S210 takalasin pyyhinmekanismi rikki ja vuotaa
S210 takalasin pyyhinmekanismi rikki ja vuotaa
Takalasin pyyhinmoottori hajosi ilmeisen tyypillisellä tavalla eli hiilet/toinen hiili alkoi jumittamaan, jonka seurauksena virtaa meni liikaa väärässä paikassa ja koko moottori ylikuumeni ja muoviset hiilipidikkeet hiukan sulivat. Tuota moottoripuolta olisi tarkoitus vielä yrittää tekohengittää, mutta laitosta purettaessa huomasin myös, että hieman vettä on päässyt koneistoon. Kysymys kuuluukin, että miten pyyhkimen akselin tiivistys siihen lasin läpi tulevaan muoviholkkiin oikein pitäisi mennä. Purettaessa löytyi muoviholkin sisältä akselin ympäriltä yksi prikka ja o-rengas. Nämä kuitenkin pääsevät liikkumaan holkin sisäpuolisella osuudella parin sentin matkalla ihan vapaaasti, joten tiivistys ei ainakaan siltä osin oikein toimi. Ihan kuin jotain osia puuttuisi tai sitten systeemi on ollut jo valmiiksi väärin kasattu. Takaluukku tuohon rotteloon on kai joskus vaihdettu, joten sen jäljiltä mennään.
Onko kellään räjäytyskuvaa moottori-mekanismi-pyyhinvarsi hässäkästä, josta selviäisi oikea järjestys ja kaikki tarvittavat osat. Myös muut takalasin pyyhkijän korjaukseen liittyvät tiedot ja neuvot olisivat tervetulleita.
Onko kellään räjäytyskuvaa moottori-mekanismi-pyyhinvarsi hässäkästä, josta selviäisi oikea järjestys ja kaikki tarvittavat osat. Myös muut takalasin pyyhkijän korjaukseen liittyvät tiedot ja neuvot olisivat tervetulleita.
Tuosta 202:sta oli kanssa hiilien pidikkeet sulaneet, vikana oli sen veiviosan ruostuminen ja jämähtäminen KUVA.
Muistaakseni se prikka tulee ensin ja sitten O-rengas siihen varteen ennen koneiston paikalleen laittoa.
Muistaakseni se prikka tulee ensin ja sitten O-rengas siihen varteen ennen koneiston paikalleen laittoa.
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Aivan samanlaiselle näyttää kuin omassa rottelossa.humina kirjoitti:Tuosta 202:sta oli kanssa hiilien pidikkeet sulaneet, vikana oli sen veiviosan ruostuminen ja jämähtäminen KUVA.
Muistaakseni se prikka tulee ensin ja sitten O-rengas siihen varteen ennen koneiston paikalleen laittoa.
Siis kuuluisiko prikka ja o-rengas sinne vaihdekopan sisälle vai ulkopuolelle?
Ulkopuolelle, eli tuohon varteen. Jos vaan oikein muistan...
Ja tuon veivin saa kyllä uudelleen toimintakuntoiseksi putsaamalla ja rasvaamalla.
Ja tuon veivin saa kyllä uudelleen toimintakuntoiseksi putsaamalla ja rasvaamalla.
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Minäkin purin omastani tuon pyyhkujäsysteemin mutta an muista että siinä lasinläpiviennissä olis ollu mitään outoa. Mulla oli moottori ja se vivusto sieltä sisältä ihan ruosteessa ja jumissa. Sinne oli päässy lasinpesuneste eli oli vuotanu siitä akselin ratasosan ja takakannen välistä. Se pesunestehän kulkee pyyhkijä-akselin läpi. Sitten siinä sählätessä sieltä hajos se muovinen kulma johon se pesunesteletku tulee kiinni joten nyt ei vettä tule mutta pyyhkijän kyllä sain pelaamaan.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)