W202 mittaristo
W202 mittaristo
Eli nyt itellä alkanu löpömittari temppuilee eli jää pohjaan sillontällön.
Tahmaa tapeissa joo, mutta ONKO ne tapit missä? Koitin kovasti tihrustella tosta niitä rajotintappeja mutta missäkohin viisaria niien pitäs sijaita?
Lämpö- ja löpömittarista en kyllä hyvällä tahollakaa saanu silmiini niitä tappeja..?
Ja vielä: Semmosta kummittelua ollu jo jonkin aikaa löpömittarissa että ku alkaa olla viimenen neljännes menossa ni saattaa käynnistyksen jälkeen näyttää mitä sattuu.
Välillä näyttelee lähes tyhjää ja uudelleen käynnistyksen jälkeen melkein puolta tankkia vaikka tiiän ainetta olevan Esim. sen vartin verran.
Aamulla lähin töihin ni mittari jäi taasen pohjaan eikä pari uusintastarttausta auttanu asiaa ni annoin olla, lisää ihmetystä toi se että löpön merkkivalo paloi välillä ja välillä sammui hetkeksi.
Tankki oli täynnä, muutama kymmenen kilsaa ajettu tankkauksen jälkeen.
Mittaristo? tankin anturi?
Tahmaa tapeissa joo, mutta ONKO ne tapit missä? Koitin kovasti tihrustella tosta niitä rajotintappeja mutta missäkohin viisaria niien pitäs sijaita?
Lämpö- ja löpömittarista en kyllä hyvällä tahollakaa saanu silmiini niitä tappeja..?
Ja vielä: Semmosta kummittelua ollu jo jonkin aikaa löpömittarissa että ku alkaa olla viimenen neljännes menossa ni saattaa käynnistyksen jälkeen näyttää mitä sattuu.
Välillä näyttelee lähes tyhjää ja uudelleen käynnistyksen jälkeen melkein puolta tankkia vaikka tiiän ainetta olevan Esim. sen vartin verran.
Aamulla lähin töihin ni mittari jäi taasen pohjaan eikä pari uusintastarttausta auttanu asiaa ni annoin olla, lisää ihmetystä toi se että löpön merkkivalo paloi välillä ja välillä sammui hetkeksi.
Tankki oli täynnä, muutama kymmenen kilsaa ajettu tankkauksen jälkeen.
Mittaristo? tankin anturi?
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Sama vika tuli tännekin. Mittari on tosin hitusta vaille pohjassa koko ajan ja valo palaa enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Vika ilmeni kun melkein täysin tyhjä tankki tankattiin täyteen, mittari nousi tässä vaiheessa vielä normaalisti, mutta kun auto seuraavan kerran sammutettiin ja käynnistettiin uudestaan, viisari oli pohjassa. Ovatko polttoaineanturit hajalla vai löytyykö vika mahdollisesti noista rajoitintapeista?
Ex. S202 cdi -99
Toisella voorumilla tuli jo todettua että -97 ja eteenpäin ei ole lainkaan noita surullisenkuuluisia tappeja.
Avasin oman mittariston mutta mitään näkyvää vikaa ei löytynyt, joten tyydyin laittamaan liitoksiin kontaktirasvan ja kasasin mittariston.
Kohta 2 viikkoa tästä ja itellä ei ole ongelmia enää ollut havaittavissa, mittari on pelannut oikein siitä lähtien.
Koputetaan puuta ja katsotaan nyt että uusiiko vika vielä..
Avasin oman mittariston mutta mitään näkyvää vikaa ei löytynyt, joten tyydyin laittamaan liitoksiin kontaktirasvan ja kasasin mittariston.
Kohta 2 viikkoa tästä ja itellä ei ole ongelmia enää ollut havaittavissa, mittari on pelannut oikein siitä lähtien.
Koputetaan puuta ja katsotaan nyt että uusiiko vika vielä..
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Käytä nyt vaan ensiks se mittaristo irti ja varmista ettei oo hapettumaa tms. niissä liitoksissa.Tctic kirjoitti:Juu ei näkynyt tappeja minunkaan mittaristossa, joten vian täytyy olla antureissa.
Jotakin kontaktia parantavaa mömmöä jos on käytettävissä ni sitä niihin liittimiin ja kasaan.
Saattapi mennä ohi ihan nuinki pienellä vaivalla!
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Mun auton kun tankkaa täyteen niin mittari aluks näyttää täyttä, sitten se laskee ihan nollaan niin että valokin sammuu n. 50 km matkan aikana. sieltä se sitten pikkuhiljaa nousee näyttämään oikeaa määrää seuraavan 50km aikana ja näyttää oikein taas siihen asti että tankkaa täyteen.
(-97 C diesel farkku )
(-97 C diesel farkku )
Sama vaiva sulla on ku mullaki.
Itellä kans ku aamulla kotoo lähti katoksesta jossa auto lievästi nenällään ni oireili just noin että mittari jäi pohjaan.
Nyt ei oo sitä ennä tehny. Töistä lähtiessä laitoin tankin täyteen taas ja nyt ootellan että miten käy aamulla, muutama kymppi tankkauksen jälkeen ajettu.
Edelleen se mittarihomma on halvempi ku uusia niitä antureita..
Koita nyt etes..
Itellä kans ku aamulla kotoo lähti katoksesta jossa auto lievästi nenällään ni oireili just noin että mittari jäi pohjaan.
Nyt ei oo sitä ennä tehny. Töistä lähtiessä laitoin tankin täyteen taas ja nyt ootellan että miten käy aamulla, muutama kymppi tankkauksen jälkeen ajettu.
Edelleen se mittarihomma on halvempi ku uusia niitä antureita..
Koita nyt etes..
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Mulla on tehnyt ihan samaa joitain kertoja vuoden aikana. Ilmiö on aina tullut silloin, kuin ihan tyhjä tankki on tankattu täyteen. En ole sen kummemmin paneutunut asiaan, jotenkin tuntus vaan anturivialle? Onneksi tuo korjaantuu itsekseen, ainakin vielä.jarskak kirjoitti:Mun auton kun tankkaa täyteen niin mittari aluks näyttää täyttä, sitten se laskee ihan nollaan niin että valokin sammuu n. 50 km matkan aikana. sieltä se sitten pikkuhiljaa nousee näyttämään oikeaa määrää seuraavan 50km aikana ja näyttää oikein taas siihen asti että tankkaa täyteen.
(-97 C diesel farkku )
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
- Paikkakunta: Kajana
Ittellä sama vika paitsi se on pahentunut tässä kuukausien varrella.Tctic kirjoitti:Kyllä tuo minun vika on antureissa. Polttoainemittari toimii ok jos auton keula on ollut pysäköitäessä korkeammalla kuin perä. En ole tankkauksen jälkeen ehtinyt ajaa vielä sataakaan kilometriä, joten en tiedä vaikka tuo toimisi ok kunhan polttoaineen pinta on hieman matalammalla.
1 on bensakin päässyt tuon takia loppumaan.
Ilmeiseti tämä mullakin johtuu tosta tankin anturin, niin sanotusta jumiutumisesta liekköhän minkälainen homma vaihtaa anturi.
minkälainen homma on irroittaa tuo mittaristo jos nyt kattoisi sen kumminkin hapettumien varalta.
ke!
akunkenkä irti ja sitten kun on mittaristo vähän irti niin tarvitsee avaimien olla virtalukossa että saa rattia käännettyä.
potkumuovi irti kuskin kohalta ja työnnät ulos sen mittariston. kun saa sitä vähän irti niin johdot irti mittarinston takaa, kummassakin reunassa on yhet niput, jotka lähtee kun siitä käännetään semmonen lipsutin eriasentoon.
Rattia ei tarvii irrottaa, mutta on aika ahdas tulemaan.
potkumuovi irti kuskin kohalta ja työnnät ulos sen mittariston. kun saa sitä vähän irti niin johdot irti mittarinston takaa, kummassakin reunassa on yhet niput, jotka lähtee kun siitä käännetään semmonen lipsutin eriasentoon.
Rattia ei tarvii irrottaa, mutta on aika ahdas tulemaan.
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
S210 320CDI 02
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su 09.08.2009 19:23
- Paikkakunta: Tampere
Tein tuon operaation juuri n. 2 tuntia sitten. Syynä oli palanut taustavalaistuksen polttimo. Aikaa homma vei kokonaisuudessaan n. 30min ja ohjeet kaivoin juurikin tältä foorumilta aikaisemmasta topicista.matias_ kirjoitti:akunkenkä irti ja sitten kun on mittaristo vähän irti niin tarvitsee avaimien olla virtalukossa että saa rattia käännettyä.
potkumuovi irti kuskin kohalta ja työnnät ulos sen mittariston. kun saa sitä vähän irti niin johdot irti mittarinston takaa, kummassakin reunassa on yhet niput, jotka lähtee kun siitä käännetään semmonen lipsutin eriasentoon.
Rattia ei tarvii irrottaa, mutta on aika ahdas tulemaan.
MB C220D Classic 2.2CDi Aut. Sedan vm. 98
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
- Paikkakunta: Kajana
Juu kiitti tästä mese.fi sivustolta onneksi löytyi kans tämä selostus ja siellä oli kuviakin mittaristosta irrallaanmatias_ kirjoitti:akunkenkä irti ja sitten kun on mittaristo vähän irti niin tarvitsee avaimien olla virtalukossa että saa rattia käännettyä.
potkumuovi irti kuskin kohalta ja työnnät ulos sen mittariston. kun saa sitä vähän irti niin johdot irti mittarinston takaa, kummassakin reunassa on yhet niput, jotka lähtee kun siitä käännetään semmonen lipsutin eriasentoon.
Rattia ei tarvii irrottaa, mutta on aika ahdas tulemaan.
Pitää rueta vkon loppuna irroittamaan
ke!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
- Paikkakunta: Kajana
Juu irroitin mittariston*Babba-Benssi* kirjoitti:Juu kiitti tästä mese.fi sivustolta onneksi löytyi kans tämä selostus ja siellä oli kuviakin mittaristosta irrallaanmatias_ kirjoitti:akunkenkä irti ja sitten kun on mittaristo vähän irti niin tarvitsee avaimien olla virtalukossa että saa rattia käännettyä.
potkumuovi irti kuskin kohalta ja työnnät ulos sen mittariston. kun saa sitä vähän irti niin johdot irti mittarinston takaa, kummassakin reunassa on yhet niput, jotka lähtee kun siitä käännetään semmonen lipsutin eriasentoon.
Rattia ei tarvii irrottaa, mutta on aika ahdas tulemaan.
Pitää rueta vkon loppuna irroittamaan
mutta en itse ainakaan löytänyt huonoja juotoksia joten puhdistelin mittariston ja laitoin takaisin paikalleen eli ittellä johtuu tuo bensamittarin seilaus anturi viasta prkl tuli taas kalliiksi tämänkin vika.
ke!
Haluisko joku pk-seudulla asuva mersumies irrottaa mittariston tosta mun w202
Tai mitä muita paikkoja irrottamiseen ois ku veho? Veholla oli niin kiire etteivät voineet tehä tota.
Paljo on ohjeita ja kuulostaa oikeen helpolta hommalta, mutta ei se vaan tunnu lähtevän ainakaan ehjänä.. Eihän sieltä takakauttakaan pääse työntämään kuin toisesta reunasta mittaristoa?
Tai mitä muita paikkoja irrottamiseen ois ku veho? Veholla oli niin kiire etteivät voineet tehä tota.
Paljo on ohjeita ja kuulostaa oikeen helpolta hommalta, mutta ei se vaan tunnu lähtevän ainakaan ehjänä.. Eihän sieltä takakauttakaan pääse työntämään kuin toisesta reunasta mittaristoa?
W204 350CDI -11
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
Mites kun mulla on vielä sen ikänen tuo auto että siinä on tuo tappimallin mittaristo ja sekä bensamittari että kiekkamittari juuttuvat välillä siihen neulaan niin saako tuota pelkkää muovia tuosta irti erikseen jos päällystäisi noita neuloja vai pitääkö irrottaa koko mittaristo? Mulla ainakin näyttäisi johtuvan lämpötilan vaihtelusta tuo tarttuminen. Samaa meinasivat liikkeessäkin kun auton oston jälkeen soittelin ja kyselin viasta.
MB C200 -94
Re: W202 mittaristo
Itsellä oli vastaavia ongelmia lämpömittarin/tankinmittarin ja nopeusmittarin kanssa. Veholta ostin sellaiset pienet hylsyt niihin tappeihin, maksoi jotain 30-40 senttiä kappale. Ongelma ei tullut kuntoon sillä. Purin mittariston, kävin lähes kaikki juotokset läpi ( ja niitä riittää), puhdistin kaikki liittimet ja niiden vastakappaleet mittaritossa ja sitten isot littimet ja niiden vastakappaleet puhdistus aineella. Loppujen lopuksi homma tuli kuntoon mutta ei ole mikään pieni homma....
Suosittelen ottamaan yhteyttä Ramin Mittarihuoltoon oulussa. Siellä on asiansa osaava palvelu ja kaveri on laittanut noita mersun mittaristoja paljon. veloitus on jotain 40 euroa kun katsoo homman kuntoon. Ei ole paha hinta ja voit maksatattaa sillä autoliikkeellä josta auton ostit.....
Suosittelen ottamaan yhteyttä Ramin Mittarihuoltoon oulussa. Siellä on asiansa osaava palvelu ja kaveri on laittanut noita mersun mittaristoja paljon. veloitus on jotain 40 euroa kun katsoo homman kuntoon. Ei ole paha hinta ja voit maksatattaa sillä autoliikkeellä josta auton ostit.....
MB C180 vm -95