Vapaakytkimen vaihto laturiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Vapaakytkimen vaihto laturiin

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Eipä ollutkaan taas niin helppo homma kuin oli odotettu. Hihnapyörä on niin lujassa ettei auennut ainakaan vielä.

Virallista työkalua ei ollut, mutta vanha oli "onneksi" niin jumissa että sitä pystyi pihdeillä pitämään ulkokehältä kiinni. Silti puolen metrin pihdit+puolen metrin vääntövarsi hylsyssä eivät auttaneet. Vähän yritettiin lämmittääkin mutta kun ei aukea niin ei aukea.
XZN-pää tai mikälie onkaan vissiin kuuluu olla M10? Hylsy vaan oli hiukan väljä niin rupesi hirvittämään että pyörähtää pian tyhjää.

Onko tuohon nyt muuta konstia kuin se virallinen työkalu ja yrittää vääntää vielä lujempaa?

Kukaan ei ole ilmeisesti vieläkään keksinyt miksi se yleensä edes aiheuttaa niin kauhean äänen jumissa ollessaan? Onhan niitä nyt autoja ilman vapaakytkintä ja iskaria kiristimessä, eikä silti kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Osta suosiolla vaan se työkalu :!:

KL-varaosista,ei montaa kymppiä maksa,ja lähtee helpolla irti.
C220 CDI vm.2000
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

tai sitten käyt laturin kanssa jossain autosähkö pajassa niinkuin minä tein
meni alta 10sek pulttipyssyllä aukaisemiseen ja toinen mokoma kiinnilaittaessa!
ja jos asentaja ei ole kovin kieroutunut niin kahvirahoilla tuosta selviää :wink:
ML W164
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

niin ja tuossa omassani on 115A laturi jossa massaa aikalailla jos vapaa kytkin ei toimi niin luistaa hihnapyörältä kierrosten nopeasti laskiessa jolloin rupeaa kirkumaan tai remmipaukkumaan :roll:
ML W164
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei se helpolla irto virallisella työkalullakaan, sai sitä vääntää oikein tosissaan, ja taisin minäkin sitä lämmittää. (Ai niin mutta sillon mulla ei ollut pulttipyssyä vielä :oops: )

Se on halpa ostaa se työkalu, jos vertaa siihen, että se pyörähtää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Toisaalta jos sen laturin jaksaa irrottaa niin sitten vedän kyllä rälläkällä vaan vanhan halki, uusihan varmaan kiristyy tarpeeksi vaikka itsestään. Konehan kokoajan nyppii sitä tiukemmalle.

Mutta kai sitä pitää ostaa tuo työkalu ja kokeilla, otetaan sitten laturi irti jos pyörähtää tyhjää. Sen jälkeenhän kyllä saa joka kerta irrottaa laturin tuota remppaa varten jos hylsyn paikka akselin päästä on pilalla...
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

aika simppeli hommahan tuo laturin irroitus on jos pääsee auton alle vaikka näyttääkin aika ahtaalta ja on varmaan helpompi moukaroida se laturinpää kappaleiksi kun voi isontaa lekaa pykälän pari :twisted:
ja siinä samalla vaihtuisi myös helpolla hiilet yms.itellä nimittäin 370 000tkm ajettu ja oli hiilet+liukurengas loppu!
ei kait tuossa kytkimessä vaan ollut vääränkätinen kierre kun ei tullut tarkemmin ite katottua?
ML W164
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kyllä siinä normaali kierre on, piti varmistaa uudesta osasta ja ennen kokeilua.
Vastaa Viestiin