Vapaakytkimen vaihto laturiin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Vapaakytkimen vaihto laturiin
Eipä ollutkaan taas niin helppo homma kuin oli odotettu. Hihnapyörä on niin lujassa ettei auennut ainakaan vielä.
Virallista työkalua ei ollut, mutta vanha oli "onneksi" niin jumissa että sitä pystyi pihdeillä pitämään ulkokehältä kiinni. Silti puolen metrin pihdit+puolen metrin vääntövarsi hylsyssä eivät auttaneet. Vähän yritettiin lämmittääkin mutta kun ei aukea niin ei aukea.
XZN-pää tai mikälie onkaan vissiin kuuluu olla M10? Hylsy vaan oli hiukan väljä niin rupesi hirvittämään että pyörähtää pian tyhjää.
Onko tuohon nyt muuta konstia kuin se virallinen työkalu ja yrittää vääntää vielä lujempaa?
Kukaan ei ole ilmeisesti vieläkään keksinyt miksi se yleensä edes aiheuttaa niin kauhean äänen jumissa ollessaan? Onhan niitä nyt autoja ilman vapaakytkintä ja iskaria kiristimessä, eikä silti kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
Virallista työkalua ei ollut, mutta vanha oli "onneksi" niin jumissa että sitä pystyi pihdeillä pitämään ulkokehältä kiinni. Silti puolen metrin pihdit+puolen metrin vääntövarsi hylsyssä eivät auttaneet. Vähän yritettiin lämmittääkin mutta kun ei aukea niin ei aukea.
XZN-pää tai mikälie onkaan vissiin kuuluu olla M10? Hylsy vaan oli hiukan väljä niin rupesi hirvittämään että pyörähtää pian tyhjää.
Onko tuohon nyt muuta konstia kuin se virallinen työkalu ja yrittää vääntää vielä lujempaa?
Kukaan ei ole ilmeisesti vieläkään keksinyt miksi se yleensä edes aiheuttaa niin kauhean äänen jumissa ollessaan? Onhan niitä nyt autoja ilman vapaakytkintä ja iskaria kiristimessä, eikä silti kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Ei se helpolla irto virallisella työkalullakaan, sai sitä vääntää oikein tosissaan, ja taisin minäkin sitä lämmittää. (Ai niin mutta sillon mulla ei ollut pulttipyssyä vielä
)
Se on halpa ostaa se työkalu, jos vertaa siihen, että se pyörähtää.

Se on halpa ostaa se työkalu, jos vertaa siihen, että se pyörähtää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Toisaalta jos sen laturin jaksaa irrottaa niin sitten vedän kyllä rälläkällä vaan vanhan halki, uusihan varmaan kiristyy tarpeeksi vaikka itsestään. Konehan kokoajan nyppii sitä tiukemmalle.
Mutta kai sitä pitää ostaa tuo työkalu ja kokeilla, otetaan sitten laturi irti jos pyörähtää tyhjää. Sen jälkeenhän kyllä saa joka kerta irrottaa laturin tuota remppaa varten jos hylsyn paikka akselin päästä on pilalla...
Mutta kai sitä pitää ostaa tuo työkalu ja kokeilla, otetaan sitten laturi irti jos pyörähtää tyhjää. Sen jälkeenhän kyllä saa joka kerta irrottaa laturin tuota remppaa varten jos hylsyn paikka akselin päästä on pilalla...
aika simppeli hommahan tuo laturin irroitus on jos pääsee auton alle vaikka näyttääkin aika ahtaalta ja on varmaan helpompi moukaroida se laturinpää kappaleiksi kun voi isontaa lekaa pykälän pari
ja siinä samalla vaihtuisi myös helpolla hiilet yms.itellä nimittäin 370 000tkm ajettu ja oli hiilet+liukurengas loppu!
ei kait tuossa kytkimessä vaan ollut vääränkätinen kierre kun ei tullut tarkemmin ite katottua?

ja siinä samalla vaihtuisi myös helpolla hiilet yms.itellä nimittäin 370 000tkm ajettu ja oli hiilet+liukurengas loppu!
ei kait tuossa kytkimessä vaan ollut vääränkätinen kierre kun ei tullut tarkemmin ite katottua?
ML W164
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59