S210 takalasin pyyhinmekanismi rikki ja vuotaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

S210 takalasin pyyhinmekanismi rikki ja vuotaa

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Takalasin pyyhinmoottori hajosi ilmeisen tyypillisellä tavalla eli hiilet/toinen hiili alkoi jumittamaan, jonka seurauksena virtaa meni liikaa väärässä paikassa ja koko moottori ylikuumeni ja muoviset hiilipidikkeet hiukan sulivat. Tuota moottoripuolta olisi tarkoitus vielä yrittää tekohengittää, mutta laitosta purettaessa huomasin myös, että hieman vettä on päässyt koneistoon. Kysymys kuuluukin, että miten pyyhkimen akselin tiivistys siihen lasin läpi tulevaan muoviholkkiin oikein pitäisi mennä. Purettaessa löytyi muoviholkin sisältä akselin ympäriltä yksi prikka ja o-rengas. Nämä kuitenkin pääsevät liikkumaan holkin sisäpuolisella osuudella parin sentin matkalla ihan vapaaasti, joten tiivistys ei ainakaan siltä osin oikein toimi. Ihan kuin jotain osia puuttuisi tai sitten systeemi on ollut jo valmiiksi väärin kasattu. Takaluukku tuohon rotteloon on kai joskus vaihdettu, joten sen jäljiltä mennään.

Onko kellään räjäytyskuvaa moottori-mekanismi-pyyhinvarsi hässäkästä, josta selviäisi oikea järjestys ja kaikki tarvittavat osat. Myös muut takalasin pyyhkijän korjaukseen liittyvät tiedot ja neuvot olisivat tervetulleita.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Olisiko edes hieman apua:
Kuva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Tuosta 202:sta oli kanssa hiilien pidikkeet sulaneet, vikana oli sen veiviosan ruostuminen ja jämähtäminen KUVA.
Muistaakseni se prikka tulee ensin ja sitten O-rengas siihen varteen ennen koneiston paikalleen laittoa.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

humina kirjoitti:Tuosta 202:sta oli kanssa hiilien pidikkeet sulaneet, vikana oli sen veiviosan ruostuminen ja jämähtäminen KUVA.
Muistaakseni se prikka tulee ensin ja sitten O-rengas siihen varteen ennen koneiston paikalleen laittoa.
Aivan samanlaiselle näyttää kuin omassa rottelossa.
Siis kuuluisiko prikka ja o-rengas sinne vaihdekopan sisälle vai ulkopuolelle?
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Ulkopuolelle, eli tuohon varteen. Jos vaan oikein muistan...

Ja tuon veivin saa kyllä uudelleen toimintakuntoiseksi putsaamalla ja rasvaamalla.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Se vaan edelleen menee yli ymmärryksen, että mitä hyötyä prikasta ja o-renkaasta on, jos ne pääsevät heilumaan vapaasti akselin suuntaisesti. Ehkä siellä muovihokin sisällä pitäisi olla jokin jousisysteemi, joka pitäisi prikan ja o-renkaan siellä holkin uloimmassa päässä tiiviisti?
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

jos tarkoitat "o-renkaalla" osaa N:o 145 niin se läpivientitiivistehän pysyy siinä takalasin avulla paikoillaan.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

O-renkaalla tarkoitan o-rengasta joka on muoviholkin sisällä, joka menee läpi osasta 145.
Otin kuvankin, muttei sitä tähän viestiin suoraan taidakaan saada?[/img]
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Minäkin purin omastani tuon pyyhkujäsysteemin mutta an muista että siinä lasinläpiviennissä olis ollu mitään outoa. Mulla oli moottori ja se vivusto sieltä sisältä ihan ruosteessa ja jumissa. Sinne oli päässy lasinpesuneste eli oli vuotanu siitä akselin ratasosan ja takakannen välistä. Se pesunestehän kulkee pyyhkijä-akselin läpi. Sitten siinä sählätessä sieltä hajos se muovinen kulma johon se pesunesteletku tulee kiinni joten nyt ei vettä tule mutta pyyhkijän kyllä sain pelaamaan.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Vastaa Viestiin