Ostin kesällä W202:n: 1,8, 1997

Uraherkkyyttä on ja puoltaa ojaan päin, ei kovasti. Renkaat on 225 45 R17. Renkaissa painetta n.2,4 baria. Liikaako?
Aluksi ajattelin, että se johtuu vain urista ja tien kallistuksesta. Mutta nyt olen tullut siihen johtopäätökseen, kun olen ajellut muutaman kuukauden, että aurauskulmat on huonosti, puslat väljiä jne tahi raidetangossa on jotain mätää? Kommentoikaa.
Eturenkaat olivat kuluneet sisäreunasta enemmän mitä ulkoreunasta. Tänään sitten vaihdoin takarenkaat eteen ja eturenkaat taakse, kokeillakseni miltä vaikuttaa. Samanmoista kulumaa oli takarenkaissa, mutta ei kuitenkaan niin paljon, mitä oli eturenkaissa. Sitten kävin koeajolla ja tuntui, että ajo-ominaisuudet heikkenivät aiemmasta ja puolsi enemmän ojaan päin, varsinkin jarrutettaessa uraisella tiellä.
Onko voinut tulla jo kovin paljon vahinkoa ohjauslaitteisiin yms, kun olen vain ajellut, tiedostamatta että vika saattaakin olla aurauskulmissa/raidetangossa/ohjauksen iskarissa/puslissa/nivelissä tahi jossain muussa? Välillä se kuitenkin ohjaa ihan normaalisti.
Tilaan huomenna ajan nelipyöräsuuntaukseen naapurin Nesteeltä ja saavat samalla kattoa väljät paikat alustasta jos niitä löytyy.
[/b]