Jälkiasennus xenonvalot
Jälkiasennus xenonvalot
Onko kokemuksia jälkiasennus xenoneista??? Ei viittis laittaa lisävaloja jos tuo jälkiasennussarja on noin vaivatonta mitä puhutaan... Lailliset ne ei vissiin ole???? Omaan autoon olen ajatellut lyhyet ja pitkät laittaa. Jos on jollai on kokemuksia noista ni ois kiva kuulla mitä ootte tykänny.
_______W202_____________
_______W202_____________
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sen kun tietäis, mistä johtuu. Mahtaa tuo ongelma olla vain noissa vanhemmissa 202 -malleissa (93-95)?mjersu kirjoitti:onko sitä selvitetty mikä sen mittarivalo hässäkän saa aikaseks tossa w202 mallissa? ja tekeekö se ainoastaa sitä jos on kummatki asennettu (lyhyet, pitkät) Mistä kautta ootta tilannu
Halvimmalla noita saa ebaystä kiinan pojilta, mutta siinä voi tulla huonolla tuurilla pari kymppiä tulli/alv maksuja vielä päälle.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Itsekkin olen miettinyt noita, mutta ei millään jaksaisi asentaa ajovalon pyykijöitä. Kuulemma xenonit vaatis pyyhkijät. Itse en nyt mieti lakia, vaan mietin että kun paska on noiden muovikristallilyhtyen päällä, niin palaa se lika kiinni siihen pintaan kun nuo xenonit kuulemma käy aika kuumana. Ei huvittas ostella uusia kristalleja joka kevät.. asentaminen ja poistaminen on kuulemma 5-10min juttu. Eli ei ole paha katsastukseen tehdä vakiokuntoiseksi..
Lailliseksi jos haluaa niin se vatii jo liikaa.
Tarvisi asentaa tosiaan ne pyyhkijät ja automaattinen ajovalojen korkeuden säätö. Hyväksyttävät umpiot.. Ei ei, liian hapokasta..
Tosiaan olen kuullut juttua, että kun on uudet ja hyvät xenonit, niin näkyy todella hyvin, mutta tämän jälkeen kun ajaa taas tavallisilla, niin näyttää että olisi ajoloihin kustu. En tiedä sitten.. Voi olla propagandaa..
Lailliseksi jos haluaa niin se vatii jo liikaa.
Tarvisi asentaa tosiaan ne pyyhkijät ja automaattinen ajovalojen korkeuden säätö. Hyväksyttävät umpiot.. Ei ei, liian hapokasta..
Tosiaan olen kuullut juttua, että kun on uudet ja hyvät xenonit, niin näkyy todella hyvin, mutta tämän jälkeen kun ajaa taas tavallisilla, niin näyttää että olisi ajoloihin kustu. En tiedä sitten.. Voi olla propagandaa..
220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Minulla oli vanhassa autossani jälkiasennusxenonit, enkä voi muuta kuin suositella. Kakkosnelosen alkuperäisillä valoilla voi noihin verrattuna heittää vesilintua. Katsastuksessa tarkastaja hiukan nikotteli tyyliin "pitäisi olla hyväksytyt..." , mutta ei vaatinut vaihtamaan alkuperäisiä. Korkeussäädöstä riitti tuo "manuaalinen" versio ja pesureista ei nikoteltu tippaakaan. Tämä luultavasti pätee vain yhteen katsastuskonttoriin, mutta kuitenkin.
-Niko
-Niko
C270T CDI Avantgarde '02, 911 Carrera '84
Ex:S124 E300 TDT '93
Ex:S124 E300 TDT '93
Kyllä ne aikaisemmin saa uudet muovit kristalleihin ostella noilla halogeeneillä jos niikseen tulee. Todellisuudessahan Halogeenipoltin palaa esim. 55 tai 60 Watilla ja Xenonvalo 35 Watilla, umpion kuumeneminen samassa suhteessa. Itellä ollu nyt pari vuotta tuossa talviautossa 8000 k Xenonit. Asennus tosiaan ei paljon varttia kauempaa vie (etenkin jos liittimet käy suoraan).Kryptonite kirjoitti:Itsekkin olen miettinyt noita, mutta ei millään jaksaisi asentaa ajovalon pyykijöitä. Kuulemma xenonit vaatis pyyhkijät. Itse en nyt mieti lakia, vaan mietin että kun paska on noiden muovikristallilyhtyen päällä, niin palaa se lika kiinni siihen pintaan kun nuo xenonit kuulemma käy aika kuumana. Ei huvittas ostella uusia kristalleja joka kevät.. asentaminen ja poistaminen on kuulemma 5-10min juttu. Eli ei ole paha katsastukseen tehdä vakiokuntoiseksi....
Kannattaa tutustua vuosimallirajoituksiin noissa automaattisissa korkeudensäädöissä ennenkun tuomitsee homman työläyttä...Kryptonite kirjoitti:Lailliseksi jos haluaa niin se vatii jo liikaa.
Tarvisi asentaa tosiaan ne pyyhkijät ja automaattinen ajovalojen korkeuden säätö. Hyväksyttävät umpiot.. Ei ei, liian hapokasta...


Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53
Onko noissa viivettä kun vaihtaa pitkille ennen kuin näkee kunnolla?kolehmainen kirjoitti:laitoin väykkyyn lyhyet ja pitkät ja on hyvät ko vertaa alkuperäisiin...suosittelen
Omasta S124:sta irroitin pois xenonit kun kyllästyin tuohon viiveeseen.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tuossa ainakin jonniinlaista saittia.Kryptonite kirjoitti:No perkl, jos näin on, niin kertokaan hyvä bixenon sarja? Lyhyet ja pitkät tulee olla xenonit jos tuollaisia lähtee vaihtamaan. JA mikä näistä alueista on paras 4000k-12000k?
http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=33_53_59
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Onko tämä sitten laadukas sarja verrattuna muihin, kun hintaa on on reilusti eniten? http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=126Manu300cea24 kirjoitti:Tuossa ainakin jonniinlaista saittia.Kryptonite kirjoitti:No perkl, jos näin on, niin kertokaan hyvä bixenon sarja? Lyhyet ja pitkät tulee olla xenonit jos tuollaisia lähtee vaihtamaan. JA mikä näistä alueista on paras 4000k-12000k?
http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=33_53_59
220.128 Black Mirror
jep jep18.06.2007 Tuote on poistomyynnissä niin kauan kun tavaraa riittää. Tuotteessa on huomattu vajaavaisuuksia lyhyen keilan valokuviossa ja tuottavan suhteellisen paljon hajavaloa, joten täten tätä mallia ei suositella katukäyttöön. Offroad-tyyppisiin ratkaisuihin sarja on hyvä ja pitkien valoteho on todella hyvä.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kryptonite kirjoitti:Onko tämä sitten laadukas sarja verrattuna muihin, kun hintaa on on reilusti eniten? http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=126Manu300cea24 kirjoitti:Tuossa ainakin jonniinlaista saittia.Kryptonite kirjoitti:No perkl, jos näin on, niin kertokaan hyvä bixenon sarja? Lyhyet ja pitkät tulee olla xenonit jos tuollaisia lähtee vaihtamaan. JA mikä näistä alueista on paras 4000k-12000k?
http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=33_53_59
No tuossa on kahdella säiliöllä ja en tiiä mut luulisin et tuossa mallissa voi olla sitä viivettä kun vaidetaan lyhkäsiltä pitkille ja päinvastoin.
Kun ottaahan se jonkun aikaa ennekun se poltin syttyy.
Voi olla et ne lämpösenä sit pelaa viiveettä?
Mut kaverilla on tuolla yhdellä säiliöllä olevat mitkä vaihtaa solikalla pitkille ja lyhkäsille niin siinä ei viivettä tule ellei joskus vanhoila päivillä solikka satu jumimaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Tavitseeko 124:ssa tätä erillistä johtosarjaa?
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... ts_id=163a
Sitten vielä löytyy tämä "parenneltu versio"
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=125
Ilmeisesti vanha perempi kun hintakin on kovempi... Ikävä tosiasia taitaa olla se että yleensä se hinta kertoo laadun..
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... ts_id=163a
Sitten vielä löytyy tämä "parenneltu versio"
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=125
Ilmeisesti vanha perempi kun hintakin on kovempi... Ikävä tosiasia taitaa olla se että yleensä se hinta kertoo laadun..
220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No kyllä niistä viive tulee esille jos ei muuta irti lähde.Kryptonite kirjoitti:Just, pitäiskö muka noista huonolaatusista videopätkistä huomata jotain..Manu300cea24 kirjoitti:Rullailet alemmas sillä sivulla niin saat näkyviin videon niistä valoista ja viiveistä niin näät ihan itte.
(tarkoitus tuolla on varmaan se viive näyttää)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Miten helppo noi on asentaa satakakslankkuun, onko kellään kokemusta? On nimittäin ajka pitkään jo pyörinyt mielessä laittaa xenonit kun ei nuo omat valot kuitenkaan niin mahtavat ole ja ei oikein huvita mitään lisävaloja ruveta virittelemään...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Paras valotehohan on suunnilleen jossain 4000 - 6000 Kelvinin paikkeilla, useimmat alkuperäiset xenonvalothan ovat 4300 Kelvinin "värisiä". Ite laitoin noi 8000 K, kun tuli hienomman(?) väriset, ainakin omasta mielestä. Kyllä noikin vakiovalot tehoissa hakkaa. Hyvin on muuten toiminut pari vuotta tuollainen 100 euron konversiosetti eBaystäkin, tosin vaan H7.Kryptonite kirjoitti:No perkl, jos näin on, niin kertokaan hyvä bixenon sarja? Lyhyet ja pitkät tulee olla xenonit jos tuollaisia lähtee vaihtamaan. JA mikä näistä alueista on paras 4000k-12000k?

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Eipä ole homma eikä mikhää. 124 on vielä huomattavasti tillaa ko tuossa mihin me laitoima! Virrat vain vain orkkisvaloilta ja pokxi jonnekki vaikka kissankuristimila kiini, helpohko hommaholisti72 kirjoitti:Miten helppo noi on asentaa satakakslankkuun, onko kellään kokemusta? On nimittäin ajka pitkään jo pyörinyt mielessä laittaa xenonit kun ei nuo omat valot kuitenkaan niin mahtavat ole ja ei oikein huvita mitään lisävaloja ruveta virittelemään...

Pienempi vika, isompi leka.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53
Stoori ja kuvat omasta XENON Projektista W202,KLIK
Itselläni siis C-koppa jossa lyhyet ja pitkät omilla H1-polttimoilla. Omassani ei noita "viive"ongelmia ole kun pitkät syttyy lyhyiden avuksi ja näin lyhkäset palaa aina taustalla.
Tosiaan H4 saa kahta erityyppiä. Joko tolla liikkuvalla polttimolla tai sitten kahdella kaasusäiliöllä(BIxenon). Jälkimmäisessä on aina jonkinverta viivettä. Ensinmainittu todennäköisesti lyhyt ikäisempi kun sama kaasusäiliö "palaa" kokoajan, toisaalta nopampi valoje"vaihto".
Mitä valotehoon tulee niin itselläni ei ole enään paluuta halogeeneihin, ainakaan mersuissa.
Mä hommasin omani Mh-turvasta, kyseessä sama sarja kun mitä tuolla Katuautossa. Vaikutti laadukkaalta sarjalta, johdot oli silikoonia ja liittimet vedenpitäviä. Toisaalta aivan saman näköisiä osia on näkyny joissain halvemmissakin sarjoissa. Tiedä vaikka ne halvatkin sarjat olis samoja? Joillakin on räjähdelleet polttimot umpioiden sisälle, kyseessä ns."halpa"pottimot. 
Mittariston sekoilua saattaa esiintyä. Omassani mittaristo sekoili ekat 3-päivää mutta senjälkeen ei oo enään sekoillut
Oisko ollu vaan UUTUUDEN kankeutta? 

Yllä olevasta taulukosta selviää eri polttimoiden värilämpö/valoteho.
Tuon mukaan 4300K olis eniten valoa.
Taulukko sivulta : http://www.xenonled.com/xenon.htm
Itselläni siis C-koppa jossa lyhyet ja pitkät omilla H1-polttimoilla. Omassani ei noita "viive"ongelmia ole kun pitkät syttyy lyhyiden avuksi ja näin lyhkäset palaa aina taustalla.
Tosiaan H4 saa kahta erityyppiä. Joko tolla liikkuvalla polttimolla tai sitten kahdella kaasusäiliöllä(BIxenon). Jälkimmäisessä on aina jonkinverta viivettä. Ensinmainittu todennäköisesti lyhyt ikäisempi kun sama kaasusäiliö "palaa" kokoajan, toisaalta nopampi valoje"vaihto".
Mitä valotehoon tulee niin itselläni ei ole enään paluuta halogeeneihin, ainakaan mersuissa.


Mittariston sekoilua saattaa esiintyä. Omassani mittaristo sekoili ekat 3-päivää mutta senjälkeen ei oo enään sekoillut


Yllä olevasta taulukosta selviää eri polttimoiden värilämpö/valoteho.
Tuon mukaan 4300K olis eniten valoa.
Taulukko sivulta : http://www.xenonled.com/xenon.htm
Tuommoisia hintoja nyt ei kannata maksaa... Täältä tilattiin pari sarjaa, ja hintaa jäi joku 125€ per sarja. Asennus esim. W201:een menee noin 20 minuutissa. Kyselepä Akilta kokemuksia. :idea:Kryptonite kirjoitti:Onko tämä sitten laadukas sarja verrattuna muihin, kun hintaa on on reilusti eniten? http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=126
Nää on aina niin huvittavia nämä näihin vetoamiset, mutta laithan ovat tässä maassa tunnetusti aina olleet hyvinkin eriskummallisia...Tosiasioihinhan nämäkään eivät hirveästi perustu, miten todellisuudessa valo voi häikäistä kun valokuviohan ei muutu mihinkään, vain polttimotekniikka muuttuu ja valokuvion alueelle kohdistuva valoteho kasvaa. Enemmän ainakin minua häikäisee pitkät päällä ajelevat ja liian ylös säädetyillä valoilla vastaantulevat. No, onpa ollut xenonit tehtaalta lähtien jo tuossa talviautossa, niin ei ole tarvinnut lisävaloja, mutta vaikkei olisikaan, niin ehkä mielummin laittaisin paremmat (xenon)valot autoon kun ajelisin hirviä päin joka toinen viikko vain sentakia ettei lähivaloilla näe mitään.e320 kirjoitti:Kannattaa muistaa että laittomin xenonein ajeleva joutuu maksumieheksi jos kolarin jälkeen vastapuoli älyää väittää häikäisyä syyksi.

Mutta samaa valitustahan esiintyy esim. sumuvalojen käytöstä, allekirjoittaneelle yks hailee käyttävätkö niitä jotkun vai ei, oikeinsäädettynä eivät nekään häikäise.
Voi kun saataisi Suomeenkin joskus Saksankaltainen järjestelmä Tüv-hyväksyntöineen...

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955