Väyrynen vm.1999 220 cdi häiriötila, kierrokset hukassa taas

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
raaka-arska
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 29.10.2007 08:23

Väyrynen vm.1999 220 cdi häiriötila, kierrokset hukassa taas

Viesti Kirjoittaja raaka-arska »

Ensin vaihdettiin uusi turbo ja ilmamassamittari sekä ilmansuodatin ym.
Auto toimi hyvin n. puoli vuotta :lol: , mutta nyt se teki sen taas, ei ota kierroksia kuin 2800 :evil: sitten vaihdettiin uusi alumiininen imusarja ja samalla uusi termostaatti. Auto pelitti noin viikon ja kulki kuin salama, mutta nyt se teki sen taas :evil: . Autolla on ajettu 496 tkm. Mitäs nyt tehdään :?: Alkaa pikkuhiljaa ottaa kupoliin :shock:
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 03.03.2007 19:16

Re: Väyrynen vm.1999 220 cdi häiriötila, kierrokset hukassa

Viesti Kirjoittaja center69 »

raaka-arska kirjoitti:Ensin vaihdettiin uusi turbo ja ilmamassamittari sekä ilmansuodatin ym.
Auto toimi hyvin n. puoli vuotta :lol: , mutta nyt se teki sen taas, ei ota kierroksia kuin 2800 :evil: sitten vaihdettiin uusi alumiininen imusarja ja samalla uusi termostaatti. Auto pelitti noin viikon ja kulki kuin salama, mutta nyt se teki sen taas :evil: . Autolla on ajettu 496 tkm. Mitäs nyt tehdään :?: Alkaa pikkuhiljaa ottaa kupoliin :shock:
vikakoodeista vois selvitä aika paljon..
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No
Näyttää siltä, että varsinaista vikaa ei ole vielä korjattu.

Mikäli haluat, että täällä yritettäisiin auttaa, mikäli pystytään, niin täytyy tietää tarkemmin, mistä häiriötila aiheutuu ja millaisissa tilanteissa ?

Vikatilojen syistä ja korjauksista olen kirjoittanut tänne kovin moneen topiikkiin.
Voisit vaikka haun kanssa lueskella sieltä, josko löytyisi sopivia oireita.
Vaikkapa bartonin kirjoituksiakin kannattaa katsella "sillä silmällä".
Sekä JP74, jolla on samanlainen pyydys, kuin itselläsikin.

Toimintaperiaate on itseasiassa hyvin yksinkertainen.
Täytyy vaan tietää tarkasti, miten häiriötila ilmaantuu ja poistuu.

Jos sinulla on siellä jokin "tehoboxi", niin nyt on hyvä aika päästä siitä eroon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Kannattaa ensimmäiseksi varmistaa että akku on alle vuoden vanha ja täydessä latingissa.

On nimittäin yksi tai kaksi mersua korjailtu toimintatonnilla sun toisellakin akusta johtuneiden vikatilojen vuoksi. Tuossa omassa tiisselissä oli 4 sivua vikailmoituksia jotka johtui 99% huonosta akusta. Onneksi korjaamo älysi olla 'korjaamatta' haamuja.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Käy luetuttaa ne vikakoodit. Jokin koodi sinne yksikköön on jäännyt muistiin jos auto on vikatilaankin mennyt. Siitä voisi lähteä liikkeelle.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tarkistaisin ilmamassa mittarin kuitenkin ensiksi,se ei katso ikää kun voi olla jo uuden karheakin rikki.
Vastaa Viestiin