
Auto on siis 230EA -91, tuotu joskus Saksasta ja ollut enolla kakkosautona siitä lähtien. Sattui sitten sopivasti tilanne, että eno oli autosta luopumassa ja itsellä ilmeni moiselle tarvetta, joten tässä ollaan.
Kerkesinkin sillä noin kuukauden ajella, kunnes tuli heitettyä se seisontaan ja mietintämyssy päähän, että mitä sille pitäisi/voisi tehdä.
Noh, tiedossa oli jo ainakin se, että kaaret kaipaavat pientä huomiota osakseen ja parit lommot pitäisi peräpuolelta oikaista. Samassa tuli sitten ajatus vetää helmamuovitkin korin väriin.
Alunperin autosta ei ollut tarkoitus maalata kuin välttämättömät kohdat ja pysyä orkkisluukissa, mutta sekin sitten karkasi käsistä (yllätys!) ja auto vedettiin kokonaan uusiksi. Pohjana käytettiin alkuperäistä hopeaa (744 muistaakseni), mutta siihen lisättiin sekaan hieman helmiäistä.
Samassa sitten päivittyi hieman ulkonäkökin, eli leditakavalot, kirkkaat sivuvilkut, maski, vanteet ja sisälle ne tutut kromihilppeet.
Jossain vaiheessa olisi tarkoitus heittää myös nuo jo hankitut Bilsteinin Sprintit alle, kunhan taikoisi jostain vielä maltillisesti madaltavat jouset niille kaveriksi.
Yhdet jouset jo löytyisi, mutta en ole oikein satavarma niiden merkistä tai kuinka paljon ne madaltavat. :S (Kyseiset jouset olivat olleet tässä autossa Saksasta tullessa, mutta eno oli sitten vaihtanut ne vakioihin). Epäiltiin niitä H&R:ksi punaisen värin perusteella.

Alustan lisäksi varastossa odottelisi vielä projektorivalot, mutta olen ollut niiden suhteen vähä laiska. Polttelisi vissiin ne kristallit hieman enemmän…
Pääpiirteissään kesän muutokset olivat siinä. Jotainhan siihen voisi vielä keksiä, joten parannusehdotuksia otetaan mielellään vastaan…
Saa tietenkin kommentoida ihan vapaasti muutenkin.

Ja niitä kuviahan löytyy täältä.