W126:n pakoputkiutelu
-
- Mersumies
W126:n pakoputkiutelu
Teetän ässääni lähiaikoina uuden pakoputkiston. Minkähänlainen ulostulo kannattaisi tehdä.
Tuplat rinnakkain?
Tuplat eripuolilta?
yksi iso esim. ovaali?
alkuperäisen näköinen rosteriulostulo?
Itse olen mieltynyt sellaiseen kun esim. Uudessa Audi A6 2,4:ssä on. Kaksi aika isoa pyöreää rinnakkain.
Mietteitä, linkkejä ja vinkkejä kiitos?
Tuplat rinnakkain?
Tuplat eripuolilta?
yksi iso esim. ovaali?
Itse olen mieltynyt sellaiseen kun esim. Uudessa Audi A6 2,4:ssä on. Kaksi aika isoa pyöreää rinnakkain.
Tämmönen kelpais meikäläiselle. Harmi vaan kun on ihan bränäri keskiputki tällä hetkellä, niin ei ole aihetta putken uusimiseen ainakaan seuraavaan 10 vuoteen.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jaa-a
No jos tästä heittää pikamielipiteen, niin ovaalipää ei kyllä ole Ässän "näköinen" versio, teinituunaus aivan väärässsä autossa, sanon ma
. Tuplat eri puolilla persittä voisivat olla kyllä vinkeän näköiset, mutta keinotekoiseksi taitaa mennä ainakin teknisen toteutuksen kanssa. Jos moinen ratkaisu olisi originaalina olemassa edes kasikoneisissa, niin sitten voisi tietty laittaa pienen "ei niin vakavan" modifioinnin.
Itse laittaisin tuplarosterit ulostulot vieretysten alkuperäiselle paikalle, taittaako sitten piippujen päät alas vai jättääkö suoriksi, on makuasia. Mutta arvelenpa, että teknisesti ottaen sellainen rakenne on kuitenkin viisain - pääsee ainakin pienimmällä vaivavalla ja ratkaisu on kertaalleen jo tehtaalla ajateltu.

Itse laittaisin tuplarosterit ulostulot vieretysten alkuperäiselle paikalle, taittaako sitten piippujen päät alas vai jättääkö suoriksi, on makuasia. Mutta arvelenpa, että teknisesti ottaen sellainen rakenne on kuitenkin viisain - pääsee ainakin pienimmällä vaivavalla ja ratkaisu on kertaalleen jo tehtaalla ajateltu.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W460 230GE '85
Re: Jaa-a
Tuossa ylläolevassa oli takana ilmeisesti joku Simonsin lättänä pönttö pystyasennossa ja siinä oli kaksi liitosta putkille. Ei siis mitään haaroituspalaa ja putki meni näkymättömissä puskurin takana toiselle puolelle. Ei yhtään hassumpi toteutus...Jukka N. kirjoitti:Tuplat eri puolilla persittä voisivat olla kyllä vinkeän näköiset, mutta keinotekoiseksi taitaa mennä ainakin teknisen toteutuksen kanssa.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Re: Jaa-a
Juu, kerkesin siinä väsäämään tuota aikaisempaa vastausta, kun sillä aikaa oli oikein kuvakin ilmestynyt saitille. Ihan siivon näköinen ja tekniikkakin on kyllä selvillä. Nimittäin Virepööttiin laitettiin tuplat juuri tuollaisella lättäpöntöllä. Autossahan oli, ihme kyllä, yksinkertainen putki alun perin, vaikka kyseessä oli tehokkain moottoriversio cid 305-sarjasta.Pasi M. kirjoitti: Tuossa ylläolevassa oli takana ilmeisesti joku Simonsin lättänä pönttö pystyasennossa ja siinä oli kaksi liitosta putkille. Ei siis mitään haaroituspalaa ja putki meni näkymättömissä puskurin takana toiselle puolelle. Ei yhtään hassumpi toteutus...
Piru vieköön, tuon laittamasi mallisellin rekkarin numero-osa pitäisi saada omaan kilpeen. Daamin LFC-kirjaimet ovat jo niin liki oletettua Lucifer-lyhennettä, että 666-numerointi alkaisi jo pelottaa innokkaimpia ohittelijoita. Jotain punahehkuvaloa laittaisi vielä sykkimään takajalkatilaan - ja eukko musta kissa sylissä etupenkille

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W460 230GE '85
-
- Mersumies
Demec
Täällä Vaajakoskella pyörii yksi Demecin tuunaama coupe W124.
Tuplaulostulot eripuolilta ovaalipäillä. Tyylikkään näköinen, mutta normaalissa ajossa toisesta putkesta tulee usvaa n. 2 kertaa enemmän kun toisesta......aika säälittävää
Tämä on vaarana, jos tekis edellä mainitunlaisen modifoinnin. Putkien pitäisi olla yhtäpitkät viimeisen haaran/änärin jälkeen, että savu jakaantuisi suunnilleen 50/50.
Omaani tulee tuplat ulos rinnakkain. Muotoa ja mutkia en ole vielä päättänyt. Ehkä originaali ulkonäkö rosterista voisi olla aika tyylikäs. Äänet olisivat vaan astetta matalemmat, kun vakiossa.
Tuplaulostulot eripuolilta ovaalipäillä. Tyylikkään näköinen, mutta normaalissa ajossa toisesta putkesta tulee usvaa n. 2 kertaa enemmän kun toisesta......aika säälittävää

Tämä on vaarana, jos tekis edellä mainitunlaisen modifoinnin. Putkien pitäisi olla yhtäpitkät viimeisen haaran/änärin jälkeen, että savu jakaantuisi suunnilleen 50/50.
Omaani tulee tuplat ulos rinnakkain. Muotoa ja mutkia en ole vielä päättänyt. Ehkä originaali ulkonäkö rosterista voisi olla aika tyylikäs. Äänet olisivat vaan astetta matalemmat, kun vakiossa.
Re: W126:n pakoputkiutelu
kyllä se alkuperäsen näkönen ois paras... mutta ei tuo kaks ovaalia rinnakkainkaan paha olis...Day Downhill kirjoitti:Teetän ässääni lähiaikoina uuden pakoputkiston. Minkähänlainen ulostulo kannattaisi tehdä.
Tuplat rinnakkain?
Tuplat eripuolilta?
yksi iso esim. ovaali?
Joo, itse kanssa olen alkuperäisen kannalla, TE:ssä oli juuri orkkisputken näköinen rosteriputki vaparipöntöillä, ja murinat olivat makeat, kuitenkaan ei ollut provosoivan teinituning.
TDT saa kanssa uuden putken kesällä, vakiotyyppinen tulee siitäkin (2.5 tuumaa), ulostulo vaan toiselta puolelta kun ei löydy vaparipönttöä jossa olisi sisään - ja ulostulot samalla sivulla. Katti lähtee pihalle ja kovaa, ja turbosta asti tulee uutta mutkaa, ja pakosarjakin vissiin.
TDT saa kanssa uuden putken kesällä, vakiotyyppinen tulee siitäkin (2.5 tuumaa), ulostulo vaan toiselta puolelta kun ei löydy vaparipönttöä jossa olisi sisään - ja ulostulot samalla sivulla. Katti lähtee pihalle ja kovaa, ja turbosta asti tulee uutta mutkaa, ja pakosarjakin vissiin.
Vanhana ja vähän nykyisenäkin jenkkimoparmiehenä olen sitä mieltä että erilliset tuplaulostulot vaativat pellin alle veekasin, vierekkäiset tuplat sopivat kutosiin ja nelosiin .
Onko porukalla kokemusta farkku 124 takapöntöistä, mersuni E320 T "kuiskaava käynti" ei oikein miellytä vaan mölyä ja näköä pitäisi saada lisää . Sopiiko joku tarvikepönttö tuplaulostulolla suoraan vai vaatiiko rakentelua ?
Onko porukalla kokemusta farkku 124 takapöntöistä, mersuni E320 T "kuiskaava käynti" ei oikein miellytä vaan mölyä ja näköä pitäisi saada lisää . Sopiiko joku tarvikepönttö tuplaulostulolla suoraan vai vaatiiko rakentelua ?
Pakoputki
Pasi M. kirjoitti:Tämmönen kelpais meikäläiselle. Harmi vaan kun on ihan bränäri keskiputki tällä hetkellä, niin ei ole aihetta putken uusimiseen ainakaan seuraavaan 10 vuoteen.![]()
[ http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/OSS666/Artec4.jpg ]
Kato mun kaverin ex . Oli muuten aikaprojekti tehdä noi putket tohon autoon.

Re: Pakoputki
Miksi luopui hyvästä pelistä?jouko kirjoitti:Kato mun kaverin ex . Oli muuten aikaprojekti tehdä noi putket tohon autoon.![]()

Myytävänä edelleen...

Jos rehellisesti sanotaan...Tää on hienompi...epk kirjoitti:mun versio:
[ http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/e/p/epsuiza/1075585356063.jpeg ]

Jos meinaa nuo 4 putkea vetää ulos niin sitten pitää olla vähintään 560:sen kone pellin alla, mieluiten kutiteltuna.
Täällä liikkuu mm. eräs B-mallin Vectra jossa on karmeat levikkeet melkein maahan asti (etuhelma jo nyt talviajon takia kulunut pohjaamaliin asti) ja tietty neljä putkea tulee ulos.
On se vaan niin säälittävä tekele että ei oikein osaa nauraakaan, koneena on muistaakseni sama 136 hv kaksilitrainen kuin meidän kakkkosautossa (joka siis Astra farkku), eli ei mikään raketti. No toiselta puolelta tulee höyryt putkista ja suorituskyky ei ole edes samalla planeetalla härskin, joskin ruman ulkomuodon kanssa. Jos siellä olisi edes se 300 hv niin ei naurattaisi yhtä paljoa.
Toinen loistoauto on Coupe Astra, jossa on Completoksen kaikki tuningosat, sisällä ja ulkona, on alustasarjaa, 18 " vannetta ja kauheat kaksi pakorööriä eri puolilla autoa. Ja koneena vakio 1.8
Pitäisi käydä vanhalla dieselfarkulla näyttämässä mallia, kun rinnalle osuisi.
Tuo kaksi putkea samalla puolella menettelee mersussa, kaverin 124:sa oli Remuksen putket, ja ne näytti tosi hyvältä.
Täällä liikkuu mm. eräs B-mallin Vectra jossa on karmeat levikkeet melkein maahan asti (etuhelma jo nyt talviajon takia kulunut pohjaamaliin asti) ja tietty neljä putkea tulee ulos.
On se vaan niin säälittävä tekele että ei oikein osaa nauraakaan, koneena on muistaakseni sama 136 hv kaksilitrainen kuin meidän kakkkosautossa (joka siis Astra farkku), eli ei mikään raketti. No toiselta puolelta tulee höyryt putkista ja suorituskyky ei ole edes samalla planeetalla härskin, joskin ruman ulkomuodon kanssa. Jos siellä olisi edes se 300 hv niin ei naurattaisi yhtä paljoa.
Toinen loistoauto on Coupe Astra, jossa on Completoksen kaikki tuningosat, sisällä ja ulkona, on alustasarjaa, 18 " vannetta ja kauheat kaksi pakorööriä eri puolilla autoa. Ja koneena vakio 1.8

Tuo kaksi putkea samalla puolella menettelee mersussa, kaverin 124:sa oli Remuksen putket, ja ne näytti tosi hyvältä.
Minusta noista putkivirityksistä on vähän mennyt maku. Joka tuning härvelissä tulee putkia molemmin puolin kaksin kappalein ja kuitenkin tehot on jossain paljon alle 200hv:n. Minusta vee koneissa molemmin puolin ja suorissa vaan toiselta puolelta. Täältä tulee ääni tolle kaksi päätä rinnakkain.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
aijaa, mä ku oon luullut et on urpollaMauri H. kirjoitti:Joo, ei oo ahdinta. olikohan siinä joku 125 hv tuossa vapari ykskasissa.epk kirjoitti:Mauri :
on tosiaan nähty uusemmankin kerran![]()
eikös tuossa astrassa ole 1.8 T kone?
omistaja on muuten aika "hilpeä" tapaus
Hassu hemmo on, erikoistunut perusmalliooppeleiden tuunaukseen.

Mauri H. kirjoitti:Tsekkaa sieltä Opel tuning höpö höpö sivuilta, ainoo viritys on vaparisuodatin.
Edellinen auto tuolla hepulla oli 3 ovinen Astra 1.6 16 V ja siinäkin kaikki mahdolliset härpäkkeet. Putket itse tehty, toinen pää roikkui ja savu tuli vain toiselta puolelta.
just, ei taida olla mies kuullu: opel ja nuoli , siitä alkaa huoli

edit: sullahan ei ollut sitä opeliksia , eihän

Heh heh, tulihan sellainen kanariankeltainen huolenaihe eukolle hankittua kun ei millään suostunut 126:seenepk kirjoitti: edit: sullahan ei ollut sitä opeliksia , eihän

Nyt koittelin pehmittää 300 TE 4-Maticiin, olis farkku kun tarvii olla ja olishan siinä munaa kun pihalla olisi kaksi S124:sta, mutta ei kelpaa, Opeli on kuulemma niin hyvä.
No ei siinä mitään vikoja olekaan, mutta yleinen laaduttomuus vähän haittaa (natinat ja kolinat). Tekniikka on sikahyvä, GSi:n koneessa on puhtia ja laatikko tosi hyvä, myös alusta on hyvä, vaikkei kovin matala. Menettelee kunhan ei juuri tarvii itse ajella

No ei taida kelvata kun mersukuskit ovat kuulemma itsekkäitä paskapäitä (itsekin kai) ja eukko ei halua tulla leimatuksiepk kirjoitti:juu![]()
sun täytyy vaan sitkeesti yrittää, kyllä luulis mersun kelpaavan ennen ooppelia

Olis kuulemma ekat treffitkin olleet samalla viimeiset jos olisin mersulla tullut hakeamaan, onneksi oli Corolla alle sen aikaa kun etsiskelin sopivaa meseä edellisen seuraajaksi.
No katsellaan nyt, ajelkoot tuolla jos haluaa.
Mauri H. kirjoitti:No ei taida kelvata kun mersukuskit ovat kuulemma itsekkäitä paskapäitä (itsekin kai) ja eukko ei halua tulla leimatuksiepk kirjoitti:juu![]()
sun täytyy vaan sitkeesti yrittää, kyllä luulis mersun kelpaavan ennen ooppelia![]()
Olis kuulemma ekat treffitkin olleet samalla viimeiset jos olisin mersulla tullut hakeamaan, onneksi oli Corolla alle sen aikaa kun etsiskelin sopivaa meseä edellisen seuraajaksi.
No katsellaan nyt, ajelkoot tuolla jos haluaa.
huh , mahdoton tehtävä edessä sulla