W124 kitinää käännellessä
W124 kitinää käännellessä
Eli yhtäkkiä alkoi narina vasemmalta kun rattia kääntelee pienessä vauhdissa
(iskarin yläpää todennäköisesti). Minkäslainen hässäkkä se on. Kumi oli ainakin päällisin puolin ehjä. Voikos sitä jotenkin voidella tai jotain.
(iskarin yläpää todennäköisesti). Minkäslainen hässäkkä se on. Kumi oli ainakin päällisin puolin ehjä. Voikos sitä jotenkin voidella tai jotain.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
-
- Mersumies
Re: W124 kitinää käännellessä
Eipä taida olla iskarin yläpää.zahmuli kirjoitti:Eli yhtäkkiä alkoi narina vasemmalta kun rattia kääntelee pienessä vauhdissa
Alapallo varmaan narisee. Injektioruiskulla öljyä sisään, niin narina lakkaa.
Voithan tiputtaa pari tippaa öljyä siihen iskarinkin päähän, mutta tuskin auttanee.
-
- Mersumies
No..epk kirjoitti:itse en nää sitä hyötyä, minkä saat kun lyöt öljyä narisevaan alapalloon![]()
rikki mikä rikki, ostat uuden ja vaihdat sen , eikä maksa edes paljon kpl
Ässän alapallo alkoi narisemaan ja jotkut muutkin nivelet n. 4 vuotta sitten. Nivelet voideltiin ja narina on ollut poissa sins....
Katsastuksesta on menty läpi eikä väljää tunnu olevan missään. Eiköhän me niitä niveliä öljytä jatkossakin.....
Vain väljät menee vaihtoon.
no on kyllä ihme alapallot jos 4vuotta kestää rasvauksen jälkeenkinDay Downhill kirjoitti: No..
Ässän alapallo alkoi narisemaan ja jotkut muutkin nivelet n. 4 vuotta sitten. Nivelet voideltiin ja narina on ollut poissa sins....
Katsastuksesta on menty läpi eikä väljää tunnu olevan missään. Eiköhän me niitä niveliä öljytä jatkossakin.....

ja katsastushan ei kerro onko esim. se alapallo väljä .
Ei nyt ole tarkoitus mollata, vaan todeta yleisesti että varsinkin kun auto on itsellä monta vuotta ajossa, niin paikat vaan kuluu huomaamatta, eikä sitä huomaa itse välttämättä.
ja katsastustuksesta kun menee vielä läpi niin autonhan on pakko olla sitten väljätön? , niitä on ennenkin ollut , mennyt katsastuksesta läpi kirkkain arvoin,
vaikka todellisuudessa on kaikki alustan osat väljiä kuin mitkä. Ja silti auto on "hyvä" ajaa.
Kannattaa ajaa autolla katsastamatta niin kauan, että ne lähettää rekisteristä poistamiskirjeen. Sitten kieli vyön alla katsastukseen ja johan tulee noottia + syynäävät kyllä suurennuslasin kanssa auton. Itsellä meni motin tiivisteitä, raidetanko, alapallo ja kaikki jarruosat uusiksi.
Ja toden totta, kolina ja klapina etupäästä loppui kuin seinään. 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Laita mobilin täys synteettistä vaihteisto öljyä..zahmuli kirjoitti:Voishan sitä alapallo kokeilla rasvata mutta millä öljyllä (moottori?).
Käykö Mobili vai pitääkö olla jotain Gastrullia vai Nestehettä vai peräti
Tjeboilin Tjiamont tiisseliä.
Maksaa n. 15€ litra.
Noi sun vaihtoehdot oli liian halpoja alapalloon

Joku mersupurkaamo??
-
- Mersumies
Kyllä minä huomaan, jos on väljää. Katsastukset onkin ihan huuhaata, vaikka minun mersut ne onkin aina syynänneet liiankin tarkkaan ja suut mutrussa. Ilmeisesti ovat mersut kiiltäneet liikaa.epk kirjoitti:[ja katsastushan ei kerro onko esim. se alapallo väljä .
Ei nyt ole tarkoitus mollata, vaan todeta yleisesti että varsinkin kun auto on itsellä monta vuotta ajossa, niin paikat vaan kuluu huomaamatta, eikä sitä huomaa itse välttämättä.
ja katsastustuksesta kun menee vielä läpi niin autonhan on pakko olla sitten väljätön? , niitä on ennenkin ollut , mennyt katsastuksesta läpi kirkkain arvoin,
vaikka todellisuudessa on kaikki alustan osat väljiä kuin mitkä. Ja silti auto on "hyvä" ajaa.
Sittenkun itse huomaan, että on väljää, niin vaihtoon menee heti. Sen verran tarkka olen autojeni kanssa...viallisilla en ajele.
Dodii. Annoin marsulle etujalkaan tohtori Downhillin määräämää 3ml:ä
jo lakkas kitinä. En ite olis tajunnu että se on alapallo, koska kuullosti
mun mielestä ihan kumin kitinältä, onneks kysyin. Ens kerralla kun rupee
kitisee niin pitää laittaa vaihtoon.
jo lakkas kitinä. En ite olis tajunnu että se on alapallo, koska kuullosti
mun mielestä ihan kumin kitinältä, onneks kysyin. Ens kerralla kun rupee
kitisee niin pitää laittaa vaihtoon.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Osta uusi vaan ... ettei käy kuten mullaDay Downhill kirjoitti:No..epk kirjoitti:itse en nää sitä hyötyä, minkä saat kun lyöt öljyä narisevaan alapalloon![]()
rikki mikä rikki, ostat uuden ja vaihdat sen , eikä maksa edes paljon kpl
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
-es@-W123-W109-
- adenauer300
- Asiantuntija
Kyllä se narina 99% varmuudella sieltä alapallonivelistä tulee. Omasta C farkusta ( ajettu 164tkm) uusittiin eilen molemmat nivelet (narisivat kovallapakkasella), kun katsastusmies havaitsi pystyväljyyden olevan noin 15mm.
Auto ei kuitenkaan vedellyt urissa mihinkään, koska sivuttaisväljyys oli todella pientä.
Auto ei kuitenkaan vedellyt urissa mihinkään, koska sivuttaisväljyys oli todella pientä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Jep, mutta minä puolestani Tammikuussa oikein yllätyin kun kattastusmies ottikin oikein "rautakangen" käteen ja kävi ravistelemaan alapalloja (En ole ennen moista nähnyt)! Kerran toinen alapallo mennyt ja puol vuotta myöhemmin rupes sama etukulma narajamaan, ajattelin että johan on tavan p......a, mutta raidetangon pää osasikin pitää samanlaista ininää... ja eikun vaihtoon. Jos ei niitä niveliä heti vaihda, niin pian saattaa olla moni muukin nivel väljänä! 

Johtotähti, kaikilla teillä!!!!
190E -87
190E -87