600 sel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
eremon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 11.04.2007 13:19
Paikkakunta: Kittee

600 sel

Viesti Kirjoittaja eremon »

löytyykö kokemuksia 600 sel mesestä...? alkoi kuumottamaan hommata sellainen... tarjolla olisi -91 (eli onkos se nyt w140?) n. 190 tkm ajettuna kaikilla herkuilla hintaan 14000€... vasta aloittelevana mersumiehenä ei vielä paljon kokemusta meseistä, mut oon kuullut hieman juttua että, 600 ei olisi kovinkaan luotettava, et kannattaisi ennemmin kallistua 500 puoleen... :?:
300 ce -88
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 600 sel

Viesti Kirjoittaja markku »

eremon kirjoitti:löytyykö kokemuksia 600 sel mesestä. tarjolla olisi -91 (eli onkos se nyt w140?) n. 190 tkm ajettuna kaikilla herkuilla hintaan 14000€
Foorumin W140 omistajien joukossa ei taida olla yhtään S600 omistajaa. Auto on ihana kaikilla herkuilla silloin kun se toimii.

Ylläpitoon kannattaa kiinnittää huomiota ja samoin ennen ostoa tapahtuvaan tulotarkastukseen. Tarkastus kannattaa suorittaa itse vähintäin kahteen kertaan, ettei shit hits the fan-ilmiötä pääse tapahtumaan. Kysymyshän on sinun rahoistasi.
S320L -97
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1533
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Kallis auto ajella nykyaikana. Nykyään ja varmasti tulavaisuuedssa on kovin vaikea myydä sellaista rosvoa.

Varmasti hyvä on, kuten ässän kuuluukin.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Täältä voi katsoa mitä Jeremy Clarkson tuumaili ko. autosta aikoinaan.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
nexusnro1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 15.07.2007 14:26

Viesti Kirjoittaja nexusnro1 »

Voisi sanoa, että kulutusosat jopa harvinaisen halpoja, mutta kun hajoaa jotain muuta niin silloin tietää mikä on S:ssä lisä ja vielä rankemman käden kautta tässä mallissa...

Kulutus osia (esim. alusta) joutuukin suht usein uusimaan jos auto jatkuvassa
ajossa..tyyppivikoja kyseiselle mallille ei kauheasti ole tullut vastaan, yhden mainitakseni : koneen johto sarjan "korppuuntuminen" koneen aiheuttamasta
lämmöstä aiheutuen..itsekin joutunut kyseisen uusimaan aikoinaan.

Kulutus normaali ajossa 15 L luokkaa ja hevosvoimia kokeillessa jotain aivan tähtitieteellisiä lukuja..
Rahalla saa ja hevosella pääsee...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Näissä ensimmäisen moottorisarjan 600:sissa on ollut ongelmana tuo sytytyksen pätkiminen. Välttämättä jokainen muki ei saakaan kipinää, ja sehän ei käynnissä näy millääntavalla.

Sitten epätasainen sytytys taas saa aikaan värähtelyjä kampiakselissa, joka on ihan syystäkin Piiiiiiitkääääää, joten palamattomat työtahdit rupeaa tekemään rasitusta kampiakselin metallille, ja useita koneita on jouduttu hoitamaan poikkimenneen kampiakselin takia - sangen kalliilla rahalla. Alakerta maksaa uutena veholla muistaakseni jotain 18000e:tä

Siinä alle 400 heppasessa versiossa sytytysongelmaan on paneuduttu jo hiukan, ja niissä on oma puola jokaisella tulpalla - vanhemmissa yksi puola hoiti yhden sivun sylinterilohkosta. Mutta siltikään kipinätöntä sylinteriä et huomaa tyhjäkäynnillä mitenkään. Jos siinä olisi joku alkeellinen polttoainejärjestelmä, niin varmaan kierrokset voisi tippuakin, mutta ruiskujärjestelmä lisää vaan löylyä sisään, jotta päästään taas tyhjäkäynnin ohjearvoon.

Muuten mahtava ja käsittämätön voima siinä koneessa on, hieno laite - kun vaan toimii.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
eremon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 11.04.2007 13:19
Paikkakunta: Kittee

Viesti Kirjoittaja eremon »

taitaa sitten kannattaa unohtaa koko unelma, saattaa muuten konkurssi häämöttää edessä... :roll:
300 ce -88
Avatar
toipoi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 24.11.2005 12:03
Paikkakunta: Siilinjärvi

M120 v12

Viesti Kirjoittaja toipoi »

Henkilökohtaista kokemusta kyseisestä moottorista sain alkukesänä. Satunnaiselle röpötykselle ja yskimiselle ei meinannut löytyä selitystä, kunnes se lämpesi ja viisi sylinteriä leikkasi kiinni. Vaihdoin koneen ja oireet jatkuivat. Vika löytyi vasemman puoleisesta tukkeutuneesta katalysaattorista, jonka vaihdon jälkeen kone on toiminut virheettömästi. Alkuperäisessä koneessa on ollut venttiilivuotoa vasemmassa kannessa joka on voinut edesauttaa katalysaattorin ensimmäisen kennon tuhoutumisessa. En osaa moittia kyseistä moottoria. Näin voi käydä muissakin koneissa.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Todella monesta S600:sta on moottori vaihdettu alle 200t ajon aikana. Esim. nyt on myynnissä 180t ajettu josta on moottori vaihdettu jo kertaalleen.

Ei ole köyhän miehen peli. Lompsa täytyy olla kunnossa myös käytetyn omistajalla aivan kuten aikoinaan uutta ostaessa.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

e320:
Ei ole köyhän miehen peli. Lompsa täytyy olla kunnossa myös käytetyn omistajalla aivan kuten aikoinaan uutta ostaessa.

Niinpä. Mielenkiinnolla odottelen, kun pääsen sivusta seuraamaan :o :roll: kun lankomies tuo kotosuomeen muutaman viikon päästä tuliaisina tuommoisen.........
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
mirri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 04.04.2008 07:36
Paikkakunta: Käpälämäki

Viesti Kirjoittaja mirri »

e320 kirjoitti:Todella monesta S600:sta on moottori vaihdettu alle 200t ajon aikana. Esim. nyt on myynnissä 180t ajettu josta on moottori vaihdettu jo kertaalleen.

Ei ole köyhän miehen peli. Lompsa täytyy olla kunnossa myös käytetyn omistajalla aivan kuten aikoinaan uutta ostaessa.
Myynnissä oli hiljattain 130tkm. ajettu ja pantu juuri uusi vaihtokone, ei hyvältä tunnu, parilla kaverilla on ollut tuollainen V-12 Mersu ja eivät ole oikein toimineet, toisesta levisi kone ja Veholta tuli isohko lasku=600 SEL aj. 270tkm. todellisia kilometrejä.
MB 300 SL -90
Daimler Coupe V-12 -76
Corvette avo 427 -69
Porsche 928 S4 -89
Honda CB 1100 R-83
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Työkaveri hommasi reilu 2006 syksyllä tuollaisen kesäajokikseen ja ainakin se on toiminut ok, tosin laatikko päästää välillä koneen rajoittajalle = ei hyvä homma. Toinen lähes tuttava osti 600:n käyttöautokseen ja käsittääkseni siinä ei ole ollut mitään ihmeempää vikaa.
Ex. S202 cdi -99
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Mikäs on s600:n kulutuslukemat maantieajossa / kaupunkiajossa?
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Zinovjev kirjoitti:Mikäs on s600:n kulutuslukemat maantieajossa / kaupunkiajossa?
Vähän mallista ja laatikosta riippuen.
Alkaen maantiellä 12.1l/100km (120km/h)
Kaupungissa 20,7l
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kuulopuheiden mukaan 500:llakin pääsee talvella 30 litraan / 100 km, kun kyseisessä kokeilussa ajettiin parin kilsan työmatkaa päivittäin :D
Vastaa Viestiin