Virityspalikkaa?
Virityspalikkaa?
Onkohan jollain tietoa mistä mahtais löytyä viriosia meseen. Koneena on 2-litranen kaasari kone. Lähinnä nokka-akselia olen haeskellut. Tuplakaasarit nyt saa pienellä muokkauksella kehiin ja pakosarjoja ilmeisesti vääntää Martelius toiveiden mukaan. Kannen parantelu muutenkin onnistuu, mutta nokka-akseleita ei löydy. Ilmeisesti ruisku koneisen kannessa on isommat venttiilit jos sellaset sovittais?
Sanokaahan toki mielipiteenne onko järkeä edes lähteä tollasia virityksiä tekemään? Koneen vaihto ei prosenttien takia innosta, eikä koko autoakaan jaksa vaihtaa.
Sanokaahan toki mielipiteenne onko järkeä edes lähteä tollasia virityksiä tekemään? Koneen vaihto ei prosenttien takia innosta, eikä koko autoakaan jaksa vaihtaa.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Virityspalikkaa?
Minuakin kiinnostaa virinokka. Demec myi ainakin Uudempiin M102:iin ja M103:iin niitä, mutta hinnassa on 50% ylimääräistä. Mistähän Demec niitä hankkii. Joku alihankkija sillä varmasti on.Pietu kirjoitti:Onkohan jollain tietoa mistä mahtais löytyä viriosia meseen. Koneena on 2-litranen kaasari kone. Lähinnä nokka-akselia olen haeskellut. Tuplakaasarit nyt saa pienellä muokkauksella kehiin ja pakosarjoja ilmeisesti vääntää Martelius toiveiden mukaan. Kannen parantelu muutenkin onnistuu, mutta nokka-akseleita ei löydy. Ilmeisesti ruisku koneisen kannessa on isommat venttiilit jos sellaset sovittais?
Sanokaahan toki mielipiteenne onko järkeä edes lähteä tollasia virityksiä tekemään? Koneen vaihto ei prosenttien takia innosta, eikä koko autoakaan jaksa vaihtaa.
Nokan pitää olla sitten alkuperäinen virinokka, eikä vakiosta muokattu. Ne muokatut ei kestä.
Ja sellainen jolla saa enemmän alavääntöä. Eikä mikään jokkisauton tyhjäkäynti 3000r-nokka.
Sinulle suosittelen lisäksi tietenkin myös vapaavirtausputkistoa ja suodatinta....suht. halpoja heppoja. Putken teettää alle 300:lla.
tohtori Schrickiltä saa ainakin nokkia ja ovat taatusti laatu tavaraa:
http://www.drschrick.de/english/
maahantuoja Bayerman
http://www.drschrick.de/english/
maahantuoja Bayerman
http://www.dbilas.com/English/dbilas.html
Pro&Street tuo maahan ko. firman tuotteita.
Löytyy aika kattava valikoima hydraulista ja mekaanista mallia M102 moottoriin.
Pro&Street tuo maahan ko. firman tuotteita.
Löytyy aika kattava valikoima hydraulista ja mekaanista mallia M102 moottoriin.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Part No. Duration Peak timing Valve lift Lift at TDC Price € Remarks Spring set No. Remarks Price €
12.043.001 256 112 11,0 0,9 468,55 71.300.002 87,19
12.043.005 262 112 10,9 1,0 468,55 71.300.002 87,19
12.043.002 264 110 11,0 1,2 468,55 71.300.002 87,19
12.043.006 280 110 11,7 1,5 468,55 71.300.002 87,19
12.043.003 288 108 10,6 468,55 71.300.002 87,19
12.043.004 296 105 12,2 504,13 71.300.002 87,19
Tuolta löytyi. Mitä lie käytännössä meinaa nuo luvut ja pitääkö samalla uusia jousetkin?
12.043.001 256 112 11,0 0,9 468,55 71.300.002 87,19
12.043.005 262 112 10,9 1,0 468,55 71.300.002 87,19
12.043.002 264 110 11,0 1,2 468,55 71.300.002 87,19
12.043.006 280 110 11,7 1,5 468,55 71.300.002 87,19
12.043.003 288 108 10,6 468,55 71.300.002 87,19
12.043.004 296 105 12,2 504,13 71.300.002 87,19
Tuolta löytyi. Mitä lie käytännössä meinaa nuo luvut ja pitääkö samalla uusia jousetkin?
Eli järjestyksessä: Nokan tyyppi, kokonais asteet, nokkien välinen kulma, nosto ventiilillä, nosto ykk:ssa, hinta, jousisarja ja sen hinta.Day Downhill kirjoitti:
Tuolta löytyi. Mitä lie käytännössä meinaa nuo luvut ja pitääkö samalla uusia jousetkin?
12.043.001__256__112__11,0__0,9__468,55__71.300.002__87,19
12.043.005__262__112__10,9__1,0__468,55__71.300.002__87,19
12.043.002__264__110__11,0__1,2__468,55__71.300.002__87,19
12.043.006__280__110__11,7__1,5__468,55__71.300.002__87,19
12.043.003__288__108__10,6______468,55__71.300.002__87,19
12.043.004__296__105__12,2______504,13__71.300.002__87,19
Eli jouset pitää vaihtaa, koska sellaisetkin tuossa on perässä. Ja nuo nokat ovat siis M103 moottorin.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
No, kyllä noissa yleisesti pätee se sääntö, eli mitä enemmän asteita, niin sitä ylempänä vääntö. Eli nuo pari, ehkä kolmekkin ensimmäistä soveltunee vielä katukäyttöön, mutta kyllä niissäkin max. vääntömomentti siirtyy jo jonkinverran ylemmäs ja pienemmillä kierroksilla moottorissa ei ole enään puhtia. Toisaalta varmasti alkaa kutonen mukavasti "laulamaan" isommilla kierroksilla, ja rajotin tulee vastaan aika yllättäen... Eli sellaista nokkaa jolla vääntö kasvaisi tasaisesti koko alueella ei ole vielä valitettavasti keksitty ja nuo alkuperäiset tehtaan nokat ovat hyviksi havaittuja kompromisseja.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Sarjassamme tyhmiä kymysyksiä
On tuonne pornostreetille tullut ennenkin eksyttyä, mutta en ole sieltä vielä yhteystietoja löytänyt?!?!?
Aika erikoista. Jossain kohtaa oli vaan ohimennen mainittu Eemeli.
Aika erikoista. Jossain kohtaa oli vaan ohimennen mainittu Eemeli.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Re: Sarjassamme tyhmiä kymysyksiä
Ainakin tossa yhteystiedot linkin takana oli tällaista tietoa:Taxana kirjoitti:On tuonne pornostreetille tullut ennenkin eksyttyä, mutta en ole sieltä vielä yhteystietoja löytänyt?!?!?
Aika erikoista. Jossain kohtaa oli vaan ohimennen mainittu Eemeli.
Pro & Street
PL 27
05831 HYVINKÄÄ
email: myynti@prostreet.fi
Puhelinmyynti:
ma - pe klo 10 - 19
GSM 0400 790 019
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Juu... tattista vaan.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Virityspalikkaa
Olen tässä itsekin suunnitellut omaan kaasarimalliin pientä viritystä,koska
koneen vaihto/turbottaminen ei oikein kiinnosta. Visioin vähän mitä tekis
ohjelmoitava ruisku olisi hyvä alku voisi jopa tehdä omasta imusarjasta
käyttäen biimerin/ opelin läppärunkoa. Tai sitten tehdä imusarjan itse freetehcniksillä on purettuja tuplia joista saisi sopivasti läppärungot vois olla
ehkä paras ratkaisu tehon kannalta mutta vääntö ei ilmeisesti olisi paras mahdollinen.No nähtäväksi jää kumman systeemin rakennan. Nokka-akselista
sen verran mielestäni schrick olisi paras vaihtoehto on ainakin tunnettu valmistaja ja ko. firman tuotteista on omia hyviä kokemuksia. Puristus-suhteeseen täytyisi saada nuosua kantta laskemalla voisi päästä lähelle 10:1 joka olisi vielä optimi katubensalle eikä tehollinen kekipaine nousisi
vielä liikaa=> alakerran kestävyys.Kierros herkkyden nimissä pitäisi vauhtipyörästä saada painoa pois. sylinterin kannen osalta kansi kannattaa
käyttää virtauspenkissä vakioventtiileilläkin saa vielä kadulle ihan hyvän tuloksen
kunhan seetit + venttiilit koneistetaan oikein. Taitaa mennä vähän ot:ksi . Mutta
tällä tavalla saa vakiokoneesta siedettävän kadulle ei vielä ole mikään kilpakone tehoa vääntöä on siedettävällä kierrosalueella ja joutokäynti on vielä nätti

koneen vaihto/turbottaminen ei oikein kiinnosta. Visioin vähän mitä tekis
ohjelmoitava ruisku olisi hyvä alku voisi jopa tehdä omasta imusarjasta
käyttäen biimerin/ opelin läppärunkoa. Tai sitten tehdä imusarjan itse freetehcniksillä on purettuja tuplia joista saisi sopivasti läppärungot vois olla
ehkä paras ratkaisu tehon kannalta mutta vääntö ei ilmeisesti olisi paras mahdollinen.No nähtäväksi jää kumman systeemin rakennan. Nokka-akselista
sen verran mielestäni schrick olisi paras vaihtoehto on ainakin tunnettu valmistaja ja ko. firman tuotteista on omia hyviä kokemuksia. Puristus-suhteeseen täytyisi saada nuosua kantta laskemalla voisi päästä lähelle 10:1 joka olisi vielä optimi katubensalle eikä tehollinen kekipaine nousisi
vielä liikaa=> alakerran kestävyys.Kierros herkkyden nimissä pitäisi vauhtipyörästä saada painoa pois. sylinterin kannen osalta kansi kannattaa
käyttää virtauspenkissä vakioventtiileilläkin saa vielä kadulle ihan hyvän tuloksen
kunhan seetit + venttiilit koneistetaan oikein. Taitaa mennä vähän ot:ksi . Mutta
tällä tavalla saa vakiokoneesta siedettävän kadulle ei vielä ole mikään kilpakone tehoa vääntöä on siedettävällä kierrosalueella ja joutokäynti on vielä nätti
