Mittarivalonvaihto?
Mittarivalonvaihto?
Elikkä kuinkas tapahtuu? on nimittäin kellolta valo pimeenä? ei nimittäin haluta hajottaa koko mittaristoa yhen polttimon takia?
Ja malli oli siis w201
Ja malli oli siis w201
Viimeksi muokannut Temppa, La 26.04.2003 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riippuu.
Tämähän riippuu jonkin verran korimallista.
Helpointa homma taitaa olla W123:ssa: avaat ratin alla olevan paneelin kolme ruuvia, irrotat paneelin, ujutat kätesi alakautta mittariston taakse ja työnnät mittariston varovasti ulos kuupastaan. Polttimot ovat ylälaidassa. Kannattaa varoa hiukan mittaristoa irti työntäessä: takapuolella on kiinni mm. mittarin vaijeri ja öljynpainemittarin putki, joita ei nyt kamalasti kannattaisi kuitenkaan riuhtoa.
Helpointa homma taitaa olla W123:ssa: avaat ratin alla olevan paneelin kolme ruuvia, irrotat paneelin, ujutat kätesi alakautta mittariston taakse ja työnnät mittariston varovasti ulos kuupastaan. Polttimot ovat ylälaidassa. Kannattaa varoa hiukan mittaristoa irti työntäessä: takapuolella on kiinni mm. mittarin vaijeri ja öljynpainemittarin putki, joita ei nyt kamalasti kannattaisi kuitenkaan riuhtoa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Koitas
http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/uu ... imot2.html
Muistaakseni W201:ssä on samanlainen systeemi.
Muistaakseni W201:ssä on samanlainen systeemi.
Jotakin vastausta....
W201 mittariston olen irrottanut seuraavasti :
Työnsin mittariston ja kojetaulun alareunan väliin kittilastan
( siis sellainen puuvartinen, jossa on metallinen lastaosa ).
Tämä painoi pidikekynsiä mittaristoa kohti, jolloin se irtoaa.
Nyt en muista, että missä vaiheessa irroitin nop.mittari vaijerin ?
Taisi olla ensin - tai sitten vaijeri tulee hiukan esille, jolloin sen saa irti ?
Työnsin mittariston ja kojetaulun alareunan väliin kittilastan
( siis sellainen puuvartinen, jossa on metallinen lastaosa ).
Tämä painoi pidikekynsiä mittaristoa kohti, jolloin se irtoaa.
Nyt en muista, että missä vaiheessa irroitin nop.mittari vaijerin ?
Taisi olla ensin - tai sitten vaijeri tulee hiukan esille, jolloin sen saa irti ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
polttimot
Vaihdoin w 124 malliini mittarivalot pari kuukautta sitten. Mittaristohan lähtee vetämällä, eli siinä ei ole mitään ruuvi yms. kiinnitystä. Omassani oli jumalattoman tiukassa, ja meinasi usko loppua jossain vaiheessa.
Välineinä oli kaksi rautalangasta väännettyä koukkua. Otin mallia nettisivusta, joka näissäkin vastauksissa jossain näkyy. Sitten vain koukut sivuista, mistä nyt parhaiten saakin otteen, sisään ja lujaa vetoa.
Nopeusmittarin vaijeri pitää ottaa varmaan irti ensimmäisenä, kun käsi mahtuu taakse. Mulla oli todella lyhyt vaijeri, ja sen takaisin saanti oli hankalaa.
Ekalla kerralla pitää opetella, ja toisella kerralla se onkín jo helppoa. Pätee muuten moneen hommaan...
Välineinä oli kaksi rautalangasta väännettyä koukkua. Otin mallia nettisivusta, joka näissäkin vastauksissa jossain näkyy. Sitten vain koukut sivuista, mistä nyt parhaiten saakin otteen, sisään ja lujaa vetoa.
Nopeusmittarin vaijeri pitää ottaa varmaan irti ensimmäisenä, kun käsi mahtuu taakse. Mulla oli todella lyhyt vaijeri, ja sen takaisin saanti oli hankalaa.
Ekalla kerralla pitää opetella, ja toisella kerralla se onkín jo helppoa. Pätee muuten moneen hommaan...
Lisää aiheesta...
Käsittääkseni tuo "tiukkuus" johtuu juuri niistä alareunassa olevista
"kynsistä". Kun ne painoi kittilastalla ylös, ja samalla veti mittarista
ulospäin niin helposti lähti
"kynsistä". Kun ne painoi kittilastalla ylös, ja samalla veti mittarista
ulospäin niin helposti lähti
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: Lisää aiheesta...
Voipi olla, tai sitten se johtui mittariston yläkulmissa olevista kumityynyistä/pehmusteista, jotka löivät hanttiin vedettäessä. Tämä diagnoosi tehtiin silloin, mutta voi tosiaan olla niistä kynsistäkin. Mene ja tiedä.Henry V. kirjoitti:Käsittääkseni tuo "tiukkuus" johtuu juuri niistä alareunassa olevista
"kynsistä". Kun ne painoi kittilastalla ylös, ja samalla veti mittarista
ulospäin niin helposti lähti
Lisää aiheesta...
Sen verran vielä, että kyseinen auto oli siis w201.
w124-mallista ei kokemusta.
w124-mallista ei kokemusta.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T