w203 270 cdi a. ostamassa. (ostettu 200cdi nyt lastutettu)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

w203 270 cdi a. ostamassa. (ostettu 200cdi nyt lastutettu)

Viesti Kirjoittaja maketap »

elikkä piiiitkän harkinnan jälkeen olen hankkimassa kyseistä vehettä.
vuosimallia 01-03 automaatti lootalla, ensimmäistä kertaa.
nyt olis kaikki kokemukset ja neuvot tarpeen!!!
lähinnä kiinnostaa tuo laatikko homma, eli onko näissä malleissa niitä "heikkoja" automaatti lootia?
kaikki muukin tieto on tervetullutta.
Viimeksi muokannut maketap, Su 06.01.2008 21:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kyllä siinä "se" laatikko on... Ei tuo nyt varmaan maailman huonoin auto ole kuitenkaan. Haulla löytyy vaikka mitä w203 hakusanalla. Mielestäni kokonaisuutena ihan hyvä auto.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

markoala kirjoitti:Kyllä siinä "se" laatikko on... Ei tuo nyt varmaan maailman huonoin auto ole kuitenkaan. Haulla löytyy vaikka mitä w203 hakusanalla. Mielestäni kokonaisuutena ihan hyvä auto.
eli siis näissä on se laatikko missä on se joku neulalaakeri alimitotettu??
oliko siis niin että hyvällä tuurilla saattaa kestää vaikka 500 tuhatta kyseinen laatikko?
ei jaksais rueta kahlaan tuolla haulla :lol: helpompi ku joku laittas pähkinän kuoressa kaikki tärkeimmät asiat.
aika paljon tiedän kyseisestä korimallista muuten mutta tuo automaatti loota ja cdi kone on vähän hepreaa meikäläiselle.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

maketap kirjoitti:
markoala kirjoitti:Kyllä siinä "se" laatikko on... Ei tuo nyt varmaan maailman huonoin auto ole kuitenkaan. Haulla löytyy vaikka mitä w203 hakusanalla. Mielestäni kokonaisuutena ihan hyvä auto.
eli siis näissä on se laatikko missä on se joku neulalaakeri alimitotettu??
oliko siis niin että hyvällä tuurilla saattaa kestää vaikka 500 tuhatta kyseinen laatikko?
ei jaksais rueta kahlaan tuolla haulla :lol: helpompi ku joku laittas pähkinän kuoressa kaikki tärkeimmät asiat.
aika paljon tiedän kyseisestä korimallista muuten mutta tuo automaatti loota ja cdi kone on vähän hepreaa meikäläiselle.
Niin, olen kuullu, että noissa "uudemmissa" lootissa (2002?->) on jäähdytysneste-kiertoinen lauhdutin, joka on sillain rikki, että alkaa vuotaan nesteet öljyn sekaan. Tästä tulee lootalle täystuho ja korjauksen jälkeen sitten kohta toinen, ellei älytä tota lauhdutinta myös vaihtaa.

Tämä on siis foorumilta bongattua tietoa, ei ole omaa kokemusta, koska on wanha (W210/2000) vehje, jossa ei ole juuri tätä vikaa, ehkä :D.

Tohon aikomaasi autoon luulisin, että noi ruoste-homma lienee kokolailla "käsillä". Mutta kerroit, että pitkän harkinnan jälkeen jne. joten varmaan sulla onkin noista tieto. Suosittelisin "suurennuslasin kanssa tolpan nokassa koko auto läpi" -tyyppistä tarkastusta ennen ostoa. Ja myyjän piikkiin laitot, jos (ja käytännössä kun) löytyy pientä kukkaa. :D
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

jukka-tre kirjoitti: Tohon aikomaasi autoon luulisin, että noi ruoste-homma lienee kokolailla "käsillä". Mutta kerroit, että pitkän harkinnan jälkeen jne. joten varmaan sulla onkin noista tieto. Suosittelisin "suurennuslasin kanssa tolpan nokassa koko auto läpi" -tyyppistä tarkastusta ennen ostoa. Ja myyjän piikkiin laitot, jos (ja käytännössä kun) löytyy pientä kukkaa. :D
Olenkohan elänyt ihan väärien tietojen kanssa kun olen kuvitellut että C-malleissa ei ole ollut juurikaan ruosteongelmia (vrt. E <2002)?
C220d T 4-Matic
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

joo eiköhän se ruoste ole värysten murheita. jotain pieniä ollut vissiin c mallissakin.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

Itellä W203 ja 01, ruostetta takaluukun muovin päällä (meni mersun piikkiin) ja takalokarien kaarissa sisäpuolella (ei takuuseen).
Suomessa huoltoja katottaessa (tarkistettu että kilsat pitää paikaansa)löytyi tietoa että on korikorjausta tehty (kuskinpuolen takalokarin sisäpuolelta näkyy että on aikaisemminkin korjattu), eli kyllä sitä ruostetta voi olla.
Kyllä kannattaa ovitiivisteidenkin alta ruostetta etsiä.

Itse nyt ajanut reilut 7tkm ja 3kk ja tyytyväinen olen ollut.

Ota liikkeessä tai pyydä ottamaan muovit koneen päältä pois niin näet kaikki mahdolliset vuodot (korkeapainepumppu, suuttimien juuret yms.).
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Turska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 13.06.2006 14:24

Tyypillisiä juttuja

Viesti Kirjoittaja Turska »

1. Sähköinen virtalukko hajoaa melko todennäköisesti, tarkista
onko jo vaihdettu.

2. Imusarjan läpät heikot noissa alkusarjan autoissa. Kannattaa
tarkistaa, onko imusarja jo mennyt vaihtoon.

3. MAF-anturi saattaa hajota.

4. Automaattiloota kaipaa öljynvaihtoja 65 tkm välein. Useissa
tuota ei ole tehty. Vanhan omistajan haastattelu olisi poikaa.

5. Ruostetta löytyy juuri noista ketjussa olleissa paikoista, mutta
ei onneksi juuri muualta. Takaluukku, ovien listojen alta ja
takakaarista. Itse sain 100% tehtaan piikkiin.

6. Alusta olisi hyvä läpikäydä ja edellyttää ehjät koiranluut ym
osat.

Muuta isompaa ei tule mieleen. Hyvä auto ajella, kun on kunnossa.
JarkkoH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 08.08.2006 17:58

Viesti Kirjoittaja JarkkoH »

Mihin vuosimalliin asti tämä automaattilaatikko on ongelma?
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Kyllä ruosteongelmat on kaikissa Saksassa tehdyissä mallisarjoissa jatkuen W211-malliin asti. Tosin W204 ei taida hirveästi olla vielä ruostunut.

W210 ja W211-malleissa ongelmat kumuloituu koska ne on ylivoimaisesti eniten ajettuja malleja.

Samoilla maaleilla ne on kaikki maalattu.
Turska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 13.06.2006 14:24

Lootasta

Viesti Kirjoittaja Turska »

En tiedä onko automaattilootasta hirveästi ongelmaa noissa
vanhoissakaan, kunhan öljyt on vaihdettu 65 tkm välein.
Suurimmassa osassa käytettyjä tosin noita öljyjä ei varmaankaan
ole vaihdettu.

Luulisin, että -03 jälkeisissä lootissa tuo neulalaakeri on
vahvempaa tekoa. Korjatkoot viisaammat, jos muistan väärin.

Käsittääkseni -04 faceliftin jälkeen on muitakin tyypillisiä
vikakohtia paranneltu.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Olenkohan elänyt ihan väärien tietojen kanssa kun olen kuvitellut että C-malleissa ei ole ollut juurikaan ruosteongelmia (vrt. E <2002)?
Kun vierailin viimeeksi paikallisen MB:n merkkihuollon peltipuolella niin enemmän siellä noita 203 C-malleja oli työn alla kuin E-malleja... E-mallejakin oli tosin aika paljon.

Jokseenkin karseen näköistä kun auton kylkeä vedetään rälläkällä puhtaaksi uudenkarhean näköisestä autosta kipinöiden lentäessä. Ja yhteistä noissa kaikissa C-malleissa oli se, että kaikki listan aluset ja muovin yhtymäkohdat ole vedetty peltipinnalle saakka koko matkalta! Ei siis mitään täsmäammuntaa vaan reilusti kaikki pois :shock:
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

tätä olen miettinyt http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... mainOnly=1
hinta kuitenki väärä tuossa ilmotuksessa!!!
mutta monikin asia ei oikeen natsaa ensinnäkin tuossa on varusteet mitä
ryssä sivu antaa
VIN WDB20321xxxxxxx
Plant 67
Model C 270 CDI
Chassis 2032161F193780
Engine 612962 30 142361
Transmission 722640 03 234904
Tyres
Primary PIRELLI
Order 0 1 543 34653
Delivery date 11.10.01
Dealer Italy (543)
Interior fabric black / anthracite (701)
Paint
744 brilliant silver metallic (с 1991)
Options
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)

423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)

500 outside rear view mirror left and right, folding (с 01.10.1993)

543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)

650 Unknown code
669 spare wheel (с 01.06.1995)
spare wheel (R170)

693 blue heat insulating glass, side and rear windows, rear window laminated safety glass, windscreen clear glass
blue heat insulating glass all round, tinted strip rear window single pane safety glass (с 01.10.1994)

756 radio MB Audio 10 CD with vk and RDS (с 31.10.1996)

802 Change of year of model, last figure shows new model year

831

954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)

984 elimination of ownership certificate but with coc papers (с 01.06.1993)


autossa kuitenki muutakin mitä tuossa ei näy :?: :?: ja myyjä sano että auto on
tuotu saksasta?? eikä ole huoltokirjaa!!! mutta 6kk takuun kylläkin pystys antaan. ja muutenki myyjän toiminta jotenki ihmeellistä!!!
unohanko koko auton!
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

autossa kuitenki muutakin mitä tuossa ei näy ja myyjä sano että auto on
tuotu saksasta?? eikä ole huoltokirjaa!!! mutta 6kk takuun kylläkin pystys antaan. ja muutenki myyjän toiminta jotenki ihmeellistä!!!
unohanko koko auton!
Tuotu Italiasta tai ainakin sinne uutena toimitettu.

Miksi 2000-luvun autossa, millä on ajettu alle 130 tkm EI ole huoltokirjaa. Luultavasti häkkitarhan kruunaamaton kuningas millä on tehty vain tiliä välittämättä laadusta? Eli ostettu epämääräinen auto halvalla ja mittariruuvauksen jälkeen myyty sitten vähän kalliimmalla eteenpäin! Sitten Suomessa myydään helmenä ja loataan samalla kaikkien tuontipelien mainetta :evil:

Hinta on suolainen = samalla rahalla saa jo OIKEASTI parempia, uudempia ja varustellumpia mersuja ja luotettavalla historialla. Jos ei Suomesta niin sitten EU:n alueelta.

Itse ainakin pysyisin helevatun kaukana moisesta pyydyksestä! Mutta ostajahan tuon ratkaisun viime kädessä tekee itse!

Edit: kuvia katsoessa ei voi kuin hämmästellä; miten 130 tkm ajettuun autoon on saatu kulumisen perusteella 300 tkm ajetut penkit (nahka ruvella kuskin persauksien kohdalta jos ei sitten ole näköharha ...)
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Avantgarde kirjoitti:
autossa kuitenki muutakin mitä tuossa ei näy ja myyjä sano että auto on
tuotu saksasta?? eikä ole huoltokirjaa!!! mutta 6kk takuun kylläkin pystys antaan. ja muutenki myyjän toiminta jotenki ihmeellistä!!!
unohanko koko auton!
Tuotu Italiasta tai ainakin sinne uutena toimitettu.

Miksi 2000-luvun autossa, millä on ajettu alle 130 tkm EI ole huoltokirjaa. Luultavasti häkkitarhan kruunaamaton kuningas millä on tehty vain tiliä välittämättä laadusta? Eli ostettu epämääräinen auto halvalla ja mittariruuvauksen jälkeen myyty sitten vähän kalliimmalla eteenpäin! Sitten Suomessa myydään helmenä ja loataan samalla kaikkien tuontipelien mainetta :evil:

Hinta on suolainen = samalla rahalla saa jo OIKEASTI parempia, uudempia ja varustellumpia mersuja ja luotettavalla historialla. Jos ei Suomesta niin sitten EU:n alueelta.

Itse ainakin pysyisin helevatun kaukana moisesta pyydyksestä! Mutta ostajahan tuon ratkaisun viime kädessä tekee itse!

Edit: kuvia katsoessa ei voi kuin hämmästellä; miten 130 tkm ajettuun autoon on saatu kulumisen perusteella 300 tkm ajetut penkit (nahka ruvella kuskin persauksien kohdalta jos ei sitten ole näköharha ...)
oikea hinta millä se myy tuota on 27900 e myyjä kehuu uuden veroiseksi autoa :shock:
on kyllä niin epämääräinen tapaus että täytyy unohtaa koko homma.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

oikea hinta millä se myy tuota on 27900 e myyjä kehuu uuden veroiseksi autoa
on kyllä niin epämääräinen tapaus että täytyy unohtaa koko homma.
Tuohon kun vertaa niin näkee mitä sillä rahalla pitäisi oikeasti saada :wink:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Tähän väliin kysymys. Onko auton pakko olla 270? Lastulla 200/220:stä saa suurinpiirtein samat tehot ja auton hankintahinta on huomattavasti alhaisempi.

Ja näin vinkkinä, älä osta autoa jonka historia ei ole tiedossa.
Viimeksi muokannut Tctic, Ti 04.12.2007 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

ESIMERKKI MOISEN VEKOTTIMEN HANKINNASTA EU-ALUEELTA:

Tässä esimerkki taas sieltä kalliimmasta päästä :

Mercedes-Benz C 270 T CDI Avantgarde Leder Xenon

Kombi, Gebrauchtfahrzeug
Preis: 13.300 EUR
Kilometerstand: 130.300 km
Leistung: 125 KW / 170 PS
Kraftstoffart: Diesel
Kraftstoffverbr. kombiniert: 7,1 l/100km
Kraftstoffverbr. innerorts: 9,7 l/100km
Kraftstoffverbr. außerorts: 5,6 l/100km
CO2-Emissionen kombiniert: 189 g/km
Getriebe: Schaltgetriebe
Schadstoffklasse: Euro 3
Erstzulassung: 5/2002
HU: 8/2009
AU: 8/2009
Klimatisierung: Klimaautomatik
Farbe: Schwarz

Ausstattung:
ABS, El. Fensterheber, El. Wegfahrsperre, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Metallic, Scheckheftgepflegt, Stabilitätskontrolle, Tempomat, Xenonscheinwerfer, Zentralverriegelung

Fahrzeugbeschreibung:
Leder-schwarz (atmungsaktiv), Klimaautomatik, Xenon mit Wiwa, 4xel.FH, MF-Lederlenkrad, R-CD-Wechsler mit BOSE-Saynd System, Bordcomputer, Dachrehling, Nebelleuchten, Clourglas rundum, el.Sitze usw usw .... Fahrzeug aus 1 Hand, schekheftgepflegt, unfallfrei. Gebrauchtwagengarantie Aufpreis möglich. Preis für Händler 12900,- TÜV/AU bis 08/2009.

Eli ostohinta ulkomaille maksimissaan tuo 12900 € (ilman takuuta oleva händlerpreis). Saa varmaan halvemmallakin jos jaksaa tinkiä?

Veroahan tämmöisestä vekottimesta menisi luokkaa:

Verotusarvo maksimissaan luokkaa 25000 € ja veroprosentti 1.1.2008 alkaen 22,9. Eli autoveroa ELVeineen menisi noin 7000 aivan maksimissaan.

Siihen haku päälle kaikkine kuluineen 1500 niin ollaan reilussa 21000 eurossa. Ja alla paljon parempi auto … (xenon, BOSE, huoltokirja, lampunpesurit jne jne)

EDIT: esimerkin auto olikin manuaali mutta automaatit aivan samoissa hinnoissa; tekevällekin sattuu joskus erehdyksiä :oops:
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Tctic kirjoitti:Tähän väliin kysymys. Onko auton pakko olla 270? Lastulla 200/220:stä saa suurinpiirtein samat tehot ja auton hankintahinta on huomattavasti alhaisempi.
käsittääkseni 200 ja 220 saa lastulla max 180 hv
270 sessä kuitenki kestävempi voimansiirto ku 200 sessa ja 270 sestä
saa käsittääkseni yli 200 heppaa ja vääntökin yli 500nm
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Avantgarde kirjoitti:
oikea hinta millä se myy tuota on 27900 e myyjä kehuu uuden veroiseksi autoa
on kyllä niin epämääräinen tapaus että täytyy unohtaa koko homma.
Tuohon kun vertaa niin näkee mitä sillä rahalla pitäisi oikeasti saada :wink:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
komee peli mutta väärä käyttövoima :(
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

komee peli mutta väärä käyttövoima
Kalleimmat kilometrini olen ajanut cdi-koneisilla autoilla (270 cdi, 530dA ja 525 dA) eikä paluuta dieseliin ole ainakaan minun kohdallani havaittavissa.

Tämä myynnissä vain puhtaasti siitä syystä, että tarvitsemme automaattilaatikollisen farmarin).

Jokuhan jo tuolla aikaisemmissa topiceissa totesi, ettei korjausten välillä kerkeä cdi:llä ajamaan tarpeeksi jotta kiisselin pito tulisi halvemmaksi :lol:

Joten eipäs yleistetä ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
nniemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 25.07.2005 11:05
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja nniemi »

maketap kirjoitti:tätä olen miettinyt...
unohanko koko auton!
Unohda. Kuten joku tuossa jo aiemmin mainitsi, EU-alueelta saa huomattavasti paremmin varustellun auton huomattavasti halvemmalla. Tosin automaatin uusi veroprosentti taitaa olla 23,8 , mutta ei se tuota verojen loppusummaa niin kovin paljoa muuta.

-Niko
C270T CDI Avantgarde '02, 911 Carrera '84
Ex:S124 E300 TDT '93
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

joo tämä linkin auto on unohdettu kokonaan!!!!
nyt kun tarkemmin miettii niin facelift mallin 220 cdi saattas olla mahollista
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Lainaan törkeästi topickiasi, mutta jospa et pahastu.

Perustelkaa minulle miksi tuo nykyinen s202 200cdi kannattaisi vaihtaa vähän ajettuun s203 200/220cdi:hin? Kilometrejä tuossa nykyisessä on mittarissa 290t ja lisää tulee noin 40tkm vuositahdilla, joten siinä minun mielestä yksi syy. Ruoste on toinen syy, tuossa on kolme kuplaa ovienreunoissa vaikka auto on ruostesuojattu aikanaan kunnolla. Keksiikö kukaan muita järkeviä perusteita vaihtoon?

Laskeskelin, että vaihto tulisi maksamaan noin kympin ja pystyisin ajamaan "uudella" autolla kolme vuotta kilometrien puolesta (myydessä 240-270tkm). Eli kustannus tulisi periaatteessa olemaan noin 3t€/vuosi ~250€/kk, mikä on ihan siedettävää. Nuo s202:a varten hommatut palikat käyvät alustaa lukuunottamatta (sen voi myydä ja hommata vastaavan s203:een sopivan tilalle) myös uudempaan, joten sinänsä hävikkiä ei tule. Ja ehkä 203 olisi ensimmäinen lajissaan jossa on rs:t alla.
Ex. S202 cdi -99
powermix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 26.04.2007 22:17
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja powermix »

203 ruosteviat vähenivät 4/04 sen jälkeen valmistetuis autoissa.
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

powermix kirjoitti:203 ruosteviat vähenivät 4/04 sen jälkeen valmistetuis autoissa.
eli tuliko facelift just sillon?
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
powermix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 26.04.2007 22:17
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja powermix »

jep korin osalta ja tekniikan osalta 09/03 en ihan varma kuusta mut lähellä ostaisi ehdottomasti (faseliftin)
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

itse pähkäilin kun omaani ostin juuri 270 tai 320 välillä.
270 on ennen ja 320 jälkeen faceliftin ja varusteina nahat, comand jne. kilometejä noin 50-70 tuhatta. Noiden hinnat oli viime keväänä noin 24-27 tuhatta eeroo. Mutta sitten löysin alle 60000 ajetun AMG diisselin ja ostin sen pois kuleksimasta.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Hokke kirjoitti:itse pähkäilin kun omaani ostin juuri 270 tai 320 välillä.
270 on ennen ja 320 jälkeen faceliftin ja varusteina nahat, comand jne. kilometejä noin 50-70 tuhatta. Noiden hinnat oli viime keväänä noin 24-27 tuhatta eeroo. Mutta sitten löysin alle 60000 ajetun AMG diisselin ja ostin sen pois kuleksimasta.
itsekkin haen just jotain vähän erikoisempaa. jotenki ei kiinnosta ne karvalakkimallin 200 dieselit :evil:
osto on nyt laitettu taas kerran jäihin, ainaki ensi vuoden puolelle saakka,
saas nähä saako sitten alle 30t euron muutakin ku sen karvalakkimallin.

tuohon oulun er-wo lle on tullu vm 06 220 cdi musta farkku aj 100 tuhatta
tosin karvalakkimalli. huomenna saa tietää paljonko sille jää uuden verotuksen mukaan hintaa.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
C-mallissa moottorien kohdalla on tilanne sellainen, että 06/03 kohdalla neloskone päivittyy 1600bar järjestelmälle.
Siis diiselissä tietty.

Ne viitoskoneet, AMG ja 270cdi jäävät edelleen samoiksi.
Niiden kohdalla siis jos haluaa oikein jotain muutosta autoon, niin täytyy valita sitten 04 vuoden puolelta, johon on se face-lift siihen koriin jo tehty.
Tekniikka niissä ei "päivity".
Toisaalta ei tarvikkaan, tekniikka onkin nuissa jo suunnilleen kestävintä, mitä firmalta löytyy.

270cdi/1600bar löytyy vaan W211 ja sprintteristä.
Siinä oliskin kovasti potentiaalia.

Auto voi olla "erikoinen" monella tapaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin