Terve arvon forumilaiset,
Olen ostamassa kakkosautoksi A 170 CDI Lang mallia vm. 2002 manuaaliaskilla. Koeajamallani yksilöllä oli ajettu 170000 km, ja se pelasi muuten hienosti, mutta heti kytkimen nostettua jokaisella vaihteella alkoi kuulua melko äänekäs kahiseva / rahiseva ääni, joka kuului arviolta kierroksilla 1500-2000 jonka jälkeen häipyi (tai hukkui moottorin äänen alle).
Onko kytkin/laatikkoremontti kallis A-sarjaan? Kannattaako moiseen sekaantua lainkaan, vai vaatia hintaa alemmaksi tai vika korjatuksi?
A 170 CDI kytkimestä / laatikosta kuuluva "kahina"
A 170 CDI kytkimestä / laatikosta kuuluva "kahina"
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Re: A 170 CDI kytkimestä / laatikosta kuuluva "kahina&q
Vaadi kuntoon tai selvitä vika ja sen mukaan alennusta.mikkop kirjoitti: vai vaatia hintaa alemmaksi tai vika korjatuksi?
Suinpäin älä osta, ei oo ihan halapa remppa jos vieraalla teetät.
(Masaf1:sen kytkin remppa oli 1400e.)
Vessu
Hyvin ellei jopa erittäin todennäköisesti kaksoismassavauhtipyörässä kulumaa... Maksaa pelkkä osa 900 €, pitää tilata Saksasta, vaihto ihan helvetin iso työ. Pitää räjäyttää koko paska taivaan tuuliin ennen ku voi vaihtaa. Siinä samassa voi olla kytkinkin finaalissa. Se on helposti 2300 - 2500 € kun jossain pajassa puratat koko A-Mersun palasiksi ja vaihdatat (uuden) kytkimen ja muuta voimansiirron sälää.
Sikäli jos vika on pelkästään kulunut vauhtipyörä, se ei haittaa muuten kuin äänellisesti. Kestää kuluneenakin kuulemma maailman loppuun asti, mutta saattaa kolista ja ääntää.
Ulkomaalaisia A-Mersufoorumeja kun luet tarpeeksi (esim. Babybenz-sivustoa), niin voit tulla siihen lopputulokseen, että A 170 CDI:tä ei kannata ostaa noilla kilometreillä manuaalivaihteisena, mikäli ei ole jo kytkinremppaa tehty (tai ole sitten henkisesti siihen valmis). Se on kyllä ihan saletisti edessäpäin, eikä ole halpaa lystiä.
Summa summarum: pysy kaukana, älä sekaannu, vaan muuta mieltäsi vielä kun voit (osta automaattina). Muuten on ihan hyvä auto, mutta tuo manuaalinen loota tuntuu olevan täysi susi (toinen mahdollisesti tuleva ongelmahan on se, ettei ykkönen tai kakkonen mee kurvissa päälle), samoin kuin huollettavuus noin yleensä (täytyy hajottaa atomeiksi ennen kuin voi korjata). Toisaalta taas jos ajat pirusti, niin kyllä tuo hintansa haukkuu pitkällä aikavälillä, koska kulutus ei päätä huimaa, renkaat ei kulu, eikä vakuutukset ole suuret.
Kyllähän tuo ihan persoonallinen auto toki on.
Sikäli jos vika on pelkästään kulunut vauhtipyörä, se ei haittaa muuten kuin äänellisesti. Kestää kuluneenakin kuulemma maailman loppuun asti, mutta saattaa kolista ja ääntää.
Ulkomaalaisia A-Mersufoorumeja kun luet tarpeeksi (esim. Babybenz-sivustoa), niin voit tulla siihen lopputulokseen, että A 170 CDI:tä ei kannata ostaa noilla kilometreillä manuaalivaihteisena, mikäli ei ole jo kytkinremppaa tehty (tai ole sitten henkisesti siihen valmis). Se on kyllä ihan saletisti edessäpäin, eikä ole halpaa lystiä.
Summa summarum: pysy kaukana, älä sekaannu, vaan muuta mieltäsi vielä kun voit (osta automaattina). Muuten on ihan hyvä auto, mutta tuo manuaalinen loota tuntuu olevan täysi susi (toinen mahdollisesti tuleva ongelmahan on se, ettei ykkönen tai kakkonen mee kurvissa päälle), samoin kuin huollettavuus noin yleensä (täytyy hajottaa atomeiksi ennen kuin voi korjata). Toisaalta taas jos ajat pirusti, niin kyllä tuo hintansa haukkuu pitkällä aikavälillä, koska kulutus ei päätä huimaa, renkaat ei kulu, eikä vakuutukset ole suuret.
Kyllähän tuo ihan persoonallinen auto toki on.