W202 mittaristo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

W202 mittaristo

Viesti Kirjoittaja salesone »

Eli nyt itellä alkanu löpömittari temppuilee eli jää pohjaan sillontällön.

Tahmaa tapeissa joo, mutta ONKO ne tapit missä? Koitin kovasti tihrustella tosta niitä rajotintappeja mutta missäkohin viisaria niien pitäs sijaita?

Lämpö- ja löpömittarista en kyllä hyvällä tahollakaa saanu silmiini niitä tappeja..?

Ja vielä: Semmosta kummittelua ollu jo jonkin aikaa löpömittarissa että ku alkaa olla viimenen neljännes menossa ni saattaa käynnistyksen jälkeen näyttää mitä sattuu.
Välillä näyttelee lähes tyhjää ja uudelleen käynnistyksen jälkeen melkein puolta tankkia vaikka tiiän ainetta olevan Esim. sen vartin verran.

Aamulla lähin töihin ni mittari jäi taasen pohjaan eikä pari uusintastarttausta auttanu asiaa ni annoin olla, lisää ihmetystä toi se että löpön merkkivalo paloi välillä ja välillä sammui hetkeksi.

Tankki oli täynnä, muutama kymmenen kilsaa ajettu tankkauksen jälkeen.

Mittaristo? tankin anturi?
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Sama vika tuli tännekin. Mittari on tosin hitusta vaille pohjassa koko ajan ja valo palaa enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Vika ilmeni kun melkein täysin tyhjä tankki tankattiin täyteen, mittari nousi tässä vaiheessa vielä normaalisti, mutta kun auto seuraavan kerran sammutettiin ja käynnistettiin uudestaan, viisari oli pohjassa. Ovatko polttoaineanturit hajalla vai löytyykö vika mahdollisesti noista rajoitintapeista?
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Tuo minun polttoainemittari rupesi taas toimimaan, auto seisoi jonkun tunnin ja sen jälkeen mittari oli taas entisensä. Jos vika rupeaa vaivaamaan pahemmin, niin pitää hommata uudet anturit tankkiin.
Ex. S202 cdi -99
JarnoN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: To 20.10.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja JarnoN »

Koittaisin eka niiden rajotintappien päällystämistä esim. sähköjohdon kuorella, kun antureiden uusimista. Varmasti halvempi tapa jos vika onkin niissä.
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja salesone »

Toisella voorumilla tuli jo todettua että -97 ja eteenpäin ei ole lainkaan noita surullisenkuuluisia tappeja.

Avasin oman mittariston mutta mitään näkyvää vikaa ei löytynyt, joten tyydyin laittamaan liitoksiin kontaktirasvan ja kasasin mittariston.

Kohta 2 viikkoa tästä ja itellä ei ole ongelmia enää ollut havaittavissa, mittari on pelannut oikein siitä lähtien.

Koputetaan puuta ja katsotaan nyt että uusiiko vika vielä..
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Juu ei näkynyt tappeja minunkaan mittaristossa, joten vian täytyy olla antureissa.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja salesone »

Tctic kirjoitti:Juu ei näkynyt tappeja minunkaan mittaristossa, joten vian täytyy olla antureissa.
Käytä nyt vaan ensiks se mittaristo irti ja varmista ettei oo hapettumaa tms. niissä liitoksissa.

Jotakin kontaktia parantavaa mömmöä jos on käytettävissä ni sitä niihin liittimiin ja kasaan.

Saattapi mennä ohi ihan nuinki pienellä vaivalla!
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Mun auton kun tankkaa täyteen niin mittari aluks näyttää täyttä, sitten se laskee ihan nollaan niin että valokin sammuu n. 50 km matkan aikana. sieltä se sitten pikkuhiljaa nousee näyttämään oikeaa määrää seuraavan 50km aikana ja näyttää oikein taas siihen asti että tankkaa täyteen.

(-97 C diesel farkku )
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Kyllä tuo minun vika on antureissa. Polttoainemittari toimii ok jos auton keula on ollut pysäköitäessä korkeammalla kuin perä. En ole tankkauksen jälkeen ehtinyt ajaa vielä sataakaan kilometriä, joten en tiedä vaikka tuo toimisi ok kunhan polttoaineen pinta on hieman matalammalla.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja salesone »

Sama vaiva sulla on ku mullaki.

Itellä kans ku aamulla kotoo lähti katoksesta jossa auto lievästi nenällään ni oireili just noin että mittari jäi pohjaan.

Nyt ei oo sitä ennä tehny. Töistä lähtiessä laitoin tankin täyteen taas ja nyt ootellan että miten käy aamulla, muutama kymppi tankkauksen jälkeen ajettu.

Edelleen se mittarihomma on halvempi ku uusia niitä antureita..

Koita nyt etes.. :wink:
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

jarskak kirjoitti:Mun auton kun tankkaa täyteen niin mittari aluks näyttää täyttä, sitten se laskee ihan nollaan niin että valokin sammuu n. 50 km matkan aikana. sieltä se sitten pikkuhiljaa nousee näyttämään oikeaa määrää seuraavan 50km aikana ja näyttää oikein taas siihen asti että tankkaa täyteen.

(-97 C diesel farkku )
Mulla on tehnyt ihan samaa joitain kertoja vuoden aikana. Ilmiö on aina tullut silloin, kuin ihan tyhjä tankki on tankattu täyteen. En ole sen kummemmin paneutunut asiaan, jotenkin tuntus vaan anturivialle? Onneksi tuo korjaantuu itsekseen, ainakin vielä.
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

Tctic kirjoitti:Kyllä tuo minun vika on antureissa. Polttoainemittari toimii ok jos auton keula on ollut pysäköitäessä korkeammalla kuin perä. En ole tankkauksen jälkeen ehtinyt ajaa vielä sataakaan kilometriä, joten en tiedä vaikka tuo toimisi ok kunhan polttoaineen pinta on hieman matalammalla.
Ittellä sama vika paitsi se on pahentunut tässä kuukausien varrella.

1 on bensakin päässyt tuon takia loppumaan.

Ilmeiseti tämä mullakin johtuu tosta tankin anturin, niin sanotusta jumiutumisesta liekköhän minkälainen homma vaihtaa anturi.

minkälainen homma on irroittaa tuo mittaristo jos nyt kattoisi sen kumminkin hapettumien varalta.
ke!
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

akunkenkä irti ja sitten kun on mittaristo vähän irti niin tarvitsee avaimien olla virtalukossa että saa rattia käännettyä.

potkumuovi irti kuskin kohalta ja työnnät ulos sen mittariston. kun saa sitä vähän irti niin johdot irti mittarinston takaa, kummassakin reunassa on yhet niput, jotka lähtee kun siitä käännetään semmonen lipsutin eriasentoon.
Rattia ei tarvii irrottaa, mutta on aika ahdas tulemaan.
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
körpötrölli
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 09.08.2009 19:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja körpötrölli »

matias_ kirjoitti:akunkenkä irti ja sitten kun on mittaristo vähän irti niin tarvitsee avaimien olla virtalukossa että saa rattia käännettyä.

potkumuovi irti kuskin kohalta ja työnnät ulos sen mittariston. kun saa sitä vähän irti niin johdot irti mittarinston takaa, kummassakin reunassa on yhet niput, jotka lähtee kun siitä käännetään semmonen lipsutin eriasentoon.
Rattia ei tarvii irrottaa, mutta on aika ahdas tulemaan.
Tein tuon operaation juuri n. 2 tuntia sitten. Syynä oli palanut taustavalaistuksen polttimo. Aikaa homma vei kokonaisuudessaan n. 30min ja ohjeet kaivoin juurikin tältä foorumilta aikaisemmasta topicista.
MB C220D Classic 2.2CDi Aut. Sedan vm. 98
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

matias_ kirjoitti:akunkenkä irti ja sitten kun on mittaristo vähän irti niin tarvitsee avaimien olla virtalukossa että saa rattia käännettyä.

potkumuovi irti kuskin kohalta ja työnnät ulos sen mittariston. kun saa sitä vähän irti niin johdot irti mittarinston takaa, kummassakin reunassa on yhet niput, jotka lähtee kun siitä käännetään semmonen lipsutin eriasentoon.
Rattia ei tarvii irrottaa, mutta on aika ahdas tulemaan.
Juu kiitti tästä mese.fi sivustolta onneksi löytyi kans tämä selostus ja siellä oli kuviakin mittaristosta irrallaan

Pitää rueta vkon loppuna irroittamaan
ke!
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

*Babba-Benssi* kirjoitti:
matias_ kirjoitti:akunkenkä irti ja sitten kun on mittaristo vähän irti niin tarvitsee avaimien olla virtalukossa että saa rattia käännettyä.

potkumuovi irti kuskin kohalta ja työnnät ulos sen mittariston. kun saa sitä vähän irti niin johdot irti mittarinston takaa, kummassakin reunassa on yhet niput, jotka lähtee kun siitä käännetään semmonen lipsutin eriasentoon.
Rattia ei tarvii irrottaa, mutta on aika ahdas tulemaan.
Juu kiitti tästä mese.fi sivustolta onneksi löytyi kans tämä selostus ja siellä oli kuviakin mittaristosta irrallaan

Pitää rueta vkon loppuna irroittamaan
Juu irroitin mittariston

mutta en itse ainakaan löytänyt huonoja juotoksia joten puhdistelin mittariston ja laitoin takaisin paikalleen eli ittellä johtuu tuo bensamittarin seilaus anturi viasta prkl tuli taas kalliiksi tämänkin vika.
ke!
marqus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 02.01.2010 17:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja marqus »

Haluisko joku pk-seudulla asuva mersumies irrottaa mittariston tosta mun w202 :?:

Tai mitä muita paikkoja irrottamiseen ois ku veho? Veholla oli niin kiire etteivät voineet tehä tota.

Paljo on ohjeita ja kuulostaa oikeen helpolta hommalta, mutta ei se vaan tunnu lähtevän ainakaan ehjänä.. Eihän sieltä takakauttakaan pääse työntämään kuin toisesta reunasta mittaristoa?
W204 350CDI -11
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

sehän riittä että saat ensin sen toisen laidan irti ja sen jälkeen sitten koko mittariston. jos ei oo enne irrotettu niin se on tiukassa mutta voimalla vaan :D
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
Naspe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 20.08.2010 16:18
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Naspe »

Mites kun mulla on vielä sen ikänen tuo auto että siinä on tuo tappimallin mittaristo ja sekä bensamittari että kiekkamittari juuttuvat välillä siihen neulaan niin saako tuota pelkkää muovia tuosta irti erikseen jos päällystäisi noita neuloja vai pitääkö irrottaa koko mittaristo? Mulla ainakin näyttäisi johtuvan lämpötilan vaihtelusta tuo tarttuminen. Samaa meinasivat liikkeessäkin kun auton oston jälkeen soittelin ja kyselin viasta.
MB C200 -94
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

pitää irrottaa koko mittaristo.
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
Naspe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 20.08.2010 16:18
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Naspe »

Oisko alottelijalle antaa vinkkejä et miten se sieltä helpoiten (ratti paikoillaan) lähtee? :D
MB C200 -94
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Re: W202 mittaristo

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Itsellä oli vastaavia ongelmia lämpömittarin/tankinmittarin ja nopeusmittarin kanssa. Veholta ostin sellaiset pienet hylsyt niihin tappeihin, maksoi jotain 30-40 senttiä kappale. Ongelma ei tullut kuntoon sillä. Purin mittariston, kävin lähes kaikki juotokset läpi ( ja niitä riittää), puhdistin kaikki liittimet ja niiden vastakappaleet mittaritossa ja sitten isot littimet ja niiden vastakappaleet puhdistus aineella. Loppujen lopuksi homma tuli kuntoon mutta ei ole mikään pieni homma....

Suosittelen ottamaan yhteyttä Ramin Mittarihuoltoon oulussa. Siellä on asiansa osaava palvelu ja kaveri on laittanut noita mersun mittaristoja paljon. veloitus on jotain 40 euroa kun katsoo homman kuntoon. Ei ole paha hinta ja voit maksatattaa sillä autoliikkeellä josta auton ostit.....
MB C180 vm -95
Naspe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 20.08.2010 16:18
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Naspe »

Okei, eipä ole tuo käynyt itselläni mielessäkään. Oon aatellu että tapeissa vaan vika. Suuret kiitokset! Pitää soitella tuonne Oulun suuntaan kunhan tulee sinne käyntiä.
MB C200 -94
Vastaa Viestiin