AZZURRO kirjoitti:En nyt oikein ymmärrä teidän ajatusmaailmaanne? Sanotte että "saksasta ei kannata katella sitä halvinta mahollista, sillä ei saa kun paskaa". Jotenkin en jaksa uskoa että suomessakaan kaikki ois ihan priima kuntosia ja pyynnit on silti 15kE ylöspäin? sillä n. 10kE taxfree hinnalla taitaa saada jo uusimmasta päästä (lue: 96-97) kohtuu hyväkuntosen c36:sen, mutta täällä nuo näyttää olevan nettiautossa -94 - 95vm 220-300tkm ajettuja??? Joku ei nyt täsmää?
Suomessako ei ole pommeja c36:sia? eiköhän tohon 15-17kE saa aika hyvän c36:sen tuotua sieltä uusimmasta päästä toisin ku suomen tarjonta tosiaan on vanhimpia isoilla mittarilukemilla??? Saksassa tosin on hintahaitari n. 5000e-13000e. Suomen hinnat pyörii n. 15000-20000e. tälläkin hetkellä 16800e halvin??? -95 mtl. 250tkm
summasummarum: vm. 1994 aj. 250tkm ei ole sama asia kuin vm. 1997 aj. 150tkm
ps. ei herneitä, nämä vain minun mielipiteitä
Niin, käsittääkseni noissa C36 AMG:ssa menee homma just niinkuin näissä E500E malleissa-> Älä missääntapauksessa ota sitä halvinta! Mutta asiaa pohtineet autoliikeet (ja jotkut asiaa ymmärtämättömät yksityiset) sitten haistaa tuossa "bisneksen" suomen tarjontaa laskeskellessa (katsoo kalleimman hinnan) ja mobilea vahdatessa (katsoo kaikista halvimman), että "hitto, tuossahan tienaa mukavat rahat" ja hakee sen KAIKISTA halvimman, mutta hinnoittelee sen sitten suomessa ihan yläpäähän

Samalla tekee karhunpalveluksen kansalleen joka sokeasti luottaa autoliikeisiin ja jossa sitten asiaa ymmärtämätön hetkenmielijohde asiakas käy hakemassa AMG:n josta sitten koituu melkoisesti harmia niin asiakkaalle kuin autoliikkeellekkin uskomattomien vikojen ja ennenkaikkea niiden paljouden takia. Josta sitten päästään siihen että alkaa maassa kulkemaan huhu että "nuo on ihan p**koja, kaverin kaverin kaverilla oli tuollainen, mutta korjasi sitä 5t€ ja myi pois" vaikka auto oli liikkeen mukaan saksan parhaimmistoa
Ja väitän että suomesta ei löydy yhtään niin rehellistä liikettä että tyytyisi vain muutaman satasen katteeseen jos pikku k*setuksella olis mahdollisuus useamman tuhannen voittoon

Joten mielestäni vain itse tuotuna saa sitä mitä tilaa......ennenkaikkea siinätapauksessa että auto tuodaan ITSELLE eikä myyntimielessä (myyntimielessä tuodulla tahtoo olla samat prioriteetit kuin autoliikkeellä) ja olettaen että ostotapahtuman aikana ulkomailla käy auton riittävän tiedon ja harkintakyvyn kanssa läpi (ettei mene lukkoon auton hienon ulkonäön ja mahtavien puitteiden takia)
ps. kirjoitukseni koskee vain näitä suomessa ns. erikoisautoiksi luokiteltavia tapauksia joista tarjonta tällähetkellä melko suppeaa ja ostajan hankala suorittaa vertailua jos toinen vastaava löytyy ihan toisestapäästä suomea-> ei tule paljoa vertailtua vaan luotetaan myyjän "sanaan" . Ns. normaalit mallit onkin sitten ihan eri tarina koska niitä voi olla jopa samassa kylässä monta ja kuntovertailu senvuoksi huomattavasti helpompaa, samoin hintatietous vs. kunto huomattavasti paremmin hanskassa ihan "perus" miehelläkin
