Enimmäkseen tuo virtajohdon suojaus. Saavutetaanko paksulla virtajohdon suojauksella(laadukkaalla suojauksella) mitään merkittäviä etuja?
eli siis jos on kaksi virtapiuhaa, molemmat esim. 21mm2, itse säikeitä samanverran ja materiaali samaa, toisessa on vaan parempi suojaus kuin toisessa.
Onko se paremmin suojattu virtajohto millään tavoin parempi, muutakun siinä, että esim. RCA johdot eivät mahdollisesti saa häiriötä siitä, kun taas huonommin suojatusta saisi?
Vai onko huonommin suojatussa kaapelissa sitä "häviötä", ja sen takia sen huonommin suojatun johdon pitäisi olla hieman isompaa, esim 25mm2, että se liikuttaisi sitä virtaa yhtä hyvin perille kuin sen hyvin suojattu 21mm2...
Minkä eristeen virtajohdon päälle voisi laittaa, että se olisi paremmin suojattu? Onko näistä nylon "sukista" mitään hyötyä, kun olen näitä nähnyt joidenkin hifistien virtajohtojenkin ympärillä, vai onko pelkästään mekaanista rasitusta suojaamassa?
Ja toivon, että tähän topicciin tulee keskustelua muutenkin virtajohto asioista ja vaikka en itse sulakkeista mitään kysellytkään, niin tähän topicciin niitäkin kysymyksiä saa esittää