tervehdys kaikille mersukuskeille!
voiskos joku kertoo onko w210 pyyhkijöissä joku tyyppivika mikä aina pettäis vai sattuko mulle joku harvinainen tapaus kohdalle. moottori pyörii mutta viipperä ei heilu. vipu irti vai boorit paskana? mitäkautta pääsee käsiks ja onko hankala paikka? mitä tarvii purkaa?
ei olis just ny kauheesti aikaa ruuvailla ni aattelin jos täältä sais hyvät taustatiedot hommalle ni kävis työ nopeesti.
eiköhän tuo ole normi vika että sulla on hävinnyt hampaita niin siis pyyhkiän muovirataksesta ,en korjaamisesta sen paremmin tiedä(ihme).Joku juuri tääl kertoi tuon pyyhkiän samaisen vaivan korjaamisesta.
jotain vanhempaa tarinaa löysin kun sivuja selailin (haulla en löytänyt)
tänään toppas pyyhkijä keskelle lasia ja tietysti just sillon kun taivaalta tuli pesuvatin kokosia räntähiutaleita
ilmeisesti molemmat vaivat on mahdollisia aikasemman tarinoinnin perusteella. kai se on huomenna purettava senverran että näkee mikä sieltä on poikinu.
kapa1973 kirjoitti:jotain vanhempaa tarinaa löysin kun sivuja selailin (haulla en löytänyt)
tänään toppas pyyhkijä keskelle lasia ja tietysti just sillon kun taivaalta tuli pesuvatin kokosia räntähiutaleita
ilmeisesti molemmat vaivat on mahdollisia aikasemman tarinoinnin perusteella. kai se on huomenna purettava senverran että näkee mikä sieltä on poikinu.
joo. tämmöstä se on näitten tähtien kanssa,mutta kyllä se siitä. tutkiskelet rauhassa ja kerro ihmeessä missä vika?
kapa1973 kirjoitti:tervehdys kaikille mersukuskeille!
voiskos joku kertoo onko w210 pyyhkijöissä joku tyyppivika mikä aina pettäis vai sattuko mulle joku harvinainen tapaus kohdalle. moottori pyörii mutta viipperä ei heilu. vipu irti vai boorit paskana? mitäkautta pääsee käsiks ja onko hankala paikka? mitä tarvii purkaa?
ei olis just ny kauheesti aikaa ruuvailla ni aattelin jos täältä sais hyvät taustatiedot hommalle ni kävis työ nopeesti.
Terve! ainakin omassani ceekorinen -99, oli mennyt pyyhkimenmoottorin hypoidivetopyörästön muovihammasratas sileäksi Ajettu silloin vasta 125tkm
noniin vika tuli paikannettua. vivustoa kieputtavan nivelen päältä oli irronnu suojakumi eli vesi, paska, ruoste oli kuluttanu nivelen niin väljäks että oli irronnu ittekseensä. tarvii vissiin maanantaina käydä hankkimassa kl:ästä uutta kilkettä. jos jollain ilmenee vastaavaa vikaa niin ei muuta ku kuskin puolelta tuuulilasin alapuolelta suojamuovit pois niin pääsee ottaan koko vivuston hypisteltäväks.
kapa1973 kirjoitti:tervehdys kaikille mersukuskeille!
voiskos joku kertoo onko w210 pyyhkijöissä joku tyyppivika mikä aina pettäis vai sattuko mulle joku harvinainen tapaus kohdalle. moottori pyörii mutta viipperä ei heilu. vipu irti vai boorit paskana? mitäkautta pääsee käsiks ja onko hankala paikka? mitä tarvii purkaa?
ei olis just ny kauheesti aikaa ruuvailla ni aattelin jos täältä sais hyvät taustatiedot hommalle ni kävis työ nopeesti.
Terve! ainakin omassani ceekorinen -99, oli mennyt pyyhkimenmoottorin hypoidivetopyörästön muovihammasratas sileäksi Ajettu silloin vasta 125tkm
Minulla ilmeni viikonloppuna aivan sama vika, hammasratas sileä, mutta niin oli moottorin päässä pyörivästä metallitapistakin kulunut 2 keskimmäistä kierrettä kadoksiin.
peruslogiikalla voisin kuvitella, että kun asennan uuden moottorin, niin vivusto on pyyhkimen "lepotilassa", eli pyyhin osoittaa kuskinpaikalta katsoen klo 9:ään?, jos näin ei ole niin vihjatkaa. Tai jos on muutakin erityistä huomioitavaa asennuksessa niin vinkit kelpaa.
Uusi pyyhkimenmoottori kannattaa ensiksi laittaa irrallaan auton pistokkeeseen kiinni ja hakea oikea lepokohta moottorille pyöräyttämällä sitä ennen paikoilleen asennusta. Uusi moottori ei välttämättä aina ole oikeassa kohdassa pyyhkijöiden asentoon nähden. Kokemusta on!
känä kirjoitti:Mikähän mulla mahtaa olla vikana ku ei pyyhin aina lähde pyyhkiin.. kädellä ku auttaa vauhtiin niin toimii taas jonku aikaa.. hmm???????
Känänkin kannattaa aloittaa voiteluhuollolla sen melan elvyttäminen.
Varmaan jumittaa se pitkittäisliike. Haulla löytyy varmasti tietoa
nyt sen verran purettu ja rasvattu että ei auttanu rasvaus.. moottori paskana.. ei lähde edes pelkkä moottori aina pyörimään vaikka siinä oo mitään vivustoja kiinni.. eli suosiolla uutta moottoria, eikä yritä antaa mitään tekohengitystä?
noniin kannatti sittenkin tuon moottorin purkaminen, oli yks kollektori siitä hiililtä irronnu.. ei muutaku paikoilleen tippa liimaa ja vähä tinaa.. toimii kuin unelma, taas säästimme rahaa.. eli ei kannata heittää meneen avaamatta..
Loppu yks sateinen ilta mela heilumasta.mut alle 40e ja taas heiluu.oli helppo nakki .17,13 ja ristipää ja -5 pakkasta .tunti ja kunnossa.kyl se on kai aina syynä kun loppuu heilunta meinaa pallo ruostuu nivelestä irti