W124 tekniikan vaihto 200d -->>300d turbo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pikmik
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 09.12.2007 07:09
Paikkakunta: Oulu

W124 tekniikan vaihto 200d -->>300d turbo

Viesti Kirjoittaja pikmik »

Vanha w124 200d alkaa olla aika lopuillaan ja tuli mieleen että jos laittais hiukan enemmän woimaa tuohon rönttään.

Eli apuja tarvisin, mitä osia pitää vaihtaa jos muuttaa kolmesataseksi turboksi? Jarruja? Kallistuksenvakaajia? Mitä muuta?

En löytänyt haulla oikein sopivaa, tai siis en luultavasti osannut hakea oikein... Kaikki vinkit tervetulleita, kiitos jo etukäteen!

t.mikko
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1607
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Aika suuri työ tuossa on jos meinaa kunnolla tehdä. Katsastussetä vaatii vaihdettavaksi ainakin etujarrut ja jouset. Kallistuksen vakaajatkin saattaa joutua vaihtamaan.
Ja jos haluaa toimivan tuosta autosta niin vaihtoon menee vielä vaihdelaatikko, kardaani, perä ja vetoakselit. Toisaalta sähköhommia ei välttämättä tarvitse tehdä, muutakuin vaihtaa hehkurele, joten ihan toteutettavissa oleva operaatio. Kustannukset kuitenkin nousee yllättävän suuriksi ja silti se on sitten vain tekniikanvaihto.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Onhan tuossa sarkaa juu, ite vaihdoin omaani 123 200D--> 300D vapari oli siinäkin hirmuisesti hommaa. Vaihtoon meni kardaani, etujouset ja monenlaista muuta kuluvaa kamaa jotka joutui vaihtamaan uusiin. Turbodeen kun heittää keulille niin osia joutuu vaihtamaan enempi. Itse ostaisin varaosa-auton josta osia saa tarpeen mukaan. Kannattaa muuten kysyä katsastusviranomaisilta että onko moinen edes mahdollista tehdä. Lähtökohdat voisivat olla paremmat. 200D:n tilalle ovat käsittääksen laittaneet noita 250D:tä ja sekin on jo aika paljon mukavampi kone.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Olisihan se hieno projekti jos joku maksaisi tekemistä riittäisi ja haastetta jonkin verran :lol: kannattaa tyytyä siihen että kokonaan uusi auto ja vanha varaosiksi tai myyntiin halvenmaksi tulee 8)

Pitkälle pääsee kun tekee noin kuin haisuli sanoin että 250 D kone tilalle ja vaikka siitä sitten pumpun säätää ja muuta pientä :D
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Turbota se kaksilitrainen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

veskola kirjoitti:Turbota se kaksilitrainen.
Tuosta tuli mieleen auton vuosimalli :?: :P
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
pikmik
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 09.12.2007 07:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja pikmik »

Hakunappula on hyvä juttu;)
Vastaa Viestiin