E300 turbodiesel w210

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

E300 turbodiesel w210

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Morjes! Pari kyssäriä, jotka vaivaa mieltä: Käynnistettyä auton kylmänä moottori naputtaa rumasti jonkin aikaa ja käy aluksi epätasaisesti. Hehkut on tarkastettu ja suuttimet tarkastettu/vaihdettu 4/6:sta. Autolla on nyt ajettu 368tkm. Mistä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Onko kenelläkään tietoa hyvistä dieselpajoista satakunnan lähettyviltä?
Milloin olisi syytä jakopään ketju vaihtaa ko moottoriin? Huoltokirjasta ei ilmene. että olisi vaihdettu.
romuroope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: La 10.11.2007 22:07

Viesti Kirjoittaja romuroope »

Kyllä ottaisin kaikki suuttimet tarkempaan syyniin, vaikka onkin vaihdettu 4... kuudesta.
Jos moottori käy epätasaisesti kylmänä, vika viittaa kuitenkin suutinvikaan. Voi tietysti olla joku hydraulinen venttiilinostikin aivan valmis. Jos jakopään ketjua ole vielä vaihdettu noilla ajokilometreillä, on se syytä vaihtaa. Venynyt jakoketjukin ( muuttaa ruiskutusajoitusta ) aiheuttaa tämäntyyppisiä ilmiöitä, mutta savutus on melkoinen tässä tapuksessa kylmäkäynnistyksen jälkeen pari minuuttia.

Jos edellämainitut keinot ei tepsi, vikaa on syytä katsella venttiileistä.
Venttiili ei esimerkiksi sulkeudu kylmänä täysin tai muuta sellaista. Karstaa kertynyt venttiilinlautasen päälle ja siitä edelleen venttiilinvartta pitkin ohjuriin saakka. Pakokaasun kierrätysjärjestelmän huonoja puolia,
EGR-venttiilin ohjaama läppä voinut olla pitkään auki suurille päkokaaasumäärille imusarjaan.
Viimeksi muokannut romuroope, Ti 04.12.2007 22:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: E300 turbodiesel w210

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

arto79 kirjoitti:Morjes! Pari kyssäriä, jotka vaivaa mieltä: Käynnistettyä auton kylmänä moottori naputtaa rumasti jonkin aikaa ja käy aluksi epätasaisesti. Hehkut on tarkastettu ja suuttimet tarkastettu/vaihdettu 4/6:sta. Autolla on nyt ajettu 368tkm. Mistä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Onko kenelläkään tietoa hyvistä dieselpajoista satakunnan lähettyviltä?
Milloin olisi syytä jakopään ketju vaihtaa ko moottoriin? Huoltokirjasta ei ilmene. että olisi vaihdettu.
Olisko aihetta perehtyä venttiilien hydraulisäätimiin? Meidän vanhusta ainakin vaivannut jo pidempään kyseinen vaiva. Löytyy jotain öljyn joukkoon laitettavia lisäaineitakin jotka auttaa hetkeksi ainakin, mutta paras konsti kai on uusia kyseiset hydr.patruunat. Korjatkaa jos olen pahasti hakoteillä. :roll:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Jos suuttimet on just äskettäin vaihdettu, niin ei välttämättä oo mitään vikaa, tai voi olla vaikka jokin roska suuttimessa tms. Ei VÄLTTÄMÄTTÄ kannata tehdä mitään. Aja vaikka joku muutama tuhat kilsa ja kato häviääkö ääni...
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Itse asiassa vika on ollut nyt jo reilu puoli vuotta.. Varasin ajan Trimecistä Porista. Hehkutulpat tarkistetaan uudestaan sekä ajoitus. Soitin Mynädieseliin, josta näin neuvottiin.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Elikäs hehkurelessä on jotain häikkää.. Ei toimi kunnolla ja jättää kuulemma jälkihehkun liian pitkäksi aikaa päälle. Huomenna vaihdetaan rele ja melkeinpä tilaan ne loput kaksi suutintakin mynädieselistä.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei sen kyllä pitäis tehdä käynnistä epätasaista,jos jälkihehku jää päälle...
Entäs jos pumppu/suuttimet naputtaa kuivuuttaan? Vähän voisi kaks'tahtiöljyä kokeilla naftan seassa.
Ketjun vaihto vois ruveta kohta olemaan paikallaan, 300 -400 tkm niillä ajellaan ilman huolia, sitten voi venyminen olla jo ongelma
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Todennäköisesti epätasaisen käynnin kylmänä ja nakutuksen tekee nuo kuluneet suuttimet. Nakutus jatkuu, mutta pienenee kuumana. Kärkien vaihto mynädieselissä maksaa 400 euroa. Mynädieselistä todellakin sanoivat, että jakopäänketjua ei tarvitse vaihtaa ainakaan vielä noilla kilometreillä.. pumpun ajoitus oli ok!
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mites ne hydr. painimet? :roll: Ne naputtaa kylmänä, niinkuin harrikka95 tuossa jo mainitsikin... Kyllähän jotkut vanhainkodin entiset autoasentajat sen jo äänestä sanoo, jossei nykyiset osaa sitä korvakuulolta sanoa, mikä siellä napisee... :lol:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Vastaa Viestiin