mistä tulee kumina sisään kuoppasta tietä ajaessa s124:ssa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

mistä tulee kumina sisään kuoppasta tietä ajaessa s124:ssa

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

mistähän johtuu kova kumina sisälle kuoppasella/polanteisella tiellä ajaessa? Mikään ei kolise eikä pitäis olla väljyyttä missään! auto on 124 300TDT -90
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Tarkistas pakoputken kannatinlenkit, jos ne on päässy vanhuuttaan venähtämään tai vaikka menny joku poikki. Jos putki roikuu liian alhaalla, sillee ettei oo kiinni yläpuolisissa kumityynyissä, ni saattaa sit tyynyyn pompatessaa kuulua melkone kumina. Miulla oli taannoin 123:ssa tämmöstä kuminaa ja syyksi paljatuis yks väärän mittane kannatinlenkki.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
tmh33
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.11.2007 19:27
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja tmh33 »

Itsellä oli samankaltainen kolina/kuminaongelma ja syynä oli pakoputken kiinnikekumit, kannattaa tarkastaa ne ekaks
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

se ei ole kolina, vaan ottaa kovasti montut vastaan etenkin keulapää voisko johtua bilsteinin iskareista? olen tottunut ajaan sachin iskareilla, niin että onko tuo bilstein jäykempi?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ne iskarin kiinnityskumit kovettuu vanhemmiten ja niitä voisi koettaa
vaihtaa. Niitä ei saa vetää liian tiukaan vaan muistaakseni 25 Nm
on sopiva momentti.

Jos autoon on vaihdettu jouset ja iskarit, niin ne voivat olla alkuperäistä
jäykemmät. Samalla on ehkä kiristetty nuo kumitkin liian tiukkaan.

Itsellä kumisee myös, mutta pidän sitä 4maticiin kuuluvana asiana,
kun siinä on hiukan erilainen alusta kuin muissa 124:ssa.

Minusta nuo kaikki 124:t kumisevat verrattuna vaikka (e39) BMW 500-sarjaan,
jossa pyörät ovat kiinni alumiinisessa apurungossa ja se on kiinni korissa
hydraulityynyillä.

Jos se kumina kuuluu sileälläkin tiellä, niin sitten kyseessä on
etupyörän laakerivika tms. ongelma.
Vastaa Viestiin