Ke-jetronikin virittäminen

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
orhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.01.2004 20:40
Paikkakunta: Lehtimäki / kauhajoki

Ke-jetronikin virittäminen

Viesti Kirjoittaja orhi »

Kertokaapa jos tietäisitte onko viritys mahdollisuutta? alfamerin viritys kirjassa kerrotaan että joku valmistaa viri boxsia mutta kuka? onko muita keinoja lisätä tehoa ei viitsaisi turbottaa! :D ainakaan vielä
Avatar
jouko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 06.12.2003 18:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ke-jetronikin virittäminen

Viesti Kirjoittaja jouko »

orhi kirjoitti:Kertokaapa jos tietäisitte onko viritys mahdollisuutta? alfamerin viritys kirjassa kerrotaan että joku valmistaa viri boxsia mutta kuka? onko muita keinoja lisätä tehoa ei viitsaisi turbottaa! :D ainakaan vielä

Paine-erojen muuttamisella paine-ero säätimessä . Kannattaako on eri asia
mutta saa vähän tehoa lisää. Ennenminkin muuttaisin KE-n sähköiseksi
alkaa olla vanhanaikainen ruiskutus järjestelmä. polttoaineen ohjaus ei ole niin tarkkaa kuin sähköisillä järjestelmillä. Ohjelmoitavia ruiskuja saa jo aika sopivasti
ainakin AMWORKS tekee muutoksia KE=> sähköruiskuun. :evil: :evil:
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Sama mielessä

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Minullakin olis vähän samat mielessä. Tällaiset konsteja olen harkinnut:

-Vapaavirtausputki + imupuolelle hieman isompi vapaavirtausrööri (100% tehtävät, maksaa yht. n.350€ )

-Nokka-akseli (lisää alavääntöä ja tehoa, vielä harkinnassa budjetin puitteissa hinnat netissä n. 500€)

- Lastu/ohjelmointi (Yhdessä edellä mainittujen kanssa tulisi suht. suuri hyöty).

Eiköhän noilla sitä tehoa saa jo lisää muuten mataviritteisiin mersun koneisiin.
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Semmosta olen kuullut että noista tehoyksiköistä ei ole pahemmin hyötyä vapaasti hengittävissä mutta turbolla höystettynä mainio varuste...
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

samiheikkinen kirjoitti:Semmosta olen kuullut että noista tehoyksiköistä ei ole pahemmin hyötyä vapaasti hengittävissä mutta turbolla höystettynä mainio varuste...
Eipä noista lastuista suurempaa iloa ole kuin että polttoaineenkulutusta saa hieman nousemaan.
Jos käytännön tasolla(myyntipuheista viis) saa 10 lisähevosta ja homma tulee maksamaan siinä 1000€ niin kannattaako? No makuasia tietysti, itse alkaisin harkita noiden viritysten seuralaiseksi jo ahtimen asennusta.
Mikään ei ole ikävämpi ajettava kuin Mersu jossa on jotkut simonsin pöntöt ja hevosia saman verran kuin vakiossakin.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Niin.
Eihän se ahtaminen välttämättä niin kallista ole jos pysytään kohtuudessa. Saa sillä 1000€ jo aika pitkälle kaikenlaista ahtamiseen liittyvää ja varmaan enemmän kuin +10hp.. eikä tarvi laittaa niitä rahoja lastuun.
Mutta nälkä kasvaa syödessä....ja lopuksi kuuluu ahdetusta vakio koneesta se kalliin kuuloinen POKS
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

agip kirjoitti:Niin.
Mutta nälkä kasvaa syödessä....ja lopuksi kuuluu ahdetusta vakio koneesta se kalliin kuuloinen POKS
älkääs nyt maalailko :twisted: seinille.

hyvin ne jälkiasennusturbot kestää kohtuupaineet....

...jonkin aikaa :wink:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

älkääs nyt maalailko :twisted: seinille.

hyvin ne jälkiasennusturbot kestää kohtuupaineet....

...jonkin aikaa :wink:[/quote]

Niin niin.... kohtuupaineet.

Mutta eikös se ole niin:
Ahdin määrää tahdin ja ilo alkaa kilosta 8)
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin