Harald kirjoitti:Huoltomies sanoi myös että asiaan voi vaikuttaa se, että ennen kun auto tuli minulle kaksi viikkoa takaperin, se oli ajamatta kolme kuukautta ja paikat voivat olla vähän "tukkoiset".
Joo, onpas erikonen auto ja vika tosiaan, jos ajamatta menee paikat tukkoon. Mitä lie tarkoittaakin.
Eipä tosiaan kannata kallista kalua jouten seisottaa.
Oikeata vikaa lähtisin etsimään ilmamassamittarista.
Se korjaantuu vaan uusimalla, ei muuten.
Siitä saattaa tulla senkaltainen häiriötila, josta ei uudelleenkäynnistämisellä pääse eroon, muta vikakoodia ei kuitenkaan varsinaisesti tule.
Kun se anturin antamaa tietoa ei järjestelmä voi muualta tarkistaa.
Mesen Staari saattaa ilmoittaa, että ilmamassatieto epäuskottava.
Sopivilla laitteilla se ilmamäärätiedon kyllä näkee ja siitä voi päätellä, onko se signaali "uskottava".
Pitempiaikainen häiriö ilmamäärätiedossa on ihan hyvin voinut aiheuttaa jo muitakin vaikeuksia kierrätyksessä.
Siis Japen kirjoittamia juttuja.
Häiriöt kirrätyksessä aiheuttavat myös vikatilan, joka ei kuittaannu, mutta myös vikakoodia.
Ellei vika ole tukkoisuuden aiheutama katin tukkeutuminen tai imusarjan paskottuminen umpeen ja liian pieni ilmamärä sitä kautta.
Melkein veisin auton myyjälle takaisin ja ostaisin jostain muualta ehjän.
Edellinen omistaja tietenkin vaihtanut pois, kun ei ole saanut autoa toimimaan, tai viaksi on selvinnyt jotain (liian) kallista.
Nykyään mersuissa, siis käytetyissäkin on kyllä valinnanvaraa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5