S 320 PUHTI POIS JA HELINÄÄ

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
manu2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 12.10.2007 17:58

S 320 PUHTI POIS JA HELINÄÄ

Viesti Kirjoittaja manu2 »

2000 vuoden W220 eli 320 S bensa peli alkoi helistä ja kolista ehkä jostain pakoputkiston tietämiltä joensuussa. Kulki ihan ok joensuu-kuopio välin, mutta motoritiellä annoin kunnolla kaasua meno hyytyi siihen. Lähtee käyntiin, muttei kierrä kunnolla ja helisee alhaalta.....menikö esim katalysaattori ja kuinka monta niitä siinä lienee ja onkohan kallista lystiä korjailla. Mitä lie tulpat ajatelleet siitä ja voiko syynä olla että edellis iltana mettäreissulla mahan alla oli muutaman kilsan matkalla heinikkoa...onko saanut siitä jotain oireita.....
Avatar
Nisse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: La 07.02.2004 16:38
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja Nisse »

jospa pakoputki on osunut johonkin kiveen esim. Ja siitä menny lyttyyn tai sitten katit menny tukkoon. Eiku "lavetin" alle vaan kattomaan! :)
T. Nisse

- W211 320cdi Avantgarde '03

"Gamla Mersun dör aldrig, de bara ryker mer."
"Killar med hjärna, kör bilar med stjärna."
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Ässän putkiston korjaus on kallista, eli ei lystiä. Vertauksena kerron, että SECin putkisto teetettynä rosterista maksoi 1200€ ja alkuperäinen putkisto olisi ollut n.1500€. Nämä molemmat katteineen ja töineen. :?

Uudemman ässän putkiston ja katin kestävyydestä en osaa sanoa, mutta oman SECin putkisto vaihdettiin 2002 ja siihen saakka oli kestänyt se tehtaalla vuonna -88 asennettu kokonaisuus. Vanhassa putkistossa oli muuten vieläkin katit kunnossa ja ne otettiin talteen kaverille. 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
john doe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 20.07.2007 09:06
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja john doe »

Heinikossa ajo on saattanut irroittaa piuhoja alakerrasta tai vääntää jotain vinkkeliin. Noin uutta mallia en tunne mutta joissakin malleissa Lambda piuha on alakerrassa ja jonninmoinen pohjakosketus on mahdollinen. Piuhan irtoaminen ehkä hieman kaukaa haettu, mutta korjaaminen kannattaa aina alottaa halvimmasta päästä. 8)
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
manu2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 12.10.2007 17:58

Viesti Kirjoittaja manu2 »

Korjaamolta kertoivat, että ilmamäärämittari tai vastaava olisi mennyt rikki ja sen seurauksena on räjähtänyt molemmat katalysaattorit....taaloja saisi olla reippaat pari donaa....Kätevä peli ilmeisesti tuo ilmajutska, kun noin halavalla pääsee...ei ole vielä sakemanni keksiny esim. VAROITUSVALOA joka ennaltaehkäisisi ennakolta suuremmat vauriot...käsittämätöntä.
Vastaa Viestiin