E300 turbodiesel w210
E300 turbodiesel w210
Morjes! Pari kyssäriä, jotka vaivaa mieltä: Käynnistettyä auton kylmänä moottori naputtaa rumasti jonkin aikaa ja käy aluksi epätasaisesti. Hehkut on tarkastettu ja suuttimet tarkastettu/vaihdettu 4/6:sta. Autolla on nyt ajettu 368tkm. Mistä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Onko kenelläkään tietoa hyvistä dieselpajoista satakunnan lähettyviltä?
Milloin olisi syytä jakopään ketju vaihtaa ko moottoriin? Huoltokirjasta ei ilmene. että olisi vaihdettu.
Milloin olisi syytä jakopään ketju vaihtaa ko moottoriin? Huoltokirjasta ei ilmene. että olisi vaihdettu.
Kyllä ottaisin kaikki suuttimet tarkempaan syyniin, vaikka onkin vaihdettu 4... kuudesta.
Jos moottori käy epätasaisesti kylmänä, vika viittaa kuitenkin suutinvikaan. Voi tietysti olla joku hydraulinen venttiilinostikin aivan valmis. Jos jakopään ketjua ole vielä vaihdettu noilla ajokilometreillä, on se syytä vaihtaa. Venynyt jakoketjukin ( muuttaa ruiskutusajoitusta ) aiheuttaa tämäntyyppisiä ilmiöitä, mutta savutus on melkoinen tässä tapuksessa kylmäkäynnistyksen jälkeen pari minuuttia.
Jos edellämainitut keinot ei tepsi, vikaa on syytä katsella venttiileistä.
Venttiili ei esimerkiksi sulkeudu kylmänä täysin tai muuta sellaista. Karstaa kertynyt venttiilinlautasen päälle ja siitä edelleen venttiilinvartta pitkin ohjuriin saakka. Pakokaasun kierrätysjärjestelmän huonoja puolia,
EGR-venttiilin ohjaama läppä voinut olla pitkään auki suurille päkokaaasumäärille imusarjaan.
Jos moottori käy epätasaisesti kylmänä, vika viittaa kuitenkin suutinvikaan. Voi tietysti olla joku hydraulinen venttiilinostikin aivan valmis. Jos jakopään ketjua ole vielä vaihdettu noilla ajokilometreillä, on se syytä vaihtaa. Venynyt jakoketjukin ( muuttaa ruiskutusajoitusta ) aiheuttaa tämäntyyppisiä ilmiöitä, mutta savutus on melkoinen tässä tapuksessa kylmäkäynnistyksen jälkeen pari minuuttia.
Jos edellämainitut keinot ei tepsi, vikaa on syytä katsella venttiileistä.
Venttiili ei esimerkiksi sulkeudu kylmänä täysin tai muuta sellaista. Karstaa kertynyt venttiilinlautasen päälle ja siitä edelleen venttiilinvartta pitkin ohjuriin saakka. Pakokaasun kierrätysjärjestelmän huonoja puolia,
EGR-venttiilin ohjaama läppä voinut olla pitkään auki suurille päkokaaasumäärille imusarjaan.
Viimeksi muokannut romuroope, Ti 04.12.2007 22:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: E300 turbodiesel w210
Olisko aihetta perehtyä venttiilien hydraulisäätimiin? Meidän vanhusta ainakin vaivannut jo pidempään kyseinen vaiva. Löytyy jotain öljyn joukkoon laitettavia lisäaineitakin jotka auttaa hetkeksi ainakin, mutta paras konsti kai on uusia kyseiset hydr.patruunat. Korjatkaa jos olen pahasti hakoteillä.arto79 kirjoitti:Morjes! Pari kyssäriä, jotka vaivaa mieltä: Käynnistettyä auton kylmänä moottori naputtaa rumasti jonkin aikaa ja käy aluksi epätasaisesti. Hehkut on tarkastettu ja suuttimet tarkastettu/vaihdettu 4/6:sta. Autolla on nyt ajettu 368tkm. Mistä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Onko kenelläkään tietoa hyvistä dieselpajoista satakunnan lähettyviltä?
Milloin olisi syytä jakopään ketju vaihtaa ko moottoriin? Huoltokirjasta ei ilmene. että olisi vaihdettu.

Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Ei sen kyllä pitäis tehdä käynnistä epätasaista,jos jälkihehku jää päälle...
Entäs jos pumppu/suuttimet naputtaa kuivuuttaan? Vähän voisi kaks'tahtiöljyä kokeilla naftan seassa.
Ketjun vaihto vois ruveta kohta olemaan paikallaan, 300 -400 tkm niillä ajellaan ilman huolia, sitten voi venyminen olla jo ongelma
Entäs jos pumppu/suuttimet naputtaa kuivuuttaan? Vähän voisi kaks'tahtiöljyä kokeilla naftan seassa.
Ketjun vaihto vois ruveta kohta olemaan paikallaan, 300 -400 tkm niillä ajellaan ilman huolia, sitten voi venyminen olla jo ongelma
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Todennäköisesti epätasaisen käynnin kylmänä ja nakutuksen tekee nuo kuluneet suuttimet. Nakutus jatkuu, mutta pienenee kuumana. Kärkien vaihto mynädieselissä maksaa 400 euroa. Mynädieselistä todellakin sanoivat, että jakopäänketjua ei tarvitse vaihtaa ainakaan vielä noilla kilometreillä.. pumpun ajoitus oli ok!
Mites ne hydr. painimet?
Ne naputtaa kylmänä, niinkuin harrikka95 tuossa jo mainitsikin... Kyllähän jotkut vanhainkodin entiset autoasentajat sen jo äänestä sanoo, jossei nykyiset osaa sitä korvakuulolta sanoa, mikä siellä napisee... 


Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi