Väyrysen monet ongelmat! apua pikaisesti kaivataan!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jetzkys
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.05.2006 20:51
Paikkakunta: Jyväskylä

Väyrysen monet ongelmat! apua pikaisesti kaivataan!!

Viesti Kirjoittaja Jetzkys »

Joo eli kaiken alku on vm.2000 200cdi 510tkm lasissa oleva väyrysmersu joka on alkanu osoitella kovin mystyisiä vikoja, eli...

- Nykii ja katkoo vetoja, kyse ei mistään tavallisesta pienestä nykymisestä, vaan päätä melkein lyö tuulilasiin :) kaasun asennolla ei ole merkitystä eikä sillä onko kone kylmä vai lämmin.

- Lämmöt aika korkealla, flekti huutaa tauotta, mittari ei laske vaan nousee välillä jopa lähelle punaista jos antaa kenkää kunnolla.

- Vakionopeuden säädin heittelee itseään pois päältä miten sattuu mutta ainakin silloin kun kytkee vilkun päälle?!

ja mikä merkillisintä niin nämä kaikki ongelmat alkoivat suunilleen samaan aikaanl, paha sanoa tarkalleen ku eukko ajelee autolla aika paljon.

Eli kaikki ehdotukset vaan kehiin!!

kiitos jo etukäteen..
*Tähtikeula* <3
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

No vois ainaki arvailun aloittaa ilmamäärämittarista ja suuttimista. Ei noilla kilometreillä tekis varmaankaan pahaa, vaikka laittais uuden ilmamäärämittarin ja vaihtais suuttimen kärjet. Hyvällä mäihällä nykimisvika vois korjaantua sillä.

Tietty testeriin kantsii viedä heti ensimmäiseksi ennen ku mitään ruvetaan vaihtamaan.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

yllä mainittujen lisäksi tarkista ja puhdista maadoitukset etenkin moottorin ja korin väliltä!
ML W164
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Itselläni heitti vakionopeuden säädintä poispäältä kun vilkku oli oikealle. Syynä oli peräkärry, jossa ei sähköt ihan kohdallaan (eihän niissä ole koskaan)
Eli voi olla tosiaan jostain esim maadoituspuolen häikästä kyse kuten Teppo tuossa yllä arveli.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Jetzkys
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.05.2006 20:51
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jetzkys »

ok, eli katon maadoitukset ensin mutta mistäs lähteä etsimään tärkeitä liitoksia? Tämän tästä saa ku vaihto bemarit mersuun mutta ei vielä luovuteta :D 510tkm ajettu baijeri olisi ollut jo kaatopaikalla, tässä sentään hieman toivoa :)
*Tähtikeula* <3
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Kaasupolkimen alla/alapuolella on muistaakseni +12V päävirta kytkentäkohta, jossa on joissakin autoissa ollut korroosio-ongelmaa. Ehkä sekin kannattaa tarkistaa. Haulla tuosta saattaa löytyä lisäjuttua.
Vastaa Viestiin