S124 vikaa tasonsäätö venttiilissä? KORJATTU!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ToniK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 07.09.2005 16:11
Paikkakunta: Muonio/Oulu

S124 vikaa tasonsäätö venttiilissä? KORJATTU!!

Viesti Kirjoittaja ToniK »

Eli perä on korkealla ja kova sekä pomppii kuopissa, joka viittais paineakku vikaan, mutta tasonsäätö ei toimi edes siitä tangosta käsin liikuttaessa eikä hydr. säiliön paluuletkuista tule mitään.
Niin voisko vika olla siinä säätöventtiilissä?

Onko kellään ollu samanlaista vikaa? (En löytänyt haulla)
Viimeksi muokannut ToniK, La 08.03.2008 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio.
Avatar
v6sa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 11.08.2004 08:31
Paikkakunta: Estonia

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Voihan se teoriassa tukkeutua. Tai vuotaa.

Eli jos otat vivun irti ja heiluttelet sitä, niin mitään ei tapahdu?
Avatar
ToniK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 07.09.2005 16:11
Paikkakunta: Muonio/Oulu

Viesti Kirjoittaja ToniK »

Niin, irrotin sen tangon kallistuksenvakaajasta ja pyörittelin sitä vipua edestakaisin auton käydessä niin mitään ei tapahtunut vaikka odotin ääriasennoissa välillä pitkäänkin.
Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio.
maxpower05
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
Paikkakunta: Alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower05 »

on siis ilmeisesti yläasennossa jos on korkealla ja jäykkä, itsellä ei kans alkuun reagoinut mitenkään vaikka säätötanko oli irti ja käytin venttiiliä käsin päästä päähän, sitten toisella kertaa kun pidin venttiiliä ylöspäin käännettynä, niin alkoi nostaa perää ja nosti todella korkealle ja oli melkoisen jäykkä kans, kun venttiilin päästi alas, niin perä laski alkuasentoon ja oli taas pehmeä..et olisko ollut kans joku tukos kun säätö ei aluks reagoinut mitenkään..
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Avatar
ToniK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 07.09.2005 16:11
Paikkakunta: Muonio/Oulu

Viesti Kirjoittaja ToniK »

Ei kellään sattuis olemaan tuommosta venttiiliä myytäväksi asti?
Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

ToniK kirjoitti:Ei kellään sattuis olemaan tuommosta venttiiliä myytäväksi asti?
pethrillä voisi olla, kyseleppäs sieltä. Ainakin on purussa yksi farmari.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
ToniK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 07.09.2005 16:11
Paikkakunta: Muonio/Oulu

Viesti Kirjoittaja ToniK »

Tänään päästin paineet pois siitä ventiilin päällä olevasta propusta.
Perä laski ns. normaalikorkeuteen mutta tason säätö ei vieläkään toimi.
Eli nyt perä ei nouse vaikka vipua pyörittelee. Lieneekö tuo pumppuki rikki.
Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio.
Avatar
v6sa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 11.08.2004 08:31
Paikkakunta: Estonia

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Tuleeko pumpun painelinjasta öljyä?

Voi se pummpu olla katkikin, mutta meikäläisen koslassa ei pumppu ole joskus pystynyt imemään tarpeellista määrää öljyä. Asiaan voi korjata yksinkertaisesti avaamalla painelinjan pultin pumpun päältä, jolloin ilma poistuu nopeasti järjestelmästä.

Mutta ensimmäiseksi pitäisi todeta paine pumpun jälkeen.
Avatar
ToniK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 07.09.2005 16:11
Paikkakunta: Muonio/Oulu

Viesti Kirjoittaja ToniK »

Painelinjasta ei tule öljyä. Eli taitaa pumppu olla kaput.
Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio.
Avatar
ToniK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 07.09.2005 16:11
Paikkakunta: Muonio/Oulu

Viesti Kirjoittaja ToniK »

vika korjattu.. Sain vihdoin aikaseksi käyttää pumpun palasina ja sieltähän se syyllinen löytyikin, oli sokkatappi katkennut akselin ja epäkeskon välistä. Eihän se toimi ko epäkesko ei pyöri.
uus sokka paikalleen ja pumppu läjään, ilmauksen jälkeen pelitti niin makeasti. saa nähä kuinka kauan kestää tällä kertaa..

kiitos kaikille neuvoja antaneille.
Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio.
Vastaa Viestiin