w210 vaihtaa kylmänä tökkien! Mikä avuksi???
w210 vaihtaa kylmänä tökkien! Mikä avuksi???
Elikkäs 280 w210 -97 vaihtaa ainakin kylmänä kun lähtee liikkeelle niin kakkoselta kolmoselle niin jossain 3500kierroksen kohdalla ja sitten se tökkii välillä, ainakin kylmänä!!! Niin ja muutenkin joskus se tökkii tai ei mene niinkun pehmeästi päälle! Mitäs sille voisi nyt tehdä, täytyiskö siihen vaihtaa öljyt vaihdelaatikkoon? Ainakin jos mittarilukemaan on uskomista niin niillä öljyillä on ajettu noin 50tkm viimeisestä vaihdosta. Mittarissa on jotain 150tkm... Mutta eihän noista tuontiautoista tiedä mitä niillä on ajettu!!! Mut jos teillä on samoja ongelmia niin pistäkää viestiä tulemaan!!!
Se kylmänä kuuluukin vaihtaa vähän ylemmillä kierroksilla katin lämmityksen takia. Vaihda ihmeessä kuitenkin ne öljyt suodattimineen ja turbiinista myös, ei tee ainakaan pahaa. Itse vaihdan 60tkm välein. Kannattaa myös kokeilla nollata se laatikon oppimisjuttu. Jos et löydä mistään boksia, jolla homma hoituu, niin se kickdown-kytkin-juttu ajaa saman asian.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53
Minusta se oppivuus tuli heti sähkölaatikon kanssa, en oo ihan varma.
En löytänyt netistä tähän hätään sitä kickdown-ohjetta mutta muistaakseni se meni sillain että pantiin virta päälle ja painettiin kaasupoljin pohjaan ( kickdown-katkaisija naksahtaa) ja pidettiin siinä yli 5 sekunttia, sen jälkeen virta-avain ykkösasentoon ja poljin ylös ja odotettiin 2 minuuttia virta-avain ykkösasennossa. Muistaakseni....
Harmi että en enää muista tuota kikkaa kunnolla kun on tullut nollattua tuolla purkilla oma värkki. Kyllä se ohje pitäisi netistä löytyä kun kuuklettaa kovasti.
Toisaalta moottorinohjauksen oppivuuden voi nollata pitämällä virta päällä 38-napaisessa 4-pinniä maissa 6-8 sekunttia. Joku rohkea voisi kokeilla päteekö tämä konsti automaattilaatikkoon. Pinnihän oli numero 10.
En löytänyt netistä tähän hätään sitä kickdown-ohjetta mutta muistaakseni se meni sillain että pantiin virta päälle ja painettiin kaasupoljin pohjaan ( kickdown-katkaisija naksahtaa) ja pidettiin siinä yli 5 sekunttia, sen jälkeen virta-avain ykkösasentoon ja poljin ylös ja odotettiin 2 minuuttia virta-avain ykkösasennossa. Muistaakseni....
Harmi että en enää muista tuota kikkaa kunnolla kun on tullut nollattua tuolla purkilla oma värkki. Kyllä se ohje pitäisi netistä löytyä kun kuuklettaa kovasti.
Toisaalta moottorinohjauksen oppivuuden voi nollata pitämällä virta päällä 38-napaisessa 4-pinniä maissa 6-8 sekunttia. Joku rohkea voisi kokeilla päteekö tämä konsti automaattilaatikkoon. Pinnihän oli numero 10.

Eipä auttanut toi öljyn vaihto laatikkoon ja turbiiniin, eli edelleen tökkii, joku meinasi että siellä on joku sellainen venttiili joka ei toimi kunnolla että sitten kun tulee tarpeeksi painetta niin se toimii vasta sitten! Enpä sitten tiedä mitäs sille voisi tehdä! Laatikkoa kun en viitsisi irroittaa ja purkaa tai ostaa ehjää laatikkoa tilalle kun se muuten pelaa hyvin mut hieman se nypäyttää kun vaihtaa isommalle!
Siitä kick down jutusta en sit osaa sanoo että auttaako se! Mut tossa mun autossa ei ole sähkölaatikkoa!

Siitä kick down jutusta en sit osaa sanoo että auttaako se! Mut tossa mun autossa ei ole sähkölaatikkoa!