w111c vaihteistoöljyt?
w111c vaihteistoöljyt?
Mitä öljyä tuollaiseen manuaalilaatikkoon kannattaa laittaa? Haynesin kirja neuvoo laittamaan automaattiöljyt kaikkiin vaihteistoihin, myös manuaaliin. näyttää vaan, ettei ne meinaa pysyä tiivisteiden sisäpuolella. Pelaisikohan tuo kesäajossa ihan mormaalilla 80/90 vaihteistoöljyllä?
Kestää sisällä normaali manuaaliaskiöljykin, pakkasella vaan pikkasen tahmeempi. Atf suositus on nakkisodan ajalta jolloin ei ollu pakkasessa toimivia gl-4 öljyjä. W123:sessa ollu pitkät tovit jo totalin 75W-80 gl-4 öljy ja pelaa kivasti.
Samanlaisia hammasrattaita ja laakereita siellä mersun laatikossakin on kun muissa merkeissä. Mie en atf jaaritusta usko ennekun joku näyttää mulle sellasen lootan joka on särkyny gl-4 manuaaliaskiöljyjä käyttäen.
Samanlaisia hammasrattaita ja laakereita siellä mersun laatikossakin on kun muissa merkeissä. Mie en atf jaaritusta usko ennekun joku näyttää mulle sellasen lootan joka on särkyny gl-4 manuaaliaskiöljyjä käyttäen.
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Ka tehkääpä niinkun tahdotte ja jos haluatte tehdä jotain omasta mielestänne paremmin kuin mihin tehdas itse suosittaa, niin siitä vaan.
Ukkovainaalla oli W123, johon oli laitettu manuaaliaskin öljyt.
Kakkonen ulvoi vedättäessä. Joten jos olisin tiennyt, että tästäkin asiasta joutuu vääntämään, niin olisin kyllä jättänyt sen säilöön ihan esimerkkitapauksena.
Ukkovainaalla oli W123, johon oli laitettu manuaaliaskin öljyt.
Kakkonen ulvoi vedättäessä. Joten jos olisin tiennyt, että tästäkin asiasta joutuu vääntämään, niin olisin kyllä jättänyt sen säilöön ihan esimerkkitapauksena.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tehdas suosittaa esim 123:sen getraggiin sae 80 öljyä. Tästä oli joku aika sitten ihan classic centerin mailikin foorumilla, sopivaa 80W öljyä saa kuulema lähes kaikilta mersun korjaamoilta. Jotta siitäpä sitä sitten, miulle ihan sama vaikka pistäsitte pappavainaan mersun laatikkoon vaikka a-piimää.
300D:ssä on gm:n aski? Se ainakin pelaa F-type atf:llä ja gl-4 öljyllä paremmin kun dextron 2:sella.Mesedesi kirjoitti:getraggi on getraggi ja 4-lovinen on mb:n oma aski.
Pitäis muistaa, että mistä vaihteistosta on keskustelussa alunperin kyse.
A-piimä ei käy vaihteistoihin myöskään.