Ongelma on seuraavanlainen: jarrutettassa ihan kevyesti tuntuu kuin ABS:t alkaisivat naputtamaan. Jarrua ei siis tarvitse painaa todellakaan kovaa, ihan sen verran että saa vähän tuntumaa jarruista. Ja kaikki tämä tapahtuu vain n. 10-40km/h nopeudessa.
Kovempaa ja kovemmasta nopeudesta jarrutettaessa ei tätä ABS:ien tärinää tapahdu.
Ja tärinä ei ole sellaista joka tulisi kieroista jarrulevyistä, vaan ennemminkin samanlaista naputusta joka tulee kun ABS:t tulevat peliin lukkojarrutuksessa.
Mistä voisi johtua?
W124 230 Jarruonkelma
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 10.12.2007 09:11
Jopi tarkoittaa hammaskehällä pyörännavassa olevaa hammastettua kehää. ABS:ssähän toimii siten, että kun pyörä pyörii, niin abs-anturi tunnistaa siitä kehästä sen hampaiden avulla. Ja jos rengas ei pyöri, niin anturi lähettää tiedon abs-boksille, joka ohjaa abs-ohjauspumppua (tai mikä lie nyt sitten onkaan), joka vahentää jarrunesteen painetta kyseiseltä renkaalta.
Kehässä on noita hampaita n. 30 (voi olla enemmän tai vähemmän) ja mikäli niiden hampaiden välissä on öljyhiekkapaskaa runsaasti, niin abs-luulee, että nyt on pyörä lukossa, koska hammaskehä on lähes tasainen.
Otat jokaisen renkaan irti ja katsot jarrulevyjen taakse, niin kehä löytyy sieltä. Jos pääset nosturille, niin ei tartte tuota rengashärdelliä, vaan pääset suoraan asiaan, tietääkseni.
Kehässä on noita hampaita n. 30 (voi olla enemmän tai vähemmän) ja mikäli niiden hampaiden välissä on öljyhiekkapaskaa runsaasti, niin abs-luulee, että nyt on pyörä lukossa, koska hammaskehä on lähes tasainen.
Otat jokaisen renkaan irti ja katsot jarrulevyjen taakse, niin kehä löytyy sieltä. Jos pääset nosturille, niin ei tartte tuota rengashärdelliä, vaan pääset suoraan asiaan, tietääkseni.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 10.12.2007 09:11