
grafiittirasvaa perään?
ellään käyttökokemusta seuraavanlaiseen kuultuun asiaan,kuin; perä ääntää-(ujellus/rohellus") ja kokeiltu perä-öljyn sekaan pariakin eri lisä ainetta,tuloksetta niin nyt ajatuksena kokeilla laittaa kuullun perusteella tuubi mustaa grafiittirasvaa/vaseliini ja sitten uudet öljyt lisäksi...perän mölyt sen verran lievää kuulemma (vielä) että kannattais kokeilla ennenkuin alkaa perän vaihto juttuihin. kyse mb w124 e200d-94 5-vaiht.
Re: grafiittirasvaa perään?
Entiset öljyt pois ja nöyränä mersun omat kyseiseen perään tarkoitetut öljyt sisälle ja sitten ajoa niin kauan kuin kestää tai ääntä jaksaa kuunnella. Voi kestää vuosiakin. Remontinkorjuu taatusti aikaistuu muilla tököteillä.kjtw kirjoitti:ellään käyttökokemusta seuraavanlaiseen kuultuun asiaan,kuin; perä ääntää-(ujellus/rohellus") ja kokeiltu perä-öljyn sekaan pariakin eri lisä ainetta,tuloksetta niin nyt ajatuksena kokeilla laittaa kuullun perusteella tuubi mustaa grafiittirasvaa/vaseliini ja sitten uudet öljyt lisäksi...perän mölyt sen verran lievää kuulemma (vielä) että kannattais kokeilla ennenkuin alkaa perän vaihto juttuihin. kyse mb w124 e200d-94 5-vaiht.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Hmmm...voisi toimiakin. Jos oikein ymmärrän, perän ujellus aiheutuu hammaspyöristä, ei laakereista. Hammaskosketuksessa grafiitti voisi hyvinkin toimia, kun metalli ei ole enää metallia vastaan.
Jos kukaan ei ole kokeillut, niin aika vaikea on suoralta kädeltä sanoa, ettei toimi.
Grafiitista öljyn seassa on hyviä kokemuksia höyryveturiajoilta. Siellä se ainakin toimi. Lämpötilat ja pintapaineet olivat vähintään samoja kuin auton perässä.
Jos kukaan ei ole kokeillut, niin aika vaikea on suoralta kädeltä sanoa, ettei toimi.
Grafiitista öljyn seassa on hyviä kokemuksia höyryveturiajoilta. Siellä se ainakin toimi. Lämpötilat ja pintapaineet olivat vähintään samoja kuin auton perässä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
grafiitti
joo on laakeroitu ja ajettu noin +60.00 tkm sen jälk. sekä laakeroinnin suoritti aiemmin teeseitse sellanen joten lautaspyörät tms. eivät kait enää sattuneet ihan kohilleen ja kun nyt ei ole mistään myyntiin tarkoitetusta kikasta vaan ihan ajatus (tässä vaiheessa) kokeilla tälläista mahd. äänen"vaimentamiseksi ja kysehän on tav. grafiitti rasvasta ei ihme"tököteistä forte/x1r jne...spede10 kirjoitti:Hmmm...voisi toimiakin. Jos oikein ymmärrän, perän ujellus aiheutuu hammaspyöristä, ei laakereista. Hammaskosketuksessa grafiitti voisi hyvinkin toimia, kun metalli ei ole enää metallia vastaan.
Jos kukaan ei ole kokeillut, niin aika vaikea on suoralta kädeltä sanoa, ettei toimi.
Grafiitista öljyn seassa on hyviä kokemuksia höyryveturiajoilta. Siellä se ainakin toimi. Lämpötilat ja pintapaineet olivat vähintään samoja kuin auton perässä.
Re: grafiitti
Tavallinen grafiittirasva todennäköisesti huonontaa tilannetta. Jos jotain muuta kuin oikeaa öljyä meinaat sinne laittaa, niin laita molybdeenipitoista voitelua. Kotitekoisen lisäaineistuksen perusaineeksi ei sitten kannata ostaa mersun omaa peräöljyä, halvinta vaan mitä löytyy.kjtw kirjoitti:joo on laakeroitu ja ajettu noin +60.00 tkm sen jälk. sekä laakeroinnin suoritti aiemmin teeseitse sellanen joten lautaspyörät tms. eivät kait enää sattuneet ihan kohilleen ja kun nyt ei ole mistään myyntiin tarkoitetusta kikasta vaan ihan ajatus (tässä vaiheessa) kokeilla tälläista mahd. äänen"vaimentamiseksi ja kysehän on tav. grafiitti rasvasta ei ihme"tököteistä forte/x1r jne...spede10 kirjoitti:Hmmm...voisi toimiakin. Jos oikein ymmärrän, perän ujellus aiheutuu hammaspyöristä, ei laakereista. Hammaskosketuksessa grafiitti voisi hyvinkin toimia, kun metalli ei ole enää metallia vastaan.
Jos kukaan ei ole kokeillut, niin aika vaikea on suoralta kädeltä sanoa, ettei toimi.
Grafiitista öljyn seassa on hyviä kokemuksia höyryveturiajoilta. Siellä se ainakin toimi. Lämpötilat ja pintapaineet olivat vähintään samoja kuin auton perässä.
Periä alkaa saada satasesta alkaen, kunnosta ja mallista riippuen.....
Ootko katsonut miltä se perä näyttää?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: grafiitti
uudet öljyt+tuubi rasvaa sekaan oli ajatus ja tiedän kyl että niitä periä saa jo kohtuullisestikin mutta kuten alussa sanoin niin aivan niin huolestuttava perän ääni ei ole etteikö siitä radiota ankarasti koventamalla selviäisi mutta kunhan tuumailen kun ei se nyt välttämättä ota jos ei annakkaan kun kerran mölyä on jo taas ruvennut pitäänAK47 kirjoitti:Tavallinen grafiittirasva todennäköisesti huonontaa tilannetta. Jos jotain muuta kuin oikeaa öljyä meinaat sinne laittaa, niin laita molybdeenipitoista voitelua.kjtw kirjoitti:joo on laakeroitu ja ajettu noin +60.00 tkm sen jälk. sekä laakeroinnin suoritti aiemmin teeseitse sellanen joten lautaspyörät tms. eivät kait enää sattuneet ihan kohilleen ja kun nyt ei ole mistään myyntiin tarkoitetusta kikasta vaan ihan ajatus (tässä vaiheessa) kokeilla tälläista mahd. äänen"vaimentamiseksi ja kysehän on tav. grafiitti rasvasta ei ihme"tököteistä forte/x1r jne...spede10 kirjoitti:Hmmm...voisi toimiakin. Jos oikein ymmärrän, perän ujellus aiheutuu hammaspyöristä, ei laakereista. Hammaskosketuksessa grafiitti voisi hyvinkin toimia, kun metalli ei ole enää metallia vastaan.
Jos kukaan ei ole kokeillut, niin aika vaikea on suoralta kädeltä sanoa, ettei toimi.
Grafiitista öljyn seassa on hyviä kokemuksia höyryveturiajoilta. Siellä se ainakin toimi. Lämpötilat ja pintapaineet olivat vähintään samoja kuin auton perässä.
Periä alkaa saada satasesta alkaen, kunnosta ja mallista riippuen.....
Ootko katsonut miltä se perä näyttää?
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ääntä voi tulla ihan laakereista taikka sitten välityksen hammaskosketuksesta,mutta laakeroinnin yhteydessä sen ei perjaatteessa pitäs mihinkään muuttua jos kaikki säätölevyt pidetään samoina kun ne ennen on ollut. erilaiset äänethän niiistä lähtee (laakerit/hammaskosketus) mutta tässä koneen ääressä on paha sano kumpaa se on
Onhan tuota tullut kokeiltua...
STP vaihdeöljysiirappia, ja joskus eri vaseliineja + paksuinta vaihdeöljyä. Kyllä ne ääniä hiljentää!
Kyseessä on silloin tosin ollut venäläisen moottoripyöräni vaihdelaatikko...
STP vaihdeöljysiirappia, ja joskus eri vaseliineja + paksuinta vaihdeöljyä. Kyllä ne ääniä hiljentää!
Kyseessä on silloin tosin ollut venäläisen moottoripyöräni vaihdelaatikko...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 30.03.2006 00:16
Kiinnostus heräsi täälläkin!H.Aulakoski kirjoitti:Onko kokemuksia?Mersullahan on oma perähiljennyslisäaineputeli
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
RVS
perheen Pajeron perä piti aikoinaan melkoista ääntä ja remontin sijaan kokeiltiin RVS :aa perään, äänet hävisi lähes kokonaan ( käytännössä ei huomaa ellei erikseen keskity kuuntelemaan) . Alkoi tehota parin tuhannen kilometrin ajon jälkeen . Peräöljyt vaihdettu 40 tkm välein ja samalla laitettu RVS:t, nyt ajoa takana noin 100 km.
Itse pidin näitä aineita huuhaana muttenpa enää ainakaan RVS:aa.
Itse pidin näitä aineita huuhaana muttenpa enää ainakaan RVS:aa.
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 30.03.2006 00:16
Varaosanumero on A0009898203. Aineen nimi on suomeksi "Lisäaine lukkoperän äänen hiljentämiseksi". Sitä tarvitaan 30 ml ja se maksaa Saksassa 10,53 euroa. KL-varaosat pyytää tästä 20 euroa. Google löytää kuulemma kiittäviä lausuntoja aineen tehosta.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=4415
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=4415
BMW E38 730D | Exät: MB E300D-24v -93, MB w124 250D -90, MB w124 230E -92, MB w124 200D -90, MB c124 300CE-24v -90
Kokeilin tota 'peränhiljennys' putelia ja uudet M-B öljyt sekaan. En huomannut suurempaa eroa, tosin ei toi mun W124sen perä vielä mitään hairitsevää desibelitasoa ole saavuttanutkaan.
Ehkä aineen vaikutus on sellanen hidas ja hiipivä ja sit joku päivä perä on täysin hiljanen. Ehkä se tarttee imeytyy sinne rattaisiin....niinku eixnii.
Odotellaan ja ihmetellään.....
Ehkä aineen vaikutus on sellanen hidas ja hiipivä ja sit joku päivä perä on täysin hiljanen. Ehkä se tarttee imeytyy sinne rattaisiin....niinku eixnii.
Odotellaan ja ihmetellään.....
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Kahteen perään laitettu tuota hiljennys ainetta. ASD perän hiljensi rasittavasta hiljaiseksi, matkavauhdissa kuulunut vihellys hävisi kuin pieru saharaan. Lukottoman 123:sen perän hiljensi pienemmissä nopeuksissa, 110-130km/h välillä vielä pikkasen ääntää... Taitaa olla ainutta oikeasti toimivaa ainetta tasauspyörästöön?
Jännän näköistä muuten kun sotkee peräöljyyn, tulee öljystä ihan kuin maitokahvia ennen lusikalla sekoitusta. Haju on suorastaan sanoin kuvaamaton...
Jännän näköistä muuten kun sotkee peräöljyyn, tulee öljystä ihan kuin maitokahvia ennen lusikalla sekoitusta. Haju on suorastaan sanoin kuvaamaton...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05
Jos sieltä perästä kuuluu ääntä niin siellä on oikeasti joku vika eikä se millään litkuilla korjaannu! Saattaa tietysti vähän vaimentua mutta edelleen se vika siellä on.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Iso perä on alkanu ääntämään noin 90 vauhdissa kun vedättää esim. ylämäkeen. Epäilen että vedättäessä pinionakseli pääsee väärään asentoon --> hammaskosketus muuttuu --> perä ääntää Tasaisella on hiljaista.
No jos ko. laakerit vaihtaisi uusiin. Millainen tuo homma olisi ja olisko kukaan kjokeillu hiljeneekö perä tällä toimenpiteellä? Jostain luin myös että pelkkä laakereitten maltillinen kiristys voisi myös auttaa....Miten tämmöinen kiristystoimenpide suoritetaan?
Tässä lainattu kuva pinion akselista:
http://img178.imageshack.us/img178/4973 ... 003qu5.jpg
No jos ko. laakerit vaihtaisi uusiin. Millainen tuo homma olisi ja olisko kukaan kjokeillu hiljeneekö perä tällä toimenpiteellä? Jostain luin myös että pelkkä laakereitten maltillinen kiristys voisi myös auttaa....Miten tämmöinen kiristystoimenpide suoritetaan?
Tässä lainattu kuva pinion akselista:
http://img178.imageshack.us/img178/4973 ... 003qu5.jpg
Eikö kukaan tiedä kiristyksestä tai ole kokeillu laakereitten vaihtoa pinioniinJari Ke kirjoitti:Iso perä on alkanu ääntämään noin 90 vauhdissa kun vedättää esim. ylämäkeen. Epäilen että vedättäessä pinionakseli pääsee väärään asentoon --> hammaskosketus muuttuu --> perä ääntää Tasaisella on hiljaista.
No jos ko. laakerit vaihtaisi uusiin. Millainen tuo homma olisi ja olisko kukaan kjokeillu hiljeneekö perä tällä toimenpiteellä? Jostain luin myös että pelkkä laakereitten maltillinen kiristys voisi myös auttaa....Miten tämmöinen kiristystoimenpide suoritetaan?
Tässä lainattu kuva pinion akselista:
http://img178.imageshack.us/img178/4973 ... 003qu5.jpg
Haulla löysin jotain juttua aiheesta mutta en mitään siitä millainen homma vaihtaa tai kiristää välykset laakereista. Veikkaus on että kiristys lähtee siitä että rättinivel pois ja ja ja .... Mitäs sitten Rätti takas paikoilleen kun konstit sekä tiedot loppu
Noo teen tuon kiristyshommelin jokatapauksessa. Jonkinlainan aavistus hommelista on vaikken sitä koskaan ole tehny. Muistelen että kun ex:ään vaihdoin rätin niin perän vetolaipassa keskellä on mutteri. Mittään en tiijä mutta siitä lähdetään ensiksi liikkeelle että ko. mutterista lukitus pois ja siitä laakeri kiristetään. Voidaan mennä perse edellä puuhun niin pirusti mutta mennään sitten.Eber kirjoitti:Tästä aiheesta tarttis itekkin tietoa. Tuntuu vaan että tahtoo tiukassa olla tällä foorumilla. Porukalta varmasti löytyy nouhauta murikoihin liittyen, ku vaan vielä joku kertos.
Laakeriahan ei saa kiristää niin että pyöriminnen muuttuu vaikeaksi mutta välystä tuossa paikassa ei varmaankaan saisi olla koska muutoin hammaskosketuskulma muuttuu ja perä takuulla ääntää. Kartiorollalaakerithan siellä on akselin molemmissa päissä vähän samaan tapaan kuin etupyörän navassa.
Laakerinvaihto meneekin sitten niin että tarttee olla pitempi loma Tämän homman hoitamisesta ei paljoa käsityksiä ole. Mutta siitä lähtisin että vetarit pois, perän etupuolen pultit auki josko perä menis kahteen kappaleeseen, mutta sitten ...pinionin pitää lähtä taakepäin pois kun autoa kattelee edestä Siihen arvaukset sit päättyy. Iso vetopyörä pitää ottaa pois vai saisiko pinionin etummaisen laipanpuoleisen laakerin pois Tämän seurauksena josko pinion menisi niin paljon poikittain että lähtisi pois?? Ihan pelkkää arvailua kaikki tämä. Miten kannattaa tehdä ja menikö tuo alkukaan sinnepäinkään Niin öljyt pitää pudottaa ihan aluksi Jooo Huono vitsi
Tulevana sunnuntaina yritän kiristää laakereita. Katsotaan käykö niin kuin tuolla aiemmin kirjoittelin Rätti pois. joooo ja sepä oli sit siinä ja rätti takas kiinni.
Grafiittirasvaa perään Nyt kuvia
No niin Löyty kuvia kun oikein otti asiakseen hakea niitä. Senverran voi sanoa heti kättelyssä ettei perää pidä mennä purkamaan kokonaan ellei tiedä tarkalleen kuinka osat laitetaan takas paikoilleen. Ajoitusmerkkejä jne.
Asiaan: Kuvissa on jokin kiristysmomenttitaulukko joka käsittääkseni koskee juurikin tuota pinionin mutteria (osittainen arvaus). Mutterista sekä lukituksesta on myös kuva. Perästä on ns. räjäytyskuvakin.
No jos joku päätyy kiristystoimenpiteisiin niin sitten omalla vastuulla . Tuo sakemannin kieli ei ole hallussa niin taulukostakaan en ole varma. Kuitenkin momentit joita taulukossa on näytti olevan Ncm eli Newton senttimetrejä eli melkein sormin menee.
Ennen rätin purkua kannattaa rätin asema vetolaippaan merkata. Sen sain selville että sillä on väli miten ne on ollu.
Tässä kuvat ja eiku tuumasta toimeen
http://img207.imageshack.us/my.php?imag ... uvaes8.gif
http://img207.imageshack.us/my.php?imag ... ntico1.gif
http://img207.imageshack.us/my.php?imag ... erinv8.gif
Asiaan: Kuvissa on jokin kiristysmomenttitaulukko joka käsittääkseni koskee juurikin tuota pinionin mutteria (osittainen arvaus). Mutterista sekä lukituksesta on myös kuva. Perästä on ns. räjäytyskuvakin.
No jos joku päätyy kiristystoimenpiteisiin niin sitten omalla vastuulla . Tuo sakemannin kieli ei ole hallussa niin taulukostakaan en ole varma. Kuitenkin momentit joita taulukossa on näytti olevan Ncm eli Newton senttimetrejä eli melkein sormin menee.
Ennen rätin purkua kannattaa rätin asema vetolaippaan merkata. Sen sain selville että sillä on väli miten ne on ollu.
Tässä kuvat ja eiku tuumasta toimeen
http://img207.imageshack.us/my.php?imag ... uvaes8.gif
http://img207.imageshack.us/my.php?imag ... ntico1.gif
http://img207.imageshack.us/my.php?imag ... erinv8.gif
Re: grafiittirasvaa perään Nyt kuvia!
Jaahans keyboard juuser error
Re: Grafiittirasvaa perään Nyt kuvia
Laittakaapa kokemuksia aiheesta jos kokeilitte pinionin laakereitten välysten poistoa. Huomenna menen tallille ja kiristän ton lankun perän pinioni kahteen kiloon ihan kokeeksi.
Jos äänioireet ei katoa niin vaihdan laakerit myöhemmin ja siitäkin operaatiosta laitan palautteen tälle foorumille.
Jos äänioireet ei katoa niin vaihdan laakerit myöhemmin ja siitäkin operaatiosta laitan palautteen tälle foorumille.
Re: Grafiittirasvaa perään Nyt kuvia
No niin Kiristys operaatio on nyt sitte tehty tosin kiristyny ei oikeastaan ollenkaan Joissain kohteissa olen nähny laakereitten sisäkehien väliin tulevan holkin jonka tarkoitus on sovittaa laakerit tietylle etäisyydelle toisistaan. Liekkö tässäkin sellainen Meinaan senverran oli vääntövartta ja voimaa että mutterin olis kyllä kaiken järjen mukaan pitäny kiristyä oikein reilusti. No vaivaiset 3mm pyörähti tiukempaan ja siihen jäi. Pinioni kuitenkin pyöri ihan käsivoimin ilman ponnisteluja joten laakeri ei ole liian tiukassa. No lopuksi kuitenkin joku sanoo että väärä mutteri Sellainen tunne vähän kyllä tuli.Jari Ke kirjoitti:Laittakaapa kokemuksia aiheesta jos kokeilitte pinionin laakereitten välysten poistoa. Huomenna menen tallille ja kiristän ton lankun perän pinioni kahteen kiloon ihan kokeeksi.
Jos äänioireet ei katoa niin vaihdan laakerit myöhemmin ja siitäkin operaatiosta laitan palautteen tälle foorumille.
No jokatapauksessa rätti on otettava kokonaan pois ja itte irroitin myös kardaanin keskilaakerin rungosta irti jottei se kumi vahingoitu kun akselia eteenpäin työntää. Pinionin vetolaipan mutteriin tarttee olla 12 kanttinen pitkä hylsy. No minulla ei ollu muuta kuin 1 1/4" lyhyt hylsy jonka modasin pitkäksi. Ko. hylsy oli hieman väljä eli ilmeisesti 30mm olisi sopiva.
Sitten niistä äänistä. Hiljaista ei tullu. Ylämäkeen vedättäessä ääntää ja tasaisella tai pienessä vedossa on hiljaa ja siis noin 90 vauhdissa. Pieni muutos ehkä on mutta voihan se olla että kun tietää että sitä on roplattu niin tuntuu vaan.
Eli asiantuntijat valaiskaapa tuota asiaa. Onko tuo mutteri 40 oikea siis se millä laakerivälys muuttuu?
Onko laakereitten sisäkehien välissä holkki joka sanelee laakerien etäisyyden toisistaan? Kuvissa ei holkkia näy mutta ABS:n pulssirengas ja paljon muuta sälää välissä kyllä näyttää olevan.
Ja se oleellisin millä tuon mötikän saa hiljaiseksi? Tuo rasva menee minun mielestä vähän samaan kategoriaan kuin Motor Up
En tiedä Mersujen perästä mutta Foordien (Taunus) perissä ainakin on siellä pinionlaakerien välissä kokoonpanuva holkki joilla se välys saadaan oikeaksi. Eli jos tiukkaa liikaa niin holkki menee uusiksi. Taisi jossain opuksessa olla ihan suomenkielinen nimitys tuolle holkille "lommahtava holkki".
Jos oikeasti meinaa perää säätää niin hammaskosketukset sieltä pitää saada kohdalleen. Väriä rattaisiin ja pyöritystä. Sitten sopivilla shimmilevyillä kosketus kohdalleen.
Eli jos perä on ruvennut ääntämään niin joku sitä hammaskosketusta on muuttanut, yleensä laakerien kuluminen. Ja se ei sieltä mihinkään muutu millään litkuilla vaan oikesti korjaamalla.
Jos oikeasti meinaa perää säätää niin hammaskosketukset sieltä pitää saada kohdalleen. Väriä rattaisiin ja pyöritystä. Sitten sopivilla shimmilevyillä kosketus kohdalleen.
Eli jos perä on ruvennut ääntämään niin joku sitä hammaskosketusta on muuttanut, yleensä laakerien kuluminen. Ja se ei sieltä mihinkään muutu millään litkuilla vaan oikesti korjaamalla.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)