mistä tulee kumina sisään kuoppasta tietä ajaessa s124:ssa
mistä tulee kumina sisään kuoppasta tietä ajaessa s124:ssa
mistähän johtuu kova kumina sisälle kuoppasella/polanteisella tiellä ajaessa? Mikään ei kolise eikä pitäis olla väljyyttä missään! auto on 124 300TDT -90
Tarkistas pakoputken kannatinlenkit, jos ne on päässy vanhuuttaan venähtämään tai vaikka menny joku poikki. Jos putki roikuu liian alhaalla, sillee ettei oo kiinni yläpuolisissa kumityynyissä, ni saattaa sit tyynyyn pompatessaa kuulua melkone kumina. Miulla oli taannoin 123:ssa tämmöstä kuminaa ja syyksi paljatuis yks väärän mittane kannatinlenkki.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Ne iskarin kiinnityskumit kovettuu vanhemmiten ja niitä voisi koettaa
vaihtaa. Niitä ei saa vetää liian tiukaan vaan muistaakseni 25 Nm
on sopiva momentti.
Jos autoon on vaihdettu jouset ja iskarit, niin ne voivat olla alkuperäistä
jäykemmät. Samalla on ehkä kiristetty nuo kumitkin liian tiukkaan.
Itsellä kumisee myös, mutta pidän sitä 4maticiin kuuluvana asiana,
kun siinä on hiukan erilainen alusta kuin muissa 124:ssa.
Minusta nuo kaikki 124:t kumisevat verrattuna vaikka (e39) BMW 500-sarjaan,
jossa pyörät ovat kiinni alumiinisessa apurungossa ja se on kiinni korissa
hydraulityynyillä.
Jos se kumina kuuluu sileälläkin tiellä, niin sitten kyseessä on
etupyörän laakerivika tms. ongelma.
vaihtaa. Niitä ei saa vetää liian tiukaan vaan muistaakseni 25 Nm
on sopiva momentti.
Jos autoon on vaihdettu jouset ja iskarit, niin ne voivat olla alkuperäistä
jäykemmät. Samalla on ehkä kiristetty nuo kumitkin liian tiukkaan.
Itsellä kumisee myös, mutta pidän sitä 4maticiin kuuluvana asiana,
kun siinä on hiukan erilainen alusta kuin muissa 124:ssa.
Minusta nuo kaikki 124:t kumisevat verrattuna vaikka (e39) BMW 500-sarjaan,
jossa pyörät ovat kiinni alumiinisessa apurungossa ja se on kiinni korissa
hydraulityynyillä.
Jos se kumina kuuluu sileälläkin tiellä, niin sitten kyseessä on
etupyörän laakerivika tms. ongelma.