202-ajettavat pyöränkulmat??
202-ajettavat pyöränkulmat??
mersu kävi nelipyöräsuuntauksessa ajettavuus ongelmien takia,ongelmat säilyi rahapussi kuihtui 350€.millaisilla camber ja casterkulmilla on saatu ajettavuus kohdalleen? omassani caster alku vasen 4,03 loppu 4,00.oikea alku 4,09 loppu 4,12. camber alku vasen -1,00 loppu -0,42 oikea -1,24 loppu -1,12. en saanut noita aste ja minuutti merkkejä tuohon tekstiin mutta, jospa nuo selviävät tuosta, säätö suoritettiin merkkiliikkeessä. vaikuttaa oudolta tuo camberkulma, ovat nyt erilaiset molemmilla puolin.kävin kysymässä säädön suorittaneesta korjaamosta tuosta kulmajutusta,eikä sieltä selvää vastausta saanut.ja autohan on 202-2,5d -95 vakio alustalla.
taka camber alku vas--0,42 loppu -0,36. oikea -1,12 loppu -1,06.auraus edessä loppu 0,30, takana loppu 0,27. auraus niin edessä kuin takanakin näyttäis olevan ohjearvoissaan.tuohon säätöhintaan sisältyi "narina" nivelten vaihto. elikkäs pahiten ohjearvoista heittää etu oikea camber,sekä molemmat etu casterit,tosin casterit suurinpiirtein samanverran molemmin puolin. jos jollain sattuis suuntauspöytäkirja olemaan sellaisesta autosta joka on ok-ajettava niin olis mukava verrata noita lopullisia arvoja.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kun auton pyöräkulmat säädetään tuollalailla pitäisi auton olla hyvä ajettava suomen kaltevilla teillä eli auton pitäisi lievästi "puoltaa" vasemmalle jolloin auto kulkee ilman suurempia ohjailuja suoraan.Ainoa vaan että vasen caster saisi olla himpun suurempi kuin oikea tai molemmilla puolilla sama.Camber on kyllä säädetty muuten oikein mutta saisi minusta olla enemmän pystyssä esimvasen -0, 40
-0, 10 oikea -1, 06
-0, 15.Todennäköisesti säädöt eivät kuitenkaan riitä tuommoiseen säätämiseen joten on tyydyttävä nykyisiin arvoihin.Minkäkuntoiset renkaat autossa on?Minkälainen auto sitten on ajaa,puoltaako,hakeeko vai mitä?


auto w123 200D/300DT vm, -81
tuosta hinnasta,täytyy kuitista tarkistaa tuo suuntauksen osuus.auto on vaikea ajaa esim lumisateen jälkeen tiehen muodostuvalla "puhtaalla" alueella,ei millään meinaa pysyä siinä jos et keskity tarkasti niin kohta on vasemmalla tai ravin puolella menossa.ja normaalilla tienpinnalla tasainen veto oikealle.alla 1-talven ajetut hyväkuntoiset nokia nastat ,vakio koko.
Tällaiset säädöt tehtiin meikäläisen autoon, kun meno oli liukkaalla kelillä aivan mahdotonta. tuntui, että takapää ohjaili jatkuvasti mihin sattuu ja niin pieniä uriakaan ei ollut, ettei auto olisi niihin reagoinut. Välyksiä ei löytynyt. Nyt kulkee sinne minne kuski käskee, eikä vikuroi uriin. Tasaisella kulkee suht suoraan(puoltaa sinne minne tie kalteva). Myös ajotuntuma kesärenkailla parani säädön jälkeen.


jaahas ,tänään mersu kävi uudelleen ohjauskulmien säädössä merkkiliikkeessä. mulla ei vielä tällä hetkellä riitä sanat kertomaan tuosta reissusta muuta kuin sen ,että ensi viikolle on varattu aika kulmien säätöön säädön osaavaan korjaamoon(toivottavasti) eli ,rahaa oltiin vailla,camberit edessä edelleen päin persettä(ero samalla akselilla liian suuri)
Re: 202-ajettavat pyöränkulmat??
Onkos jollain tiedossa w202 sportin ohje pyöräkulmia ?
Classic alustaisen w202 autodatan antamat arvot on mulla jo tiedossa mutta sport / espirit pyöräkulmat tarvis vielä tietää
Classic alustaisen w202 autodatan antamat arvot on mulla jo tiedossa mutta sport / espirit pyöräkulmat tarvis vielä tietää

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: 202-ajettavat pyöränkulmat??
Arvot riippuu autosi korkeudesta, joka on yksilöllinen. Korkeus on AINA ensiksi mitattava etu- ja taka-akselistosta.Jolle kirjoitti:Onkos jollain tiedossa w202 sportin ohje pyöräkulmia ?
Classic alustaisen w202 autodatan antamat arvot on mulla jo tiedossa mutta sport / espirit pyöräkulmat tarvis vielä tietää
Tämän jälkeen autodata antaa oikeat arvot. Ilman korkeuden mittamista ei "oikeita" arvoja ole, eikä säätämistä voi tehdä oikein.
Helppoa ja yksinkertaista

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Re: 202-ajettavat pyöränkulmat??
Ja samaan syssyyn jos jollain ois myös W210:n toimivat arvot varsinkin aurauksen osalta.
Itsellä sellaset autodatan arvot kun etu 0 ,10 ja taka 0, 33 eli etuauraus aika pieni.
Vai onko paremmin toimivia olemassakaan?
Itsellä sellaset autodatan arvot kun etu 0 ,10 ja taka 0, 33 eli etuauraus aika pieni.
Vai onko paremmin toimivia olemassakaan?
Re: 202-ajettavat pyöränkulmat??
Mitä olen miettinyt noita pyöräkulmia niin madalluksesta riippumattahan camperit pitäisi mahdollisimman lähelle 0 ja aurauksessa sama juttu ettei renkaat kulu liikaa. Olenko ihan hakoteillä ?adenauer300 kirjoitti:Arvot riippuu autosi korkeudesta, joka on yksilöllinen. Korkeus on AINA ensiksi mitattava etu- ja taka-akselistosta.Jolle kirjoitti:Onkos jollain tiedossa w202 sportin ohje pyöräkulmia ?
Classic alustaisen w202 autodatan antamat arvot on mulla jo tiedossa mutta sport / espirit pyöräkulmat tarvis vielä tietää
Tämän jälkeen autodata antaa oikeat arvot. Ilman korkeuden mittamista ei "oikeita" arvoja ole, eikä säätämistä voi tehdä oikein.
Helppoa ja yksinkertaista

Auto tulee olemaan hiukan matalampi kuin sportti aluistainen niin olis ollu hyvä verrata classic ja sport alustaisen ihannearvoja.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 202-ajettavat pyöränkulmat??

Siinä ois sportin ohjearvoja. Ei kyllä kulkenu kovin tasasesti ton suuntauksen jälkeenkää. pitäs varmaan tutkii onks jossain väljää ja sitte viedä suunnattavaks vielä.
Ja nyt ku tiet on ollu sulia niin huomannu et auto seilaa edestakas vähän vaikka ratti ei liiku yhtään, varsinki motarilla kauheen tuntusta! Simpukka vai raidetangonpäät vai mikähä vikana?
W204 350CDI -11
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
Re: 202-ajettavat pyöränkulmat??
Mulla ainakin tekee talvirenkaat ajon huojuvaiseks ja tuntuu kun alustassa olis jotain enempikin vikaa
Renkaat siis kiinalaiset fortunat
Mutta suuri kiitos noista arvoista


Mutta suuri kiitos noista arvoista

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 202-ajettavat pyöränkulmat??
Onkos etupäähän saatavat camperin säätöpultit samat kaikissa mersuissa vai onko w202 koriin omat pulttinsa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A