MB190 2.6 KANSIREMONTTI! apuija kaivattaisiin.
MB190 2.6 KANSIREMONTTI! apuija kaivattaisiin.
elikkäs kone nostaa lämmöt aika nopeesti tappiin ja vuotaa oljyä kannen välistä eniten 1 pytyn kohalta ajattelin tehä kansi rempan ite niiltä osin että irrotan kanen ja vien tuone kantaselle laitettavaksi pelkän kannen... eli onko hirveän vaikea saada nokan ajotukset takasin kohdalleen ja tarviiko jotain erikois työkaluija..???
MB 190E 2.6 sportline -91
MB GE230 -89
MB W212 250 CDI -09
MB W204 200 CDI -08
MB W124 200D -95
MB GE230 -89
MB W212 250 CDI -09
MB W204 200 CDI -08
MB W124 200D -95
Eipä tuo mitään erikoisempia työkaluja tartte. Erikoisimmat varmaan momenttiavain kannen kiristykseen ja tähtipäähylsy kannenpultteihin. Verta, hikeä ja kyyneliä sitäkin enemmän. Työnä suhteellisen iso moneen muuhun koneeseen verrattuna. Nokan ajoitus ei ole ongelma, siinä on aivan selkeät ajoitusmerkit, kuten myös alapyörässä. AutoFakta ohjelman mukaan ohjeaika kannen irroitukselle ja kiinnitykselle tais olla 11h...
Tarkistuta samalla ohjurien kunto. Itsellä oli 200tkm ajetussa koneessa ohjurit vielä tehtaan arvoissa, joten ei tarvinnut ajaa uusia. Kantta kiinnittäessä kannattaa huomioida, että kannen päällä oleva öljyputki tulee kunnolla kiinni ja ettei se ole tukossa. Monessa M103 tuo nokkien yläpäätä voiteleva putki on joko tukossa/löysällä ja paineet karkaavat karan välistä.
Tarkistuta samalla ohjurien kunto. Itsellä oli 200tkm ajetussa koneessa ohjurit vielä tehtaan arvoissa, joten ei tarvinnut ajaa uusia. Kantta kiinnittäessä kannattaa huomioida, että kannen päällä oleva öljyputki tulee kunnolla kiinni ja ettei se ole tukossa. Monessa M103 tuo nokkien yläpäätä voiteleva putki on joko tukossa/löysällä ja paineet karkaavat karan välistä.
W126.022
9000 Aero
900 T16
Polaris 600 XC SP
9000 Aero
900 T16
Polaris 600 XC SP