Ruiskun painesäätimen alipaineliityntä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Su 13.01.2008 20:47

Ruiskun painesäätimen alipaineliityntä

Viesti Kirjoittaja niitty »

Onko kukaan vaihtanut KE Jetronicin painesäätimen kumista alipaineputkea? Tarkoitan siis alla olevassa kuvassa näkyvän lieriön päästä lähtevää mustaa putkea.

Kuva
(kuva on lainaus sg-motorsportin sivulta. Olisin tehnyt linkin, mutta ei tuntunut onnistuvan)

Omassani tuo on kovettunut ja liitos myös kuvassa näkyvään valkoiseen letkuun vuotaa. Vuoto ei tunnu käynnissä, mutta vuotavana auto ei mene päästömittauksesta läpi.

Tuon tietysti voi tiivistää erilaisilla viritelmillä. Veho kuitenkin myy putkea erillisenä, joten mieluummin korjaisin paikan kunnolla.

Ongelma on siinä, että sen putken päässä on iso laippa. Normaalisti se on siis säätimen sisällä. Minulla ei oikein usko riitä siihen, että sen laipan saisi survottua putken reiästä paikalleen. Tai ainakaan sitä kovettunutta kappaletta ulos. Toisaalta muutakaan reittiä ei taida olla.
Dr Lessinger
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dr Lessinger »

Eiköhän tuo lekunpätkä ole ihan tavallista kumiletkua.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Niin, jos siis on puhe tuosta mustasta letkunpätkästä yksinään.
On tavallista kumiletkua, pitäs lähteä siitä säätimen päästä ihan nyppäämällä. Kaikki muut osat pitäis pysyä paikoillaan.
Eli käteen jää valkoinen jonka päällä musta letku. Siitäkin vaan vetäämällä irti ja uus tilalle.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Su 13.01.2008 20:47

Viesti Kirjoittaja niitty »

Joo, kumiahan se letku on. Tulee siis vetämällä ulos, vaikka se päässä oleva laippa on paljon säätimessä olevaa reikää suurempi. Täytyypä kokeilla.
Vastaa Viestiin