
600 sel
600 sel
löytyykö kokemuksia 600 sel mesestä...? alkoi kuumottamaan hommata sellainen... tarjolla olisi -91 (eli onkos se nyt w140?) n. 190 tkm ajettuna kaikilla herkuilla hintaan 14000€... vasta aloittelevana mersumiehenä ei vielä paljon kokemusta meseistä, mut oon kuullut hieman juttua että, 600 ei olisi kovinkaan luotettava, et kannattaisi ennemmin kallistua 500 puoleen... 

300 ce -88
Re: 600 sel
Foorumin W140 omistajien joukossa ei taida olla yhtään S600 omistajaa. Auto on ihana kaikilla herkuilla silloin kun se toimii.eremon kirjoitti:löytyykö kokemuksia 600 sel mesestä. tarjolla olisi -91 (eli onkos se nyt w140?) n. 190 tkm ajettuna kaikilla herkuilla hintaan 14000€
Ylläpitoon kannattaa kiinnittää huomiota ja samoin ennen ostoa tapahtuvaan tulotarkastukseen. Tarkastus kannattaa suorittaa itse vähintäin kahteen kertaan, ettei shit hits the fan-ilmiötä pääse tapahtumaan. Kysymyshän on sinun rahoistasi.
S320L -97
Voisi sanoa, että kulutusosat jopa harvinaisen halpoja, mutta kun hajoaa jotain muuta niin silloin tietää mikä on S:ssä lisä ja vielä rankemman käden kautta tässä mallissa...
Kulutus osia (esim. alusta) joutuukin suht usein uusimaan jos auto jatkuvassa
ajossa..tyyppivikoja kyseiselle mallille ei kauheasti ole tullut vastaan, yhden mainitakseni : koneen johto sarjan "korppuuntuminen" koneen aiheuttamasta
lämmöstä aiheutuen..itsekin joutunut kyseisen uusimaan aikoinaan.
Kulutus normaali ajossa 15 L luokkaa ja hevosvoimia kokeillessa jotain aivan tähtitieteellisiä lukuja..
Kulutus osia (esim. alusta) joutuukin suht usein uusimaan jos auto jatkuvassa
ajossa..tyyppivikoja kyseiselle mallille ei kauheasti ole tullut vastaan, yhden mainitakseni : koneen johto sarjan "korppuuntuminen" koneen aiheuttamasta
lämmöstä aiheutuen..itsekin joutunut kyseisen uusimaan aikoinaan.
Kulutus normaali ajossa 15 L luokkaa ja hevosvoimia kokeillessa jotain aivan tähtitieteellisiä lukuja..
Rahalla saa ja hevosella pääsee...
Näissä ensimmäisen moottorisarjan 600:sissa on ollut ongelmana tuo sytytyksen pätkiminen. Välttämättä jokainen muki ei saakaan kipinää, ja sehän ei käynnissä näy millääntavalla.
Sitten epätasainen sytytys taas saa aikaan värähtelyjä kampiakselissa, joka on ihan syystäkin Piiiiiiitkääääää, joten palamattomat työtahdit rupeaa tekemään rasitusta kampiakselin metallille, ja useita koneita on jouduttu hoitamaan poikkimenneen kampiakselin takia - sangen kalliilla rahalla. Alakerta maksaa uutena veholla muistaakseni jotain 18000e:tä
Siinä alle 400 heppasessa versiossa sytytysongelmaan on paneuduttu jo hiukan, ja niissä on oma puola jokaisella tulpalla - vanhemmissa yksi puola hoiti yhden sivun sylinterilohkosta. Mutta siltikään kipinätöntä sylinteriä et huomaa tyhjäkäynnillä mitenkään. Jos siinä olisi joku alkeellinen polttoainejärjestelmä, niin varmaan kierrokset voisi tippuakin, mutta ruiskujärjestelmä lisää vaan löylyä sisään, jotta päästään taas tyhjäkäynnin ohjearvoon.
Muuten mahtava ja käsittämätön voima siinä koneessa on, hieno laite - kun vaan toimii.
Sitten epätasainen sytytys taas saa aikaan värähtelyjä kampiakselissa, joka on ihan syystäkin Piiiiiiitkääääää, joten palamattomat työtahdit rupeaa tekemään rasitusta kampiakselin metallille, ja useita koneita on jouduttu hoitamaan poikkimenneen kampiakselin takia - sangen kalliilla rahalla. Alakerta maksaa uutena veholla muistaakseni jotain 18000e:tä
Siinä alle 400 heppasessa versiossa sytytysongelmaan on paneuduttu jo hiukan, ja niissä on oma puola jokaisella tulpalla - vanhemmissa yksi puola hoiti yhden sivun sylinterilohkosta. Mutta siltikään kipinätöntä sylinteriä et huomaa tyhjäkäynnillä mitenkään. Jos siinä olisi joku alkeellinen polttoainejärjestelmä, niin varmaan kierrokset voisi tippuakin, mutta ruiskujärjestelmä lisää vaan löylyä sisään, jotta päästään taas tyhjäkäynnin ohjearvoon.
Muuten mahtava ja käsittämätön voima siinä koneessa on, hieno laite - kun vaan toimii.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
M120 v12
Henkilökohtaista kokemusta kyseisestä moottorista sain alkukesänä. Satunnaiselle röpötykselle ja yskimiselle ei meinannut löytyä selitystä, kunnes se lämpesi ja viisi sylinteriä leikkasi kiinni. Vaihdoin koneen ja oireet jatkuivat. Vika löytyi vasemman puoleisesta tukkeutuneesta katalysaattorista, jonka vaihdon jälkeen kone on toiminut virheettömästi. Alkuperäisessä koneessa on ollut venttiilivuotoa vasemmassa kannessa joka on voinut edesauttaa katalysaattorin ensimmäisen kennon tuhoutumisessa. En osaa moittia kyseistä moottoria. Näin voi käydä muissakin koneissa.
e320:
Ei ole köyhän miehen peli. Lompsa täytyy olla kunnossa myös käytetyn omistajalla aivan kuten aikoinaan uutta ostaessa.
Niinpä. Mielenkiinnolla odottelen, kun pääsen sivusta seuraamaan
kun lankomies tuo kotosuomeen muutaman viikon päästä tuliaisina tuommoisen.........
Ei ole köyhän miehen peli. Lompsa täytyy olla kunnossa myös käytetyn omistajalla aivan kuten aikoinaan uutta ostaessa.
Niinpä. Mielenkiinnolla odottelen, kun pääsen sivusta seuraamaan


Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Myynnissä oli hiljattain 130tkm. ajettu ja pantu juuri uusi vaihtokone, ei hyvältä tunnu, parilla kaverilla on ollut tuollainen V-12 Mersu ja eivät ole oikein toimineet, toisesta levisi kone ja Veholta tuli isohko lasku=600 SEL aj. 270tkm. todellisia kilometrejä.e320 kirjoitti:Todella monesta S600:sta on moottori vaihdettu alle 200t ajon aikana. Esim. nyt on myynnissä 180t ajettu josta on moottori vaihdettu jo kertaalleen.
Ei ole köyhän miehen peli. Lompsa täytyy olla kunnossa myös käytetyn omistajalla aivan kuten aikoinaan uutta ostaessa.
MB 300 SL -90
Daimler Coupe V-12 -76
Corvette avo 427 -69
Porsche 928 S4 -89
Honda CB 1100 R-83
Daimler Coupe V-12 -76
Corvette avo 427 -69
Porsche 928 S4 -89
Honda CB 1100 R-83